Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSzebasztián Veres Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az intézményi kapacitások hatásai az oktatásszervezésre Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal ZMNE 2009. október 28.
2
A „kapacitásakkreditáció” az intézmény maximális felvehető létszámának megállapítása a rendelkezésre álló személyi és tárgyi feltételek alapján lehetséges modellek –objektív jelzőszámok alapján, a rendelkezésre álló erőforrásokból –intézményi szándék alapján, a rendelkezésre álló erőforrások vizsgálatával intézmények közötti minőségi különbségek (csoportlétszám, csoportbontás, oktatói gárda) figyelembe vétele szakmai megfelelőség bizonyítása a MAB akkreditációs eljárásának része
3
A maximális hallgatói létszám tagolása Alapító okiratban: a fenntartó szándéka szerint Működési engedélyben: –feladatellátási hely (település v. ingatlancsoport) –szakterület (képzési terület, szakmacsoport, tudományterület) –képzési nyelv –munkarend felsőfokú szakképzés – doktori képzés – (alapképzés, mesterképzés, szakirányú továbbképzés) nincs szakonkénti létszám
4
A maximális hallgatói létszám bizonyítása során vizsgált tények oktatói óraszám-lehetőségek (szabályozás és tudományági besorolás) tantermi óraszám-lehetőségek (nyilvántartás, besorolás) tantervi döntések (ajánlott tanterv, tudományági besorolás) egyéb infrastruktúra oktatók szakmai megfelelősége nem!
5
A kapacitások hatása a szakindításra általában szándék szakindítási dokumentáció kidolgozása szenátusi döntés MAB eljárás (120+30 nap) nyilvántartásba vétel (30+30 nap) meghirdethetőség (szeptember 15.) maximális hallgatói létszám esetén szándék + kell többletkapacitás? szakindítási dokumentáció kidolgozása + kapacitáskérelem + fenntartói akarat felmérése szenátusi döntés MAB eljárás (120+30 nap) + kapacitás-eljárás nyilvántartásba vétel (30+30 nap) meghirdethetőség (szeptember 15.)
6
Kapacitások hatása a felvételi eljárásra 2007 óta (a civil képzésben) nincsenek „intézményi keretszámok”, azaz mindenképpen biztosított támogatott férőhelyek a civil képzések területén versenyeznek egymással az intézmények a jelentkezők minősége és a jelentkezők szándéka szerint minden intézmény annyi új hallgatót vehet fel, amennyit a maximális hallgatói létszáma elbír szakonkénti minimum és maximum létszám szakos létszámok a felvételi során dőlnek el intézményi képzési átalakítás több éves előregondolást igényel
7
Kapacitások hatása a napi oktatásszervezésre a kapacitás „rendelkezésre állása” ellenőrizhető a szakos létszám csak a felvételi során dől el, intézményi szándék alapján lehetnek ingadozások oktatók átirányítása, átterhelése szükséges lehet
8
Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.