Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAlbert Török Megváltozta több, mint 10 éve
1
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, 2011. május 27-28. www.fszk.hu/dobbanto
2
A Dobbantó 2008-2011 között megvalósuló projekt - FSZK Szakiskolák előkészítő 9. évfolyamán Korábban kisodródott, vagy a kisodródás határán lévő, szakképzettséggel nem rendelkező (SNI) fiatalokat egyéni igényeik és lehetőségeikhez illeszkedve visszavezeti az oktatás, a képzés vagy a munka világába – életút tervezés Megváltoztatja az egyének életében korábban sikertelennek bizonyuló teljes tanulási környezetet Az iskolák vezetőit és pedagógusait komplex támogatási rendszer segíti abban, hogy biztonsággal mozogjanak az új tanulási környezetben A diákok szempontjából (is) az egyéni és helyi igények alapján rugalmas, az egyéni tanulási igények és életpálya- aspirációk alapján alakítható – különböző kimeneti utak.
3
Hol? Pécs Tapolca Iregszemcse Miskolc Nyírbátor Békéscsaba Szabadkígyós Kiskunfélegyháza Kecskemét Szolnok Budapest
4
Diáktámogatás a Dobbantóban Ahol nem vagyunk biztonságban és nem érezzük jól magunkat nem tudunk működni. Mitől érzi jól magát a diák az iskolában? "Talán azt jegyezném meg, hogy itt embernek kezelik a másikat és pozitívan állnak hozzá.” (egy diák) Tanár, mint segítő foglalkozású szakember a diák támogatás kulcsa Segítő pár rendszer Személyközpontú tanulás-tanítás Szociális, pszicho-szociális gondozás Egyéni fejlesztés, esetkezelés Team munka Kompetencia fejlesztés Közösségi tevékenységek, lét Pályaorientáció, életpálya tervezés Együttműködés iskolán belül és kívül Utógondozás egységben történő alkalmazása a „Segítő pedagógia”..
5
Segítő pedagógia, pedagógus A tanár-diák kapcsolat olyan ember-ember kapcsolat, melyben a tanárok segítő-pedagógusként dolgoznak; partnerség, melyben a tanár nem többet, csak másként tud; nem a probléma érdekes, hanem az ember. A segítő pedagógus legfontosabb feladatai egy olyan környezet, légkör teremtése, melyben a diák feszültségmentesen él, dolgozik; felismeri a diákok egyéni szükségleteit; szervezi és végzi az egyéni fejlesztési folyamatot; bizalom személyként (mentor/segítő pár) rendszeres segítő beszélgetéseket folytat a diákokkal; az önálló és felelősségteljes tevékenység (tanulás/életvezetés) kialakítását facilitálja személyre szóló életesélyeket fogalmaz meg közösen diákjaival; segítő kapcsolatban dolgozik, melynek része minden tevékenység, amit a diákkal közösen végez.
6
Tájékozódás Diáktámogató Füzetek 1 -4. www.fszk.hu/dobbantó/szakmai anyagok/diáktámogató füzetek Minden a segítő pedagógiáról: www.youthopportunity.eu/könyvtár Konzultáció: Győrik Edit06 30 517 2246 editsun@hotmail.com
7
Ajánlás A Dobbantóban bevezetett diáktámogatás, a segítő pedagógia minden iskolában, minden diákkal alkalmazható. Nem csak a diákok bizalmát, de a pedagógus elkötelezettségét, sikerességét, újbóli szakmaszeretetét is növeli. Ezért kiterjesztésre érdemes: kapjanak támogatást az ezt már alkalmazó iskolák, hogy gyakorlóhellyé válhassanak, hálózatuk pedig a tudásmegosztás bázisává. A Dobbantó és a Második Esély típusú iskolák és programok pedagógiai rendszere a lemorzsolódás csökkentés módszerének birtokosa egy kidolgozott és kipróbált iskolafejlesztési programmal. A közoktatási intézmények pályázati támogatásból vehessék igénybe ezt a fejlesztési, tanulási folyamatot. A nehezen kezelhető diákokkal való bánásmód legyen része a pedagógusképzésnek. Módszertana kidolgozott, kipróbált és hatékony. Érdemes ebben támaszkodni az alapítványi iskolákban felhalmozott tudásra.
8
A Dobbantó program vezetője Bognár Mária: bognar.maria@fszk.hu 30/756-8880 1139 Budapest, Pap Károly u. 4-6. (06-1)450-3236 dobbanto@fszk.hu www.fszk.hu/dobbanto Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.