Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Élménypedagógiai tréningek tapasztalatai a tanárjelöltek és szociálpedagógusok képzésben
2
Tartalmi körök Az élménypedagógia gyökerei
Az élménypedagógia munkadefiníciói Az élménypedagógia és a tanári kompetenciák kapcsolata Az élménypedagógiai tréningek tapasztalatai a tanárjelöltek és a szociálpedagógusok képzésében Hogyan tovább?
3
Munkadefiníciók I. Egészleges emberkép (kognitív, emócionális motoros összeköttetés) Ziegenspeck 1991;Weis1991,1995 Konkrét tanulás, a hétköznapi helyzeteken túlmutató tapasztalati tanulás az Élmény alapvető bázisa a nevelési helyzetnek, vagy bármilyen pszichológiai gondoskodásnak tanulásnak (Nickolai/Harder 1994)
4
Munkadefiníciók II. A mozgás és a testi aktivitás központi jelentőségű( művészi, zenei, kulturális és technikai területek is alkalmazzák Természeti-természetes környezet Humanista emberkép (egyedi, egyszeri megismételhetetlen, proaktívitás, sorsfelelősség) Kurt Hahn orientáció
7
A gyökerek… Rousseau( 1712-1778) Kurt Hahn( 1886-1974), Salem Schule
1934 Gordonstoun 1936 Moray &County Bodge Schemes (megtervezett kihívások tanfolyama) 1951 OB program nőknek 1965 NOLS National Outdoor Leadership School
8
…és a folytatás 1974 az első „Az Outdoor alkalmazása a felső oktatásban" c. konferencia 1977 AEE Assotiation for Experiential Education 1989 Egyesült Királyság nemzeti tantervében „kültéri kaland aktivitás”-tantárgy New Hampshire University MS szintű outdoor képzés 1997 I.(Perth) IV. Kalandterápiás Kongresszus (Rotorua – Új-Zéland)
10
A szemléletmód képzésbeli aktualitása
Igények: Gyakorlatorientált képzés iránti igény a piac és a hallgatók részéről egyaránt Tanórán kívüli nevelési helyzetek professzionális kezelésének igénye Tanári kompetenciák rendszere
11
A tréningek Nyíregyházi Főiskola Tanárszakosok ELTE - TÓFK
2 csoport (II.III.IV) Szociálpedagógusok Tömbösítve 4 nap Konfliktus kezelés (B) ELTE - TÓFK 2005/2006 II /I.félév Ifjúságsegítő szakképzés „Szociokulturális animáció” c. tantárgy illetve „Animáció” szakirány
12
Célok Konfliktusok megelőzése, felismerése kezelése
Nem versenyhelyzetű, együttműködést erősítő helyzetek, gyakorlatok megtapasztalása elsajátítása, levezetése Módszertani órákhoz való kapcsolódás Versengő helyzetetek adekvát módú kezelése Szemléletbeli változás
13
Módszerek
14
Eredmények
15
Helyzetfelmérés CPI 18/9 elvárható szint alatt
felelősségérzet,tolerancia,Én-erő, rugalmasság alacsony Megfelelő szociábilitás,szocializáltság önkontrol, közösségi skála értékek SIT SZH közepes szint, nők jobbak
16
Konfliktus kezelési stratégia szituáció elemzés alapján
V-H Problémakezelés(1) K-E-A Problémakezelés(0) Önértékelés –feladat-megoldási stratégia Stratégia váltás- változás Tartalom elemzés Élménypedagógiai gyakorlatok
17
Hallgatói értékelések
18
Hallgatói értékelések
Intenziv lebonyolítás Kislétszám- jó együttműködési lehetőség Aktivizáló módszerek Tesztek, játékok élménypedagógiai ismeretek, önismereti hatás Módszertani csatlakozási lehetőség
19
A továbbiak Az élménypedagógia hazai adaptációja és elterjesztése tréningszerű képzéseken keresztül A felsőoktatási létjogosultság Tananyagfejlesztés
20
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.