Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen."— Előadás másolata:

1 Határon átnyúló vitarendezés

2 Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen

3 EU információs rendszere Europe Direct hálózat Europe Direct Information Network – általános tájékzotatás Európai Dokumentációs Központok. kutatást segíti Team Europe – szakértői lista EURO-JUS – EU Bizottság mellé rendelt jogi tanácsadó szolgálat SOLVIT – letelepedéssel, munkavállalással kapcsolatos vitarendezési fórum FIN-NET – pénzügyi vitarendezés ld. Később ECC – fogyasztói jogviták Stb.: http://www.europedirect.hu/http://www.europedirect.hu/

4 EU célja egységes belső piac megteremtése fogyasztói jogok érvényesítéséhez megfelelő intézményrendszer kell könnyebbé vált az EU-n belüli utazás, vásárlás, szolgáltatások igénybevétele fogyasztói problémák is megnőttek, megoldásuk szükséges

5 Fogyasztói probléma esetén a vásárlás helyszíne az irányadó hazai és külföldi vásárlás esetén határon átnyúló fogyasztói panasz esetében nehézségek: –Nyelvi nehézségek –Rendszer ismeretlen –Szolgáltatás helyszíne szerinti szabályok az irányadóak

6 Európai Fogyasztói Központok European Consumer Centre ECC valamennyi tagállamban megalakultak a Fogyasztói Központok cél: hálózat alkotása, formalizált együttműködés

7 Európai Fogyasztói Központ Magyarország 2006. május 31. szerződéskötés Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület pályázata Logodi utca 22-24. EFK Magyarország

8 Feladatai fogyasztói tájékoztatás a hazai és uniós fogyasztóvédelmi rendelkezésekről információnyújtás, tanácsadás, segítségnyújtás határon átnyúló probléma esetére segítségnyújtás a fogyasztóknak kerekedőkkel, szolgáltatókkal történő egyezség, megállapodás létrehozásában a határon átnyúló fogyasztói jogvitában elvégzi az igényérvényesítéshez szükséges fordítási feladatokat szükség szerint továbbítja a fogyasztói panaszt a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező alternatív vitarendezési fórumhoz szükség szerint továbbítja a fogyasztói panaszt az illetékes tagország Európai Fogyasztói Központja felé részt vesz a fogyasztóvédelmi politika fejlesztésében nemzetközi és EU-s szinten

9 EFK tevékenysége a hazai fogyasztókkal kapcsolatban előzetes információnyújtás – prevenció, tájékoztatás, kiadványok, honlap, stb. utólagos panaszkezelés – vállalkozás székhelye szerinti vitarendezési fórum jár el –panasz angol nyelvre fordítása, elküldése a másik tagállam Központjába –Központ megkeresi a vállalkozást –ha eredményes, lezárult –ha nem, tájékoztatást nyújt az igényérvényesítési lehetőségekről

10 EFK tevékenysége külföldi fogyasztó esetében külföldi EFK megkeresi a magyart megkeresi a vállalkozást tájékoztatás nyújt a lehetőségekről

11 EFK 2007. január 1.-december 31.

12 EFK 2008. január 1.-december 31.

13 EFK 2009. január 1.-szeptember 30.

14 Egyéb vitarendezési módok Békéltető Testületek szerepe FIN-NET rendszer –pénzügyi piaci szolgáltatásokkal kapcsolatban felmerült fogyasztói panaszok rendezésére jogosult –nem bírói vitarendezési fórumok együttműködési hálózata –nem történt meg a testületek kijelölése hazánkban

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen."

Hasonló előadás


Google Hirdetések