Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?"— Előadás másolata:

1 SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
A szervezeti tagok által elfogadott alapvető értékek, meggyőződések, hiedelmek, feltevések, amelyek segítségével meghatározzák önmagukat, környezetüket és elkülönülnek más szervezetektől. Az emberek együttélésének és a közös munkának az eredménye.

2 SZERVEZETI KULTÚRA HATÁSA A SZERVEZETRE erős stabil viselkedési stabil
kultúra formák struktúra hatékony eszköz erős korlát hatása: lassú és tartós a hibák hatása: azonnali és tartós

3 SZERVEZETI KULTÚRA Megismerhető-e egy szervezet kultúrája?
nehezen tudatosul ha kilépünk a szervezetből vezetői feladatok és hibák

4 SZERVEZETI KULTÚRA A szervezeti kultúra elemei önállóság
hagyományok = múlt ünnepségek, rendezvények, ceremóniák épített környezet személyiségek történetek, sztorik, anekdoták, legendák nyelvezet, szakzsargon szimbólumok szakképzetség  kultúra de! van szakmakultúra normák, elvárások

5 SZERVEZETI KULTÚRA Részkultúrák a szervezetben
vezetés vagy hatalomkultúra feladat vagy funkcionális kultúra szerepkultúra viselkedés kultúra kapcsolati kultúra érték – kultúra változások kultúrája a döntéshozatal

6 SZERVEZETI KULTÚRA A kultúra szintjei

7 SZERVEZETI KULTÚRA Quinn-modell

8 SZERVEZETI KULTÚRA Vezetői feladatok avagy kultúra-menedzsment?
normák kialakítása – tudatosítás elvárások megfogalmazása etikai kódex események, rendezvények, programok szervezet története, évkönyvek személyiségek – történetek eredmények kommunikálása személyes példa


Letölteni ppt "SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések