Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön"— Előadás másolata:

1 Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
A nemzetközi piacra lépés motivációi A nemzetközi piacok sajátosságai Elméleti megközelítések a nemzetközi marketingben A nemzetközi piacra lépés formái

2 A nemzetközi piacra lépés motivációi
Növekedési lehetőség Magasabb profit Költségelőnyök kihasználása Fogyasztókhoz való közelség Versenytársak akciói

3 A nemzetközi piacok sajátosságai
A gazdasági fejlettség nem magyaráz mindent Piaci környezet és marketing-mix Gazdasági jövedelmi szintek Kulturális ártárgyalási mentalitás Verseny eltérő árpolitikák Jogi árellenőrzés mechanizmusa Termékek származása: ország/termék imázs

4 Elméleti megközelítések a nemzetközi marketingben
A piaci alkalmazkodás alapján képzett stratégiák Etnocentrikus: belföldi piac kivetítése Policentrikus: minden piac más Regiocentrikus: országcsoportok kezelése Geocentrikus: nemzetközi koordináció Globális marketingstratégiák (Levitt) Nemzeti versenyelőny meghatározói (Porter)

5 A nemzetközi piacra lépés formái
Elméleti megközelítések Export direkt, indirekt Licencátadás: előnyök, hátrányok Termelési kooperáció: szakosodás Közös vállalat: gazdálkodási, pozícionálási, stratégiai okok Stratégiai szövetségek: Sony-Philips


Letölteni ppt "Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön"

Hasonló előadás


Google Hirdetések