Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Igazgató: Zsolnai Györgyné
II. Rákóczi Ferenc Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Szakközépiskola 3170 Szécsény, Rákóczi út 90. Tel: 32/ Igazgató: Zsolnai Györgyné
2
2007. július 1-jén jött létre intézményünk a II
2007. július 1-jén jött létre intézményünk a II. Rákóczi Ferenc Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Szakközépiskola. Szécsény város, Nagylóc község, Nógrádszakál község Önkormányzatai hozták létre az összetett közoktatási intézményt.
3
Szervezeti felépítés Igazgatóhelyettesek, intézményegység vezetők kompetenciája.
4
Ismertető az iskoláról
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog.” (Szent-Györgyi Albert)
5
Ismertető az iskoláról
Pedagógiai programunk legfőbb irányelve, hogy olyan iskolává váljunk, amelyben kompetencia alapú oktatás valósul meg, melyben az ismeretszerzési, a kommunikációs és a cselekvési képességek fejlesztése változatos, hatékony tanórai és tanórán kívüli tevékenységek keretei között valósuljon meg. 2009. Augusztusában módosítottuk a Ped. Programot. Okai: kompetenciamérés eredménye, integrált oktatás bevezetése, egységes pedagógiai módszerek, helyi tanterv.
6
Pályázataink HEFOP 2.1.9/08/01 pályázaton szabadidős foglalkozások szervezésére elnyert összeg: HUF volt. A támogatás keretében nyári napközis fejlesztő foglalkozásokat szerveztünk.
7
Pályázataink HEFOP 2.1.9/08/01 pályázat Bentlakásos tábort szerveztünk, ahol az önfeledt szórakozás mellett kézműves, relaxációs tréningeken is részt vettek tanulóink. A pályázat sikeres megvalósításában szorosan együttműködtünk a szécsényi Palócföldi Népi Iparművészek Egyesületének mestereivel.
8
Pályázataink 2008 a reneszánsz éve volt. Ez alakalomból a Nemzeti Kulturális Minisztérium által meghirdetett „Reneszánsz Túrák Magyarországon” című programsorozaton oktatási intézményünkből 120 tanuló vett részt múzeumpedagógiai foglalkozásokon. 2009-ben a sikerre való tekintettel a NKM ismételten támogatásban részesítette intézményünket. A programsorozat a „Nagy-Kul-Túra” címet viseli. 8 tanulócsoport, összesen 152 diákkal részesült a támogatásból. Jártak Egerben, Miskolcon, Szentendrén, Pásztón.
9
Pályázataink Iskolánkban az idei tanévtől a TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatás bevezetése, egyenlő hozzáférés és szakmai megújulás a szécsényi többcélú intézményben” projekt keretében az óvodai intézményegységben 2 csoportban, az általános iskolában 8 csoportban, a középiskolában 9 csoportban került bevezetésre az új oktatási módszer, melynek célja, kulcskompetenciák fejlesztése. Iskola, óvoda felújítása miatt kötelező a szakmai módszertani megújulás, de kompetenciamérések eredményei is indokolják a tantestület módszertani megújulását.
10
A 2008-as kompetenciamérés eredményei matematikából a 10-évfolyamos szakközépiskolai osztályban
Nálunk 438 (407;461) Országosan 490 (489;490) 8 évfolyamos gimnáziumokban 588 (586;590) 6 évfolyamos gimnáziumokban 581 (579;583) 4 évfolyamos gimnáziumokban 534 (533;534) Szakközépiskolákban 484 (484;485) Szakiskolákban 399 (398;400)
11
Átlageredmény a CSH-index tükrében
Évek óta rendszeresen működik a földszinten található Benczúr-galéria. Az érdeklődők évente 3-4 kiállítást is megtekinthetnek. Láthatóak festmények,grafikák, tűzzománcok, fotók elsősorban a lakóhelyünkön és környezetünkben élő művészek alkotásaiból.
12
A 2008-as kompetenciamérés eredményei szövegértésből a 10-évfolyamos szakközépiskolai osztályban
Nálunk 440 (420;454) Országosan 497 (497;497) 8 évfolyamos gimnáziumokban 589 (587;591) 6 évfolyamos gimnáziumokban 583 (582;585) 4 évfolyamos gimnáziumokban 551 (551;552) Szakközépiskolákban 491 (491;492) Szakiskolákban 393 (392;394)
13
Átlageredmény a CSH-index tükrében
14
A 2008-as kompetenciamérés eredményei matematikából a 10-évfolyamos gimnáziumi osztályban
Nálunk 542 (519;565) Országosan 490 (489;490) 8 évfolyamos gimnáziumokban 588 (586;590) 6 évfolyamos gimnáziumokban 581 (579;583) 4 évfolyamos gimnáziumokban 534 (533;534) Szakközépiskolákban 484 (484;485) Szakiskolákban 399 (398;400)
15
Átlageredmény a CSH-index tükrében
16
A 2008-as kompetenciamérés eredményei szövegértésből a 10-évfolyamos gimnáziumi osztályban
Nálunk 529 (515;548) Országosan 497 (497;497) 8 évfolyamos gimnáziumokban 589 (587;591) 6 évfolyamos gimnáziumokban 583 (582;585) 4 évfolyamos gimnáziumokban 551 (551;552) Szakközépiskolákban 491 (491;492) Szakiskolákban 393 (392;394)
17
Átlageredmény a CSH-index tükrében
Ezek az eredmények intézkedéseket vártak, ahogy már említettem a ped. Programba is bedolgoztuk az új módszerek alkalmazását, ill. a 2009-es tanévtől bemeneti méréseket alkalmaztunk matematikából, szövegértésből és idegen nyelvből. Az eredményeket a munkaközösségek feldolgozták, beépítették tanmeneteikbe, ill. csoportbontások kialakításánál figyelembe vették. Úgy gondoljuk, hogy a jövőben még jobban kell élni a mérések alkalmazásával és azok értékelésével. Szülőkkel kapcsolat erősítése /IPR/
18
Pályázat Intézményünk részt vesz az Észak-magyarországi régióban a megújuló pedagógia: hálózati együttműködés TÁMOP /A/ című projektben. A projekt célja a hálózati együttműködés kialakítása az intézmények között, az egymástól tanulás feltételeinek megteremtése. A mi iskolánk A munkaközösségek átszervezése, működése. Matematika, informatika, testnevelés, természettudományi, társadalomtudományi, idegen nyelvi, nem szakrendszerű, Nógrádszakál, Nagylóc, alsós, osztályfőnöki (nem közös).
19
Amiben segíteni tudunk
Nyílt tanítási órák Nyílt napunkon az érdeklődők bepillanthatnak a kompetencia alapú oktatás „kulissza titkaiba”. Lehetőségük nyílik különböző korú, más-más módszerrel dolgozó pedagógusok és tanulóik munkáját megtekinteni.
20
Amiben segíteni tudunk
Tehetséggondozás A tehetséggondozó klubok, szakkörök munkájának, szakmai programjának megismerése, átalakítása egy másik intézmény arculatára.
21
Amiben segíteni tudunk
Differenciált oktatás Szívesen megosztjuk a differenciált óraszervezésben, az SNI-s tanulók egyéni fejlesztésének szervezésében szerzett tapasztalatainkat.
22
Amiben segíteni tudunk
Dokumentumok Az iskolai alapdokumentumok átalakításában szerzett tapasztalatainkat szívesen megosztjuk.
23
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.