Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKarola Szilágyiné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
A nemzetközi piacra lépés motivációi A nemzetközi piacok sajátosságai Elméleti megközelítések a nemzetközi marketingben A nemzetközi piacra lépés formái
2
A nemzetközi piacra lépés motivációi
Növekedési lehetőség Magasabb profit Költségelőnyök kihasználása Fogyasztókhoz való közelség Versenytársak akciói
3
A nemzetközi piacok sajátosságai
A gazdasági fejlettség nem magyaráz mindent Piaci környezet és marketing-mix Gazdasági jövedelmi szintek Kulturális ártárgyalási mentalitás Verseny eltérő árpolitikák Jogi árellenőrzés mechanizmusa Termékek származása: ország/termék imázs
4
Elméleti megközelítések a nemzetközi marketingben
A piaci alkalmazkodás alapján képzett stratégiák Etnocentrikus: belföldi piac kivetítése Policentrikus: minden piac más Regiocentrikus: országcsoportok kezelése Geocentrikus: nemzetközi koordináció Globális marketingstratégiák (Levitt) Nemzeti versenyelőny meghatározói (Porter)
5
A nemzetközi piacra lépés formái
Elméleti megközelítések Export direkt, indirekt Licencátadás: előnyök, hátrányok Termelési kooperáció: szakosodás Közös vállalat: gazdálkodási, pozícionálási, stratégiai okok Stratégiai szövetségek: Sony-Philips
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.