Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Digitális világ – interaktív táblán
Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra Nemzetközi konferencia 2012. szeptember , Budapest, MTA Kőrösné dr. Mikis Márta Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete (ISZE)
2
Előzmény: Médiatudor program, www.mediatudor.hu
A 9-16 évesek 42%-ának saját számítógépe van, 24%-uk mobiltelefonon internetezik (NMHH EU Kids Online 2011 kutatása) ÚJ: Digitális világ oktatási program, 9-11 évesek számára
3
Cél: a médiaértés megalapozása, készségek-képességek fejlesztése, amellyel a tanulók képesek
a hatékony, értő médiahasználatra, kritikusan kezelni, elemezni a digitális média által közvetített üzeneteket, biztonságosan eligazodni az internet világában, értelmesen használni az új, kommunikációs technikákat, új, kreatív tartalmakat létrehozni, felismerni és kezelni a kockázatokat és veszélyeket, megvédeni magukat a káros vagy sértő médiatartalmaktól. (NAT-kompatibilis:
4
Tanári kézikönyv: tanmenet és óravázlatok foglalkozásonként, segédanyagokkal,
letölthető és szabadon alakítható tanári PowerPoint prezentációk interaktív tábla-oldalak online gyakorlatok/játékok tanulóknak nyomtatható feladatlapok digitális reklámok valós példái (szponzorok) kislexikon szülői tájékoztató
5
14 foglalkozás: Irány a világháló!
Hogyan lehetünk biztonságban az interneten? Mindent rólad - személyes adatok Mobilfónia 1. Mobilfónia 2. A hirdetések világa (Mi a reklám?) Találd meg a reklámot! Mit rejt egy digitális reklám? Online márkaépítés (Kereskedelmi márkák) Online márkaépítés (Nem kereskedelmi márkák) A célcsoport Tervezzünk bannert! Kapcsolataim a neten. Írjunk blogot! Hogyan lehet a honlapokkal pénzt keresni?
6
Tanári útmutató leckénként
7
Tanulói munkalapok: online és nyomtatható
8
Tanári prezentációk A diákok kisebb csoportokban fedezzék fel a kiválasztott honlapot. Kérje meg őket, hogy először csak a nyitóoldalt figyeljék meg. Segítsen a gyerekeknek beazonosítani a jótékonysági célt és a más oldalakra mutató hivatkozásokat. A további vitát segítő kérdéseket a tanári útmutatóban találja.
9
Internet-biztonság Veszélyek és védekezés Youtube, Facebook 1x1 Sütik
Közösségi oldalak, blogok Játékok
10
Edzőcipőhöz: kép, elnevezés, szlogen, reklámszöveg...
Tervezzünk bannert! Edzőcipőhöz: kép, elnevezés, szlogen, reklámszöveg...
11
Valóságos és virtuális kapcsolatok
Gyűjtsétek össze néhány rokonotok, barátotok, ismerősötök nevét és helyezzétek el őket a 13.1 feladatlap megfelelő rovataiba! Beszéljük meg a diákokkal, mi a különbség a különböző kapcsolatok között! (Családtagok, rokonok, barátok, ismerősök, barátok barátai). (A képek forrása:
12
1. gyakorlat - Készíts virtuális névjegyet!
Saját magadról vagy társadról… - páros munkával A diákok készítsenek magukról/vagy párjukról vicces névjegyet! (Név, becenév, kép, hobbi stb. feltüntetésével) Pl. vicces névjegy becenév, kép, hobbi stb. feltüntetésével
13
Közösségi oldalak, blogok, osztályblog Tartalmat a blogba! Miről írjunk?
14
Online játékok
15
Hirdetések - célcsoportok
16
3. gyakorlat Tervezz reklámot egy célcsoportnak!
A kártyák letölthetőek: Képek Formák Csoportok Szlogenek A TEJ HIRDETÉSE - innen letölthetőek az ötletek A letöltött kártyák (képek, formák, célcsoportok, szlogenek) használatához a tanulókat kis csoportokra kell osztani, és egy-egy célközönséget kiosztani nekik. Magyarázza el, hogy mindegyik csoport egy digitális reklámot tervez a formátum, kép, szlogen és reklámszöveg kiválasztásával. Mindannyian egy tejtermelő vállalatnak fognak dolgozni, a TEJ népszerűsítése érdekében. A csoportok megtervezik a maguk TEJ hirdetését a megadott célcsoport számára vonzó formátum, arculat, szlogen és reklámszöveg kiválasztásával.
17
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.