Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFanni Feketené Megváltozta több, mint 10 éve
1
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás
2
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 2 Tantárgy leírása - - A tantárgy: a tartalomipar meghatározásával, területeivel és az iparágnak a gazdasággal, a kultúrával való kapcsolataival foglalkozik. - Bemutatja az iparág hatását az információs társadalom fejlődésére. - - Kiemelten területe a tantárgynak a tartalomipari szolgáltatások könyvtári használata.
3
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 3 A tantárgy témakörei 1./ 1./ a tartalomipar fogalma (szerzői jogi iparágak, kreatív-, médiaipar stb.); 2./ a tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe; 3./ a tartalomipar területei és a tantárgy ismeretének, alkalmazásának szemeszter végi értékelése 4./ a tartalom megjelenítése (animáció, sajtó, műalkotás..); 5./ az ipar szereplői (előállítók, aggregátorok, terjesztők, felhasználók); Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása folyamatos
4
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 4 A tantárgy témakörei (2.) 6./ a végkészülékek (web, video, mobil, stb.) fontossága; 7./ a kiemelt tartalomipari ágazatok (internet tartalomszolgáltatások, eLearning, eKormányzat, eEgészség, stb.) szerepe az információs társadalom fejlődésére; 8./ eBefogadás (eInclusion) és a tartalomipar kapcsolata; nov. 2.
5
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 5 A tantárgy témakörei (3.) 9./ a tartalomipar és a szerzői jog kölcsönhatása, az iparág adat- és fogyasztóvédelmi kérdései; nov. 9. 10./az infószabadság törvény hatása közadatok újrahasznosítására; nov. 16. 11./a tartalomipari szolgáltatások tervezése, fejlesztése és terjesztése, felhasználása a könyvtárakban; folyamatos, befejezés/értékelés nov. 23 12./a tartalomipar fejlődési trendjei. nov. 30. 13./kollokviumra felkészülés dec. 7.
6
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 6 Mit profitálhatunk a tananyag gyakorlati hasznosításából? A tartalomipar: - - termékeit, szolgáltatásait rendszerezni tudjuk; - - fejlesztési, terjesztési és felhasználási lehetőségeit felismerjük és alkalmazzuk saját területünkön; - - trendjeiből „remélhetőleg” megbízható iránytűt szerezhetünk az információ „tengeren” való navigáláshoz.
7
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 7 1./ A tartalomipar fogalma A hagyományos és az elektronikus digitalizált tartalmak (művek, termékek, szolgáltatások stb.) fejlesztésével, terjesztésével és fogyasztásával foglalkozó iparágak összességét nevezzük tartalomiparnak. Röviden: A tartalomipar, a világnak digitális térbe helyezését és használatát valósítja meg. Magyar Tartalomipari Szövetség – MATISZ meghatározása.
8
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 8 A jó gyakorlat/best practice bemutatása a MATISZ által szervezett www.eFestival.hu versenyművein keresztül: n n eKormányzat, n n eEgészség, n n eLearning, www.elearningforum.hu n n eGazdaság – eKereskedelem, www.fairbusiness.hu n n egyéb fontos területek: pl.: hírportálok, videó feltöltők, játékok, közösségi weboldalak, 7./ A kiemelt tartalomipari ágazatok szerepe az információs társadalomra
9
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 9 Elektronikus tanulási környezet biztosítása, www.elearning.info.hu/ http://e-learning.lap.hu 7./ A kiemelt tartalomipari ágazatok: eLearning,
10
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 10 Kevert/ Blended learning-nek, azaz vegyes oktatásnak nevezzük a hagyományos oktatási formák és az online tanulási technikák (e- learning) együttes alkalmazását, 7./ A kiemelt tartalomipari ágazatok: eLearning,
11
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 11 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 5. rész A/ Globális változat (Digital for all) A jelnyelv és a tartalomipar alkalmazásával, egy új típusú, közlési módszer/eszköz rendszer fejlesztése, amely a digitalizált műalkotásokat széles körben –nem csak a hallássérültek számára- élvezhetőbbé, interaktívan fogyaszthatóbbá teszi.
12
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 12 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 5. rész Probléma megoldás: kinek, mit? hol? mikor? hogyan? kivel? mennyiért? miből?
13
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 13 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 5. rész A/ Globális változat (Digital for all) megvalósítása Technológia: több réteg egyidejű, de kívánság szerinti összetételű megjelenítésének lehetősége. Rétegek: videó, felírat (többnyelvű), jeltolmács, narrátor, zene vizuális és/vagy rezonancia alapú megjelenítése, Braille-írás, mi még? www.ciefrenak.hu, www.harke.hu, www.vgyke.com,
14
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 14 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 4. rész B/ Könyvtári változat Igényfelmérés (hátrányos helyzetűek), Katalógusok (link, termék, szolgáltatás), Helyi adaptációk (TV stúdió, múzeum stb.), Amatőr színjátszók; Kommunikációs felsőfokú képzések.
15
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 15 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 5. rész B/ Könyvtári változat megvalósítás hangos-könyv vizualizálás, hang-szövegváltozat megjelenítése, többnyelvűség;
16
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 16 Dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar Tartalomipari Szövetség – www.matisz.hu jmlinarics@matisz.hu, 06-20-951-4947 Az előadás forrás anyagai megtalálhatók a Kreatív Iparágak Platform http://host.hu/projects/kip/ honlapján
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.