Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
2
A marketing kialakulása
Az ellátás fejlődése Keresleti piac kereslet > kínálat Egyensúly kereslet kínálat Kínálati piac kínálat > kereslet A fejlesz-tés iránya Termésátlag-növelés A minőség javítása Termékhasz-nosság-növelés, árcsökkentés A termék-stratégia Mennyiségi Minőségi Választéki A szemlé-let Termelés-centrikus Termék-centrikus Fogyasztó-centrikus A tevé-kenység jellege KÖZELLÁTÁS LEBONYOLÍ-TÓ KERES-KEDELEM MARKETING KIALAKULÁSA
3
A marketing fejlődési szakaszai
4
I. szakasz: A vállalat fő feladata a termelés
Gépesítés, modern munkamegosztás Városiasodás, keresetek, kereslet növekedése A termelés ugrásszerű növekedése
5
Támadó értékesítési stratégiák jelennek meg
II. szakasz: A piacok telítettsége felveti az eladás, mint tevékenység felértékelődését A termelés másodlagossá válik A kereskedelmi vállalatok fejlődésnek indulnak Támadó értékesítési stratégiák jelennek meg
6
Az eladás-centrikus „marketing” tipikus eszközei
Akciós fogyasztói árak Kereskedelem számára árengedmények Kilencesre végződő árak Vásárlásösztönző módszerek (pl. kuponok) Direkt marketing eszközök Levélrendelésű katalógus Szupermarketek, diszkontok, nagy bevásárló-központok
7
III. szakasz: A lehetséges vásárló igényei kerülnek a középpontba
A marketing célja a vevők megismerése, igényeik kielégítése, a marketing elemeinek egységes kezelése.
8
marketing-orientált szemlélet
IV. szakasz: Figyeld a vetély-társadat, és érezd a társadalmi felelősség súlyát A fogyasztó mellett a vetélytársak nyomon követése is fontos marketing-orientált szemlélet Figyelembe kell venni a társadalom általános igényeit is fogyasztói érdekvédelem
9
Fogyasztó- vagy konkurenciaorientáltság?
Fogyasztócentrikus Nem Igen Termék-orientáció Fogyasztó-orientáció Konku-rencia-centrikus Konkurencia-orientáció Marketing-orientáció
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.