Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tantárgy neve: szolgálat Szociális kompetenciafejlesztés a miskolci Jezsuita Gimnáziumban VII. Nevelésügyi Konferencia, 2008.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tantárgy neve: szolgálat Szociális kompetenciafejlesztés a miskolci Jezsuita Gimnáziumban VII. Nevelésügyi Konferencia, 2008."— Előadás másolata:

1 A tantárgy neve: szolgálat Szociális kompetenciafejlesztés a miskolci Jezsuita Gimnáziumban VII. Nevelésügyi Konferencia, 2008

2 2 Miskolc, Avas-déli lakótelep 37.000Alvóváros Jezsuita Gimnázium: 8/4. évf. gimn. 550 fő Diákok: Avas, Mc-ról, ÉM Kontextus

3 Reflexió Alapvető helyi hiányok? Kulturális, gazdasági, szociális, közösségi… Komplex feladatvállalás szükséges: Lakótelepi feladatvállalás, kifelé nyitott isk. Helyi civil kezdeményezések felerősítése Otthonos, vonzó, nevelő épített környezet pasztorális és oktatási int. együtt Kontraszt vállalása: színt vinni a panelek közé..

4 „A másokért élő ember” nevelése: szakmailag kompetens, környezetéért elkötelezett, abban vezető szerepet vállaló ifjúság nevelése… Tudás+? Tapasztalatalapú értékközvetítés Agenda

5 Mit? A program: Szeretetszolgálat 7-8. évf: ad hoc akciók 10-12: egyéni bekapcsolódási opciók 9. évf: ped. programba illesztett („kötelező”) éves szociális program Választott helyen és feladattal (gyerek, ifj, idősgond., kórház, sérült fiatalok, roma óvoda, hospice…) Min. kéthetente 1 délután Helyi mentor, iskolai felkészítés

6 65 kilencedikes diákunk a tanévben, hat hónapon keresztül összesen 1.351 óra szolgálatot végzett. Mennyit? Számokban kifejezve…

7 Szimbiózis Alapítvány… Másik ember tisztelete, ismerete, … ha a idős, ha beteg, ha szegény Empátia, elfogadás… Érzelmeink megismerése és megengedése Milyen eredménnyel? Ami megszülethet a folyamatban…

8 Szimbiózis Alapítvány Társadalomismeret : Találkozás más korosztállyal, társ. csoportokkal, Reális, kritikus, feladatvállaló társadalomkép Értékközvetítés (szolidaritás, szubszidiaritás, önkéntesség…) Elköteleződés

9 Családok Átmeneti Otthona Önismeret : Értékességem, erősségeim és gyengeségeim motiváció: ezt is tudom… Kihívás+kisérés: biztonságos növekedés

10 Teréz anya nővéreinél Csoportmunka Folyamatosság, Egyéni és közös felelősség Magatartási és komm. minták Konfliktusvállalás és -megoldás

11 Hospice Alapítványnál beteglátogatás Egyéni sorskérdések feltétele, Kilépés a kamaszkori nárcizmusból

12 Korrepetálás a Munkácsy Mihály iskolában Tapasztalatalapú tanulás 1. sikerélmény és tapasztalat 2. … motiváció tanuláshoz 3. …pályaválasztáshoz

13 Az éves folyamat kísérése: Bevezetés az éves munkába Féléves és év végi reflexió Folyamatos téma az ofő órákon Egyéni mentorok, kérésre Reflexió 2.

14 Gyermekegészségügyi központ Kapcsolódó területek felerősítő hatása: Pályaorientáció Hittan, etika oktatás Társadalomismeret-közgazdaságtan (11-12 ) Külföldi önkéntes jelenléte iskolánban

15 Mártanéni Márta néni „Kötelező”? Magától értetődő!

16 Tevékenységük értékelé se : S zívesen végezték-e a munkát ? 8,4 pont (10 pontból) V olt-e értelme tevékenységüknek ? 8,3 pont S aját teljesítményük ? 7,6 pont

17 Hagyományos családi kompetenciák átvállalása történik! Forráshiány (képzés, órakedvezmény, stb.) Törvényi korlátozások (köt. beiskolázás vv. világnézeti oktatás) Kevés felkészült fogadóintézmény! Diákok továbbtanulási portfóliójába nem érték.. Nehézségek?

18 Kabarutcai óvoda Kabar utcai óvoda WWW.JEZSU.HU Köszönöm figyelmüket!

19

20 Avasi idős nénik látogatása Rózsika néni

21 MÁON Református Otthon

22 A diákok végigkísérése: hitoktatók, osztályfőnökök, intézményi kapcsolattartók

23 A tapasztalatok megosztása a plébániai közösséggel, élménybeszámolók

24 Szeretetszolgálati helyeink A: Szent Erzsébet Szeretetotthonban idősek látogatása, közös programok szervezése 10 fő B:Szimbiózis Alapítvánnyal együttműködve fogyatékos gyerekek sportfoglalkozásán segítségnyújtás, közös tánc 3 fő C: Magyar Ökumenikus Szeretetszolgálat Családok Átmeneti Otthonában gyerekfelügyelet, tanulás, játék az ott lakó gyerekekkel 8 fő D:Teréz anya nővéreinél oda járó gyerekekkel beszélgetés, játék, közös éneklés 4 fő E: Munkácsy Mihály Általános Iskolában 10-14 éves tanulók korrepetálása angolból, történelemből, magyarból és matematikából 6 fő F: Szimbiózis Alapítványnál fogyatékos fiatalokkal báb- és színjátszás 4 fő G: MÁON Református Otthonban fogyatékos fiatalokkal műhelymunka 5 fő H: Avas-déli Görög Katolikus Parókián vasárnapi gyerekfelügyelet, játékok szervezése a szülőknek szervezett program idején 3 fő I: Avas-déli Katolikus Plébániával együttműködve ebéd kihordása az iskolai konyháról az avas-déli lakótelepen lakó, idős, rászoruló nyugdíjas néni részére 5 fő K: Kabar utcai óvodában közös játék szervezése, lebonyolítása 4 fő L:Semmelweis Kórház Hospice Alapítványánál betegek látogatása 6 fő M: Gyermekegészségügyi Központban kórházi szolgálat: játék, beszélgetés, meseolvasás 4 fő O: Öt egyedülálló, lakótelepi idős néni látogatása: beszélgetés, bevásárlás 8 fő


Letölteni ppt "A tantárgy neve: szolgálat Szociális kompetenciafejlesztés a miskolci Jezsuita Gimnáziumban VII. Nevelésügyi Konferencia, 2008."

Hasonló előadás


Google Hirdetések