Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZTE BTK Spanyoltanár MA

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZTE BTK Spanyoltanár MA"— Előadás másolata:

1 SZTE BTK Spanyoltanár MA
Tanári portfólió Szűcs Rita SZTE BTK Spanyoltanár MA 2013

2 Gyakorlótanítás Helyszín: Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium
Idő: március Szakvezető: Anderléné Kasza Mónika

3 A portfólióban tárgyalt főbb témakörök
Áttekintés: eddigi nyelvtanári pályafutásom Bevezetés: felkészülés a tanítási gyakorlatra, főbb célkitűzések A kilenc nyelvtanári kompetencia és az azokban való személyes fejlődésem Önreflexió Összegzés

4 A portfólióhoz csatolt dokumentumok jegyzéke
A gyakorlat során készített óravázlatok A gyakorlatvezető mentor értékelése Hospitálások dokumentálása: óra megfigyelési szempontok, hospitálási napló A tanítás során használt tananyag dokumentációja osztályokra lebontva Didaktikai konferencia dokumentációja, oklevél

5 A 9 nyelvtanári kompetencia I
1. A tanulói személyiségfejlesztés: célkitűzések, tapasztalataim, élményeim 2. A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése: tanulói csoportok összetétel és motiváció szerinti bemutatása, fejlesztési lehetőségek 3. A pedagógiai folyamat tervezése: a kompetencia kulcsszerepe, egyéni fejlődésem

6 A 9 nyelvtanári kompetencia II
4. A szaktudományi tudás felhasználásával a tanulók műveltségének, képességeinek és készségeinek fejlesztése: spanyol nyelvű óravezetés fontossága, fejlesztendő területek ( hallás utáni értés, kommunikáció) 5. Az egész életen át tartó tanulás megalapozása: ‘’Lifelong learning= ‘’Jó pap holtig tanul’’ fontosságának hangsúlyozása saját példámon keresztül 6. A tanulási folyamat szervezése és irányítása: változatos tanulási-tanítási formák kialakítása megteremtve a hatékony tanulási környezetet

7 A 9 nyelvtanári kompetencia III
7. A pedagógiai értékelés eszközeinek változatos alkalmazása: tanórai szóbeli értékelési eszközök (dicséret, építő jellegű kritika), szódolgozatok kijavítása szakvezetőm értékelési. És pontozási rendszere alapján 8. Szakmai együttműködés és kommunikáció: szakvezetőmmel történt óramegbeszélések, konzultációk 9. Elkötelezett szakmai fejlődés, önművelés: A Cervantes Intézet által szervezett didaktikai konferencián való részvétel, oklevél szerzése

8 Önreflexió, Összegzés Önreflexió:
a tanulói és szakvezetői visszajelzések alapján saját tanítási tevékenységem fejlesztése Összegzés: a tanított évfolyamok ismételt felsorolása, szakvezetői megfigyelések fontossága, szakmai fejlődésem új lehetőségei


Letölteni ppt "SZTE BTK Spanyoltanár MA"

Hasonló előadás


Google Hirdetések