Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék"— Előadás másolata:

1 Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék
Válságkezelés - Kultúraváltozás - Tudásmegosztás: Tudatosan Alakított Folyamatok? Csepregi Anikó Tanársegéd Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék MTA VSZB Tudásmenedzsment Albizottsága „Hogyan válik a tudás termelőerővé?”

2 Tartalom 1 „International Mapping of Knowledge Sharing Excellence” Kutatás 2 Szervezeti kultúra vizsgálata 3 Tudásmegosztás érettségének vizsgálata 4 Tudásmegosztás elősegítése

3 Tartalom 1 „International Mapping of Knowledge Sharing Excellence” Kutatás 2 Szervezeti kultúra vizsgálata 3 Tudásmegosztás érettségének vizsgálata 4 Tudásmegosztás elősegítése

4 A Kutatás A kutatás előzménye 2017.04.04.
Forrás: Obermayer-Kovács, 2007

5 A Kutatás A kutatás célja
Kiválasztott közép-, kelet-európai országok közép-, és nagyvállalatainál: feltárni azokat a tényezőket, amelyek jelentős mértékben befolyásolják a tudásmegosztás érettségét a felső vezetés alatt álló vezetők körében, megvizsgálni ezen vezetőknek a tudásmegosztás érettségében betöltött szerepét.

6 A Kutatás Magyarország Szerbia Bulgária Kutató partnerek
Szervezeti kultúra Tudásmegosztás érettsége Bulgária

7 Tartalom 1 „International Mapping of Knowledge Sharing Excellence” Kutatás 2 Szervezeti kultúra vizsgálata 3 Tudásmegosztás érettségének vizsgálata 4 Tudásmegosztás elősegítése

8 Szervezeti kultúra vizsgálata
Szervezeti kultúra kérdőív

9 Szervezeti kultúra vizsgálata
Szervezeti kultúra típusok Barátságos Nagy család Bizalom, Lojalitás, Tradíciók, Csoportmunka Szervezetfejlesztés Dinamizmus, Kreativitás, Vállalkozó szellem Kockázat vállalás, Új lehetőségek,kihívások Innováció, Kísérletezés Növekedés, Új erőforrás Eredményorientált Célorientáltság, Versengés Siker, Győzelem, Hírnév Mérhető célok, eredmény Piacvezető pozíció Szabályozottság, Strukturáltság Formális előírások, szabályok Stabilitás, Hatékony, Kiszámíthatóság Forrás: Cameron, Quinn, 1999

10 Szervezeti kultúra vizsgálata
Válság előtti Szervezeti kultúra

11 Szervezeti kultúra vizsgálata
Válság alatti Szervezeti kultúra

12 Tartalom 1 „International Mapping of Knowledge Sharing Excellence” Kutatás 2 Szervezeti kultúra vizsgálata 3 Tudásmegosztás érettségének vizsgálata 4 Tudásmegosztás elősegítése

13 Tudásmegosztás érettségének vizsgálata
Tudásmegosztás érettség mérése

14 Tudásmegosztás érettségének vizsgálata
Válság előtt a tudásmegosztás érettsége

15 Tudásmegosztás érettségének vizsgálata
Válság alatt a tudásmegosztás érettsége

16 Tartalom 1 „International Mapping of Knowledge Sharing Excellence” Kutatás 2 Szervezeti kultúra vizsgálata 3 Tudásmegosztás érettségének vizsgálata 4 Tudásmegosztás elősegítése

17 Tudásmegosztás elősegítése
Tudásmegosztás jellemzők szervezeti kultúra típusoknál Együttműködés Bizalom Kommunikáció Barátságos Nagy család Bizalom, Lojalitás, Tradíciók, Csoportmunka Szervezetfejlesztés Dinamizmus, Kreativitás, Vállalkozó szellem Kockázat vállalás, Új lehetőségek,kihívások Innováció, Kísérletezés Növekedés, Új erőforrás Kreatív Eszközök (motiváció, jutalmazás, elismerés) Csoport (eszközök) Verseny Csoport (célok, teljesítményértékelés) Eredményorientált Célorientáltság, Versengés Siker, Győzelem, Hírnév Mérhető célok, eredmény Piacvezető pozíció Szabályozottság, Strukturáltság Formális előírások, szabályok Stabilitás, Hatékony, Kiszámíthatóság Szabály, ellenőrzés Kikényszerített, IT Előírások, szabályok Forrás: Cameron, Quinn, 1999

18 Szeretettel várunk mindenkit a konferenciánkon Veszprémben.
KMO 2010 – május Szeretettel várunk mindenkit a konferenciánkon Veszprémben. KMO '2010 Fifth International KMO Conference Roles and challenges of knowledge management in innovation for services and products

19 Köszönöm szépen a megtisztelő figyelmet!
Csepregi Anikó MTA VSZB Tudásmenedzsment Albizottsága „Hogyan válik a tudás termelőerővé?”


Letölteni ppt "Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék"

Hasonló előadás


Google Hirdetések