Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje"— Előadás másolata:

1 Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Új termékek kialakítása Termékötletek gyűjtése és szelektálása Marketingteendők ; csomagolástervezés Terméktesztelés Új termékek fogadtatása A terméktervezés módszerei

2 Termékpiaci műveletek (1)
Az egy vállalat által kínált termékek és szolgáltatások összességét, választékát a hozzájuk rendelhető mennyiségi értékekkel együtt összefogó néven vállalati termék-kínálatnak nevezzük.

3 Termékpiaci műveletek (2)
Termékkínálat mélysége és szélessége Termékkategória: azonos fogyasztói igény Termékcsoport: bármilyen rendezőelv Cikkelem (SKU) Kiegészítő és helyettesítő termékek

4 Termékpolitika A termékpolitika a termékkínálat piaci
szempontok alapján végzett átalakítása.

5 Termékpolitika elemzése
PIMS: a marketingstratégia nyereségre kifejtett hatása Portfólió-módszer, BCG Piaci részesedés vállalat Piac növekedési ütem környezet

6 A termék piaci életgörbéje(1)
Az életgörbe jelentősége, biológiai analógia Az életgörbe egyes szakaszaiban mérlegelendő tényezők: marketingköltségek marketing-mix alakulása versenyhelyzet eltérése Különböző alakú életgörbék: tartós fogyasztási cikkek

7 A termék piaci életgörbéje(2)
Termékelfogadási folyamaton a próbavásárlástól a termék rendszeres vásárlásáig terjedő vásárlások sorozatát értjük

8 Új termékek kialakítása (1)
Marketinginnováció: marketingeszközök újszerű alkalmazása és kombinálása. (Schumpeter)

9 Új termékek kialakítása (2)
A termékújdonság fokozatai: az abszolút újdonságtól az olcsóbb változatig. Értékelemzés: funkció/költség Termékfejlesztés folyamata ötletkereséstől a sikeres termékig Új termékvásárlás előrejelzése

10 Terméktesztelés (1) Terméktesztelés alatt az új termék tulajdonságaira, várható keresletére vonatkozó fogyasztói, felhasználói vélemények összegyűjtését értjük.

11 Terméktesztelés (2) A tesztpiacok alapgondolata, hogy a célcsoportnak megfelelő környezetben, azaz a valóságos vagy ahhoz hasonló, ismert nagyságú és ellenőrizhető piacon (pl. üzletekben) mutatjuk be a terméket, ahol azt számos, korábban nem megfigyelhető hatásnak kitéve (pl. konkurens termékek jelenléte) forgalmazzák.

12 Terméktervezés módszerei (1)
A preferencia-térkép a fogyasztók észlelt márkapreferenciáinak grafikus megjelenítése.

13 Terméktervezés módszerei (2)
Conjoint-elemzés rangsorolás tulajdonsághalmazból hasznosságfüggvény fogyasztók megítélési képessége


Letölteni ppt "Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje"

Hasonló előadás


Google Hirdetések