Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMária Veresné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Új termékek kialakítása Termékötletek gyűjtése és szelektálása Marketingteendők ; csomagolástervezés Terméktesztelés Új termékek fogadtatása A terméktervezés módszerei
2
Termékpiaci műveletek (1)
Az egy vállalat által kínált termékek és szolgáltatások összességét, választékát a hozzájuk rendelhető mennyiségi értékekkel együtt összefogó néven vállalati termék-kínálatnak nevezzük.
3
Termékpiaci műveletek (2)
Termékkínálat mélysége és szélessége Termékkategória: azonos fogyasztói igény Termékcsoport: bármilyen rendezőelv Cikkelem (SKU) Kiegészítő és helyettesítő termékek
4
Termékpolitika A termékpolitika a termékkínálat piaci
szempontok alapján végzett átalakítása.
5
Termékpolitika elemzése
PIMS: a marketingstratégia nyereségre kifejtett hatása Portfólió-módszer, BCG Piaci részesedés vállalat Piac növekedési ütem környezet
6
A termék piaci életgörbéje(1)
Az életgörbe jelentősége, biológiai analógia Az életgörbe egyes szakaszaiban mérlegelendő tényezők: marketingköltségek marketing-mix alakulása versenyhelyzet eltérése Különböző alakú életgörbék: tartós fogyasztási cikkek
7
A termék piaci életgörbéje(2)
Termékelfogadási folyamaton a próbavásárlástól a termék rendszeres vásárlásáig terjedő vásárlások sorozatát értjük
8
Új termékek kialakítása (1)
Marketinginnováció: marketingeszközök újszerű alkalmazása és kombinálása. (Schumpeter)
9
Új termékek kialakítása (2)
A termékújdonság fokozatai: az abszolút újdonságtól az olcsóbb változatig. Értékelemzés: funkció/költség Termékfejlesztés folyamata ötletkereséstől a sikeres termékig Új termékvásárlás előrejelzése
10
Terméktesztelés (1) Terméktesztelés alatt az új termék tulajdonságaira, várható keresletére vonatkozó fogyasztói, felhasználói vélemények összegyűjtését értjük.
11
Terméktesztelés (2) A tesztpiacok alapgondolata, hogy a célcsoportnak megfelelő környezetben, azaz a valóságos vagy ahhoz hasonló, ismert nagyságú és ellenőrizhető piacon (pl. üzletekben) mutatjuk be a terméket, ahol azt számos, korábban nem megfigyelhető hatásnak kitéve (pl. konkurens termékek jelenléte) forgalmazzák.
12
Terméktervezés módszerei (1)
A preferencia-térkép a fogyasztók észlelt márkapreferenciáinak grafikus megjelenítése.
13
Terméktervezés módszerei (2)
Conjoint-elemzés rangsorolás tulajdonsághalmazból hasznosságfüggvény fogyasztók megítélési képessége
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.