Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaOrsolya Szekeresné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék
Válságkezelés - Kultúraváltozás - Tudásmegosztás: Tudatosan Alakított Folyamatok? Csepregi Anikó Tanársegéd Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék MTA VSZB Tudásmenedzsment Albizottsága „Hogyan válik a tudás termelőerővé?”
2
Tartalom 1 „International Mapping of Knowledge Sharing Excellence” Kutatás 2 Szervezeti kultúra vizsgálata 3 Tudásmegosztás érettségének vizsgálata 4 Tudásmegosztás elősegítése
3
Tartalom 1 „International Mapping of Knowledge Sharing Excellence” Kutatás 2 Szervezeti kultúra vizsgálata 3 Tudásmegosztás érettségének vizsgálata 4 Tudásmegosztás elősegítése
4
A Kutatás A kutatás előzménye 2017.04.04.
Forrás: Obermayer-Kovács, 2007
5
A Kutatás A kutatás célja
Kiválasztott közép-, kelet-európai országok közép-, és nagyvállalatainál: feltárni azokat a tényezőket, amelyek jelentős mértékben befolyásolják a tudásmegosztás érettségét a felső vezetés alatt álló vezetők körében, megvizsgálni ezen vezetőknek a tudásmegosztás érettségében betöltött szerepét.
6
A Kutatás Magyarország Szerbia Bulgária Kutató partnerek
Szervezeti kultúra Tudásmegosztás érettsége Bulgária
7
Tartalom 1 „International Mapping of Knowledge Sharing Excellence” Kutatás 2 Szervezeti kultúra vizsgálata 3 Tudásmegosztás érettségének vizsgálata 4 Tudásmegosztás elősegítése
8
Szervezeti kultúra vizsgálata
Szervezeti kultúra kérdőív
9
Szervezeti kultúra vizsgálata
Szervezeti kultúra típusok Barátságos Nagy család Bizalom, Lojalitás, Tradíciók, Csoportmunka Szervezetfejlesztés Dinamizmus, Kreativitás, Vállalkozó szellem Kockázat vállalás, Új lehetőségek,kihívások Innováció, Kísérletezés Növekedés, Új erőforrás Eredményorientált Célorientáltság, Versengés Siker, Győzelem, Hírnév Mérhető célok, eredmény Piacvezető pozíció Szabályozottság, Strukturáltság Formális előírások, szabályok Stabilitás, Hatékony, Kiszámíthatóság Forrás: Cameron, Quinn, 1999
10
Szervezeti kultúra vizsgálata
Válság előtti Szervezeti kultúra
11
Szervezeti kultúra vizsgálata
Válság alatti Szervezeti kultúra
12
Tartalom 1 „International Mapping of Knowledge Sharing Excellence” Kutatás 2 Szervezeti kultúra vizsgálata 3 Tudásmegosztás érettségének vizsgálata 4 Tudásmegosztás elősegítése
13
Tudásmegosztás érettségének vizsgálata
Tudásmegosztás érettség mérése
14
Tudásmegosztás érettségének vizsgálata
Válság előtt a tudásmegosztás érettsége
15
Tudásmegosztás érettségének vizsgálata
Válság alatt a tudásmegosztás érettsége
16
Tartalom 1 „International Mapping of Knowledge Sharing Excellence” Kutatás 2 Szervezeti kultúra vizsgálata 3 Tudásmegosztás érettségének vizsgálata 4 Tudásmegosztás elősegítése
17
Tudásmegosztás elősegítése
Tudásmegosztás jellemzők szervezeti kultúra típusoknál Együttműködés Bizalom Kommunikáció Barátságos Nagy család Bizalom, Lojalitás, Tradíciók, Csoportmunka Szervezetfejlesztés Dinamizmus, Kreativitás, Vállalkozó szellem Kockázat vállalás, Új lehetőségek,kihívások Innováció, Kísérletezés Növekedés, Új erőforrás Kreatív Eszközök (motiváció, jutalmazás, elismerés) Csoport (eszközök) Verseny Csoport (célok, teljesítményértékelés) Eredményorientált Célorientáltság, Versengés Siker, Győzelem, Hírnév Mérhető célok, eredmény Piacvezető pozíció Szabályozottság, Strukturáltság Formális előírások, szabályok Stabilitás, Hatékony, Kiszámíthatóság Szabály, ellenőrzés Kikényszerített, IT Előírások, szabályok Forrás: Cameron, Quinn, 1999
18
Szeretettel várunk mindenkit a konferenciánkon Veszprémben.
KMO 2010 – május Szeretettel várunk mindenkit a konferenciánkon Veszprémben. KMO '2010 Fifth International KMO Conference Roles and challenges of knowledge management in innovation for services and products
19
Köszönöm szépen a megtisztelő figyelmet!
Csepregi Anikó MTA VSZB Tudásmenedzsment Albizottsága „Hogyan válik a tudás termelőerővé?”
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.