Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaCsenge Mészárosné Megváltozta több, mint 10 éve
1
UCP Irányelvek végrehajtása Ausztriában Conference « Consumer protection - Unfair commercial practices » Budapest, 21 st /22 nd of October 2008 Ulrike Docekal Verein für Konsumenteninformation -VKI
2
2 Áttekintés Jogi helyzet az UCP előtt – Irányelv 2005/29 Törvény a Tisztességtelen Versenyről 1923 UCP okozta változások UCP – Irányelv A létező törvény csekély módosítása Példák a „Case Law”-ra Középpontban a fogyasztókat érintő esetek Mellékletben említett gyakorlatok Félrevezető reklám Következtetések Mit lehetne fejleszteni
3
3 Ausztriai Törvény a Tisztességtelen Versenyről 1923 Versenytársak Fogyasztók Közösségi érdek/ Működő piac 1. Cikk régi: “Bármely fél aki az üzleti életben olyan verseny eszközökhöz nyúl, amelyek ellentmondanak a közösségi gyakorlatnak, kötelezhető a tevékenység megszüntetésére és kártérítés fizetésére.”
4
4 Változások Hatályos törvény módosítása Tisztességelen gyakorlat elleni részleg B2C vs. B2B (üzlet-fogyasztó vs. üzlet-üzlet) nincs a félrevezető reklámmal foglalkozó részleg Átlag fogyasztó Új igény a közzétételre ECJ: “ Megfelelően tájékozott és megfelelően odafigyelő és óvatos” “Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat vagy bármi egyéb tisztességtelen tevékenység, amely, nem csak jelentéktelen mértékben, befolyásolhatja a versenyt, más üzleti partner hátrányára.”
5
5 Case Law Az Ausztriai Legfelsőbb Bíróság rendezett „case law”-ja: Leállító és megszűntető határozat csak akkor, ha a leírt tevékenység az új törvény szerint is tisztességtelen Hogyan lehet megítélni hogy egy gyakorlat az új körülmények között is tisztességtelen-e? Szerepel a melléklet fekete listáján? Teljesen jelentéktelen következmények? Erőszakos (1a cikk) vagy Félrevezető (2 cikk) gyakorlat? Tisztességtelen gyakorlat az 1. cikk általános záradéka szerint
6
6 Félrevezető gyakorlat/ Melléklet 19,20 pont
7
7 Félrevezető és erőszakos gyakorlat Melléklet 21 pontja 2005/29 Irányelv 8§: “…zaklatás…vagy aránytalan befolyás… jelentősen gyengíti az átleg fogyasztó szabadságát…a termékre vonatkozó viselkedésével kapcsolatban… amely olyan döntés meghozásához vezethet, amelyet egyébként nem hozna meg.”
8
8 Erőszakos gyakorlat/Melléklet 28 pontja
9
9 Misleading action 6 cikk 1b § UCP- Irányelv “félrevezeti vagy félrevezetheti az átlag fogyasztót ” “vizsgálatok és ellenőrzések anyagi megjelenítése a terméken”
10
10 Félrevezető mulasztás 7. cikk
11
11 Félrevezető mulasztás 7. cikk “…figyelembe veszi…a kommunikációs eszközök korlátait… anyagi információ elmulasztásában… az átlag fogyasztónak szüksége van arra, hogy…megfelelő információk ismeretében hozzon döntést és ezért … következményeként az átlag fogyasztó olyan döntést hoz amelyet egyébként nem tett volna.”
12
12 Félrevezető reklám/gyakorlat
13
13 Félrevezető reklám/gyakorlat
14
14 Következtetések UCP Irányelv, vagyis ennek átvétele nem jelentett komoly egyszerűsítést Néhány határokon átnyúló eset,ha mégis előfordul, a pereskedés költségei általában nem térülnek meg Közlés iránti igény nem túl hatékony Gyorsabb akciók szükségessége rövid életű reklámok, pl. mobil telefon szolgáltatók Ideiglenes intézkedések – költség kockázat Profit eltitkolása Egyének joga a döntésük visszavonására tisztességtelen gyakorlat esetén
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.