Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
A szervezeti tagok által elfogadott alapvető értékek, meggyőződések, hiedelmek, feltevések, amelyek segítségével meghatározzák önmagukat, környezetüket és elkülönülnek más szervezetektől. Az emberek együttélésének és a közös munkának az eredménye.
2
SZERVEZETI KULTÚRA HATÁSA A SZERVEZETRE erős stabil viselkedési stabil
kultúra formák struktúra hatékony eszköz erős korlát hatása: lassú és tartós a hibák hatása: azonnali és tartós
3
SZERVEZETI KULTÚRA Megismerhető-e egy szervezet kultúrája?
nehezen tudatosul ha kilépünk a szervezetből vezetői feladatok és hibák
4
SZERVEZETI KULTÚRA A szervezeti kultúra elemei önállóság
hagyományok = múlt ünnepségek, rendezvények, ceremóniák épített környezet személyiségek történetek, sztorik, anekdoták, legendák nyelvezet, szakzsargon szimbólumok szakképzetség kultúra de! van szakmakultúra normák, elvárások
5
SZERVEZETI KULTÚRA Részkultúrák a szervezetben
vezetés vagy hatalomkultúra feladat vagy funkcionális kultúra szerepkultúra viselkedés kultúra kapcsolati kultúra érték – kultúra változások kultúrája a döntéshozatal
6
SZERVEZETI KULTÚRA A kultúra szintjei
7
SZERVEZETI KULTÚRA Quinn-modell
8
SZERVEZETI KULTÚRA Vezetői feladatok avagy kultúra-menedzsment?
normák kialakítása – tudatosítás elvárások megfogalmazása etikai kódex események, rendezvények, programok szervezet története, évkönyvek személyiségek – történetek eredmények kommunikálása személyes példa
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.