Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE"— Előadás másolata:

1 A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE

2 A marketing kialakulása
Az ellátás fejlődése Keresleti piac kereslet > kínálat Egyensúly kereslet  kínálat Kínálati piac kínálat > kereslet A fejlesz-tés iránya Termésátlag-növelés A minőség javítása Termékhasz-nosság-növelés, árcsökkentés A termék-stratégia Mennyiségi Minőségi Választéki A szemlé-let Termelés-centrikus Termék-centrikus Fogyasztó-centrikus A tevé-kenység jellege KÖZELLÁTÁS LEBONYOLÍ-TÓ KERES-KEDELEM MARKETING KIALAKULÁSA

3 A marketing fejlődési szakaszai

4 I. szakasz: A vállalat fő feladata a termelés
Gépesítés, modern munkamegosztás Városiasodás, keresetek, kereslet növekedése A termelés ugrásszerű növekedése

5 Támadó értékesítési stratégiák jelennek meg
II. szakasz: A piacok telítettsége felveti az eladás, mint tevékenység felértékelődését A termelés másodlagossá válik A kereskedelmi vállalatok fejlődésnek indulnak Támadó értékesítési stratégiák jelennek meg

6 Az eladás-centrikus „marketing” tipikus eszközei
Akciós fogyasztói árak Kereskedelem számára árengedmények Kilencesre végződő árak Vásárlásösztönző módszerek (pl. kuponok) Direkt marketing eszközök Levélrendelésű katalógus Szupermarketek, diszkontok, nagy bevásárló-központok

7 III. szakasz: A lehetséges vásárló igényei kerülnek a középpontba
A marketing célja a vevők megismerése, igényeik kielégítése, a marketing elemeinek egységes kezelése.

8  marketing-orientált szemlélet
IV. szakasz: Figyeld a vetély-társadat, és érezd a társadalmi felelősség súlyát A fogyasztó mellett a vetélytársak nyomon követése is fontos  marketing-orientált szemlélet Figyelembe kell venni a társadalom általános igényeit is  fogyasztói érdekvédelem

9 Fogyasztó- vagy konkurenciaorientáltság?
Fogyasztócentrikus Nem Igen Termék-orientáció Fogyasztó-orientáció Konku-rencia-centrikus Konkurencia-orientáció Marketing-orientáció


Letölteni ppt "A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE"

Hasonló előadás


Google Hirdetések