Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMarcell Vass Megváltozta több, mint 10 éve
1
Iskola a határokon A magyar-szlovák-ukrán hármashatáron végzett kvalitatív kutatás eredményei, 2011-2012. Sik Dorka és Szécsi Judit ELTE TáTK A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A projekt neve:„Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE - TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR-2010-0003. A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció”
2
Kutatás célja: megismerni a régióban élő fiatalok határokról alkotott véleményét az iskolarendszerek határokon átívelő átjárhatóságának hatását a fiatalok és az iskolák jövőbeni terveire
3
A kutatás áttekintő térképe
4
Helyszínek Sátoraljaújhely Királyhelmec Beregszász
5
Kutatás módszere 3 helyszín 4 iskola összesen 9 fókuszcsoport 5 félig strukturált interjú az iskolák vezetőivel
6
Fókuszcsoportok részvevői SátoraljaújhelySátoraljaúj hely - vegyes KirályhelmecBeregszász Gimnázium Beregszász SZKI létszám1527212421 fiú675910 lány920161511 kor14-18 17-18 évesek15-17 évesek 17-18 évesek Ingázás/ kollégiu m ½ bejárós ½ kollégista 18 határontúli diák Többségük bejárós 2/3 bejárós 1/3 kollégista Kevés bejárós
7
Kutatás eredményei 4 dimenzió mentén: Nyitott vagy zárt határ Identitás Boldogulás Nyelv
8
Négy típus Elvándorló Beintegrálódó Kompromisszumos maradó Elzárkózó maradó
9
Szóhasználat, identitás A beregszásziak „kimennek Magyarba” királyhelmeciek, „átmennek Magyarba”.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.