Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDiána Borbélyné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely
2
2000. 01.01. addig önállóan működő intézmények egyesítésével és jogutódlásával alakult meg. 3 város, 7 campus 15 kar 3 nagy szervezeti egység: AGTC, OEC, TEK A hallgatói létszám folyamatosan nőtt. (egyre több külföldi hallgató) Kutatóegyetem (2010 április) hárommilliárd forint összegű két évre szóló uniós támogatás
3
Politikai államilag támogatott felsőoktatási keretszámok radikális csökkentése Gazdasági környezet 0,5%-os gazdasági növekedési kilátások 2012-ben Munkanélküliségi ráta: 10,9% Társadalmi környezet Frissdiplomás programok Mobilitás/alacsonyabb jövedelmi elvárások Technológiai környezet K+F tevékenység Jogi környezet Felsőoktatási törvény > röghöz kötés
4
Nagyváros (jó hírnév) Kutatóegyetem elitegyetem Széleskörű képzési lehetőségek (15 kar) Növekvő hallgatói létszám (2011-ben a legnépszerűbb a jelentkezők körében) Kelet-Mo.i egyetem Vidéki egyetem Tőke és forráshiány Nincs egy kimagaslóan elismert képzése (sok általános) Nehézkes megközelíthetőség, fejletlen infrastruktúra Új célcsoport (kf-i hallgatók) Pályázatok, EU-s támogatások Szakok specifikációja (forráselvonás az alacsony létszámú szakoktól) Pozitív imázs erősítése Olyan szakok honosítása, mely „hiánycikk” a felsőoktatás palettáján Alacsony államilag finanszírozott keretszám Tandíj bevezetése Csökkenő hallgatói érdeklődés Állami támogatások csökkenése Erősségek Gyengeségek Lehetőségek Veszélyek
5
Debreceni Egyetem: költségtérítés: 850 000 Ft Semmelweis Egyetem: költségtérítés: 975 000 Ft Szegedi Tudományegyetem: költségtérítés: 950 000 Ft Pécsi Tudományegyetem költségtérítés: 950 000 Ft Rangsorok: Felvi 2012-es rangsora (egészségügyi képzés): 4. helyen áll, de éppen a 3 versenytársa előzi meg Nemzetközi rangsorban (Scimago 2011): 798. (magyar egyetemek közül csak 5 került be)
6
Nyitás külföldi hallgatók felé A hazai oktatás népszerűsítése A kelet-magyarországi régió bemutatása, vonzóvá tétele Intézmény eredményeinek erősítése Magyar hallgatók ösztönzése Új, specifikus szakok indítása Egy-egy fő karra (/szakra) való fókuszálás Mobilitási programok kidolgozása külföldi egyetemekkel
7
Cél: Debreceni Egyetem legpiacképesebb karja az ÁOK fő fókusz Szeretnénk népszerűsíteni ezáltal növelni az Egyetem árbevételét. Miért van szükség az árbevétel növelésére? 1. Jelentős mértékben lecsökkentették az államilag finanszírozott helyeket 2. Az egyetem 3,5 milliárdból gazdálkodhat 3. Létszámleépítés 87 fő ( Ebből Tudományegyetemen 23 oktató) 4. Megoldás: Több hallgató, fizetőképes kereslet növelése + Trendek kihasználása Forrás: http://www.unideb.hu/portal/node/6379
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.