Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAndrás Gál Megváltozta több, mint 10 éve
4
„CSOMAGOLT” SZERVEREK „MINDENES” SZERVEREK Kulcsrakész szerverplatform, integrált és optimalizált Az üzlet szolgálatában Ügyviteli és más alkalmazások futtatása Egységes jogosultságkezelés Levelezés és csoportmunka Az üzlet szolgálatában Ügyviteli és más alkalmazások futtatása Egységes jogosultságkezelés Levelezés és csoportmunka Testreszabható szerverplatform bármilyen IT és cégmérethez igazíthatóan Minimális IT szakértelem Saját IT szakértő vagy üzemeltető partner Adattárolás, védelem, hozzáférés Egyszerűsített telepítés és üzembe helyezés Központosított adatmentés és visszaállítás Hozzáférés bárhonnan Adattárolás, védelem, hozzáférés Egyszerűsített telepítés és üzembe helyezés Központosított adatmentés és visszaállítás Hozzáférés bárhonnan Konkrét igényekre testreszabható Adattárolás Hálóati infrastruktúra Alkalmazásplatform Csoportmunka és kommunikáció Bármely további szerver- alkalmazás ráépíthető Szabványos bevezetési és felügyeleti megoldások (Virtualizáció)
5
Új szerepkörök kényelmes hozzáadása és kezdeti konfigurációja A Server Manager segít a rendszer üzemeltetésében Telepítéskor segít a rendszer a komponensek kiválasztásában és konfigurálásában Teljeskörűen testreszabható és igény szerint konfigurálható
7
Címtár (Active Directory) Fájlszerver Printszerver Hálózat PC felügyelet Levelezés Alkalmazások, adatbázisok futtatása Irodai, vállalati környezet Otthon, Internetkávézóban, Partnernél, ügyfélnél, pl. wifin keresztül Vagy éppen internet- kapcsolat nélkül + ≈
8
≈ Címtár (Active Directory) Fájlszerver Printszerver Hálózat PC felügyelet Irodai, vállalati környezet Otthon, Internetkávézóban, Partnernél, ügyfélnél, pl. wifin keresztül Vagy éppen internet- kapcsolat nélkül + Levelezés Alkalmazások, adatbázisok futtatása PC felügyelet + Csoportmunka Telekonferencia
9
Melyik szerverre van szükségem?
10
2. LÉPÉS 1. LÉPÉS A megfelelő szerver kiválasztása Döntést hozni, hogy szükség van szerverre (első szerver, vagy frissítés) A jelenlegi és jövőbeli potenciális felhasználók számának meghatározása 1-15 users 16-25 users 26-75 users
11
1-15 users Honnan fusson a levelezés? Nem kell Nem kell Felhő Lokális Hogyan szeretné az ügyfél igénybe venni a levelezést és a csoportmunka szolgáltatásokat? Nem kell – Meglévő levelezési megoldás további használata (pl. ingyenes e-mail szolgáltatás) Felhő – BPOS, Office 365, vag más, felhő alapú, központosított csoportmunka megoldás használata Lokális – Saját erőforrásokon megvalósított levelezési és csoportmunka infrastruktúra Hogyan szeretné az ügyfél igénybe venni a levelezést és a csoportmunka szolgáltatásokat? Nem kell – Meglévő levelezési megoldás további használata (pl. ingyenes e-mail szolgáltatás) Felhő – BPOS, Office 365, vag más, felhő alapú, központosított csoportmunka megoldás használata Lokális – Saját erőforrásokon megvalósított levelezési és csoportmunka infrastruktúra
12
1-15 users Igen Nem SzSz NAS Igen Nem Igen Nem Honnan fusson a levelezés? Szervertípus kiválasztása „Megoldás” szerver „Mindenes” szerver Szoftveres megoldás, vagy célhardver Szeretnénk virtualizálni? Szervertípus kiválasztása Nem kell Szeretnénk virtualizálni? „Megoldás” szerver „Mindenes” szerver „Megoldás” szerver „Mindenes” szerver Felhő Lokális
13
Honnan fusson a levelezés? 16-25 users SzSz NAS Szervertípus kiválasztása „Megoldás” szerver „Mindenes” szerver Szervertípus kiválasztása „Megoldás” szerver „Mindenes” szerver „Megoldás” szerver „Mindenes” szerver Szoftveres megoldás, vagy célhardver Nem kell Nem kell Felhő Lokális
14
Honnan fusson a levelezés? 26-75 users Szervertípus kiválasztása „Megoldás” szerver „Mindenes” szerver Nem kell Felhő Lokális
15
TermékváltozatPozicionálásFelhasználási példákKorlátok Belépőszintű szerver operációs rendszer kisvállalatok számára az üzleti adatok tárolására, védelmére és megosztására, valamint alkalmazások futtatására. Az első szerver beszerzése központosított fájl/printszerver funkciókhoz, adatvédelemhez dokumentummenedzsmenthez Jellemzően már rendelkeznek valamilyen levelezési megoldással 15 felhasználó 1 processzor (de több mag) Komoly tudású szerver operációs rendszer a virtualizáció lehetőségével, és további felügyeleti eszközökkel bővítve – bármilyen méretű vállalat számára. Akkor jön szóba, ha a cég alkalmaz saját, szerverhez értő informatikust, vagy igénybe veszi partner segítségét Mindent tud, de szakértő szükséges a beállításához Távelérés, további biztonsági képességek Egységes felügyeleti megoldások 1 virtualizált OS példány Az ideális vállalati adattárolási platform, ami a fontos adatokat automatikusan menti, rendszerezi és védi, és bárhonnan biztonságosan elérhetővé teszi. Könnyen beszerezhető és üzembe helyezhető, automatizált adatmentési és visszaállítási megoldásra van szükség, amivel meg is lehet osztani a vállalati dokumentumokat a dolgozókkal Pofonegyszerű üzembe helyezés és felügyelet 25 felhasználó Csak tárolóeszközzel együtt Kisvállalati szerver megoldáscsomag, ami az adatvédelmen és elérésen, valamint a központosított felügyeleten túl lehetővé teszi a felhő alapú levelezés, csoportmunka és alkalmazások használatát. Az első szerver beszerzése központosított fájl/printszerver funkciókhoz, adatvédelemhez dokumentummenedzsmenthez A felhő segítségével azonnal bővíthető havidíjas szolgáltatásokkal, amit a partner segít bevezetni – BPOS/Office 365, Exchange/SharePoint/Lync Online A felhővel olyan szolgáltatásokhoz juthat pár perc alatt, amik korábban egy középvállalatnak is hónapokig tartó bevezetést jelentettek 25 felhasználó 1 tartomány Teljeskörű szerver megoldáscsomag KKV-k számára, ami az adatvédelmen és elérésen, valamint a központosított felügyeleten túl lehetővé teszi a helyi IT-val megvalósított levelezést, csoportmunkát és alkalmazások használatát. Az első szerver beszerzése központosított fájl/printszerver funkciókhoz, adatvédelemhez dokumentummenedzsmenthez Beépített, lokális levelezési és csoportmunka megoldások, amihez helyi IT, vagy szakértő partner szükséges Mobil hozzáférés lehetősége Komolyabb felügyeleti lehetőségek és eszközök 75 felhasználó 1 tartomány
16
A változatok közötti különbségek SBS EssentialsSBS StandardFoundationWS Standard Max users257515Unlimited Server appsYes, most Yes, any On-premise ManagementNear-zeroSimplifiedWindows admin Multi-workload None included, supports any; Integrated with online services Yes, Exchange, WSS, WSUS, SQL* included; supports any None included, supports any VM Host rights Requires premium add-on (or other Windows Server SKU) Not allowed1 VM Guest rights1* Not allowed1 Backup Automated Windows Server backup & PC Image backup Automated Windows Server backup Configurable First/Second serverFirst only Either Domain JoinCreate only (except for migration) Yes Primary customersVAP/SB Low-end server purchasersVAP/SB ChannelFPP, VL, OEM, Embedded SBC, SPLAFPP, VL, OEM, SBC, SPLAOEM onlyFPP, VL, OEM, SBC, SPLA
23
A felhasználók bármelyik számítógépre beléphetnek, és megszokott munkakörnyezetük követi őket A felhasználók internetkapcsolat nélkül is elérhetik a hálózaton tárolt adataikat A felhasználók adatainak központi, transzparens tárolása, ami így bármely gépről elérhető +
24
Vastagkliens, ha Kapcsolat nélküli munkavégzés szükséges, vagy a kapcsolatok nem megbízhatóak Az adatok „elhagyhatják” a belső hálózatot, vagy védelmük megoldható Erőforrásigényes az alkalmazás Grafikus-, és/vagy audio és/vagy video-intenzív az alkalmazás Inkompatibilis és a távoli kapcsolatot rosszul tűrő az alkalmazás Helyi, át nem irányítható hardver eszköz szükséges Sokféle és változatos, nem standardizált alkalmazás van használatban Vékonykliens, ha Van állandó, megbízható kapcsolat a központi (terminál/hypervisor) kiszolgálókkal Kis erőforrás igényű az alkalmazás Az alkalmazás „tűri” a távoli asztali protokoll használatot (kompatibilis) A helyi hardver eszköz átirányítható és kis sávszélesség igényű Standardizált alkalmazás-portfólió
25
RD Web Access RD Gateway RD Connection Broker Active Directory® Licensing kiszolgáló RD Virtualization Host Remote Desktop kliens RD Session Host
26
VDI, ha Rendszergazdai jogokra van szüksége a felhasználóknak A virtuális desktopok újraindításának lehetősége felhasználói igény Ugyanannak a felhasználónak különböző munkamenetekben különböző alkalmazásokra van szüksége Az alkalmazás nem támogatja a többfelhasználós környezetet még alkalmazás-virtualizációval sem A munkameneteket hosszú időre le kell tudni menteni, majd később folytatni PC, amely állandóan fut (kvázi-szerver) RDS, ha Minden egyéb esetben, ha vékonykliens architektúrát szeretnénk Az RDS mellett továbbá: 10-15-ször jobban skálázható, mint a VDI Beépített alkalmazás-virtualizációs megoldása van Azonos kernellel rendelkezik a Windows Server 2008 R2, mint a Windows 7 Kevesebb hardver, kevesebb szoftver, kevesebb licenc, egyszerűbb felügyelet!
30
A vállalat számítógépeinek és a hálózat folyamatos, költséghatékony működésének biztosítása - Központi felügyelet (Active Directory és csoportházirend) - Telephelyi „cache” szerverek (Server Core + BitLocker + RODC + BranchCache) - Vékonykliens infrastruktúra (VDI és Remote Desktop Services) - Szerverkonszolidáció (Hyper-V) - Tömeges és azonnali távtelepítés (Windows Deployment Services és Microsoft Deployment Toolkit) A vállalat kulcsalkalmazásainak futtatása és elérhetővé tétele bárhonnan - Alkalmazások távelérése: Remote Desktop Services - Alkalmazásplatform:.NET, IIS, Win32 API-k, SQL Server, és a számtalan Windowsra elérhető szoftvermegoldás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.