Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSára Siposné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
2
I. A fogyasztóvédelmi hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
3
A fogyasztóvédelmi hatóság Szervezet, változások: a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságról szóló 225/2007. (VIII. 31.) Kormányrendelet 2011. január 1-jével valósult meg a területi integráció a felügyelőségek beintegrálása a kormányhivatalokba a regionális felügyelőségeket felváltották a megyei (fővárosi) kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségei, a szakmai irányító szerv pedig a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Pécs, 2012. május 10.Távhőszolgáltatási Konferencia és Kiállítás
4
A fogyasztóvédelmi hatóság A hatóság feladatai: ellenőrzi a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglalt rendelkezések betartását és eljár azok megsértése esetén ellenőrzi a külön jogszabályokban fogyasztóvédelmi rendelkezésként meghatározott rendelkezések betartását és eljár azok megsértése esetén (pl. a távhőszolgáltatásról szóló törvény) ha külön törvény vagy kormányrendelet eltérően nem rendelkezik, a hatóság ellenőrzi többek között a fogyasztói panaszok, a szavatossági és jótállási igények intézésére, vagy a fogyasztók tájékoztatására vonatkozó rendelkezések betartását és eljár azok megsértése esetén Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
5
A fogyasztóvédelmi hatóság A hatóság feladatai: ellenőrzi a fogyasztói szerződések megkötésénél alkalmazott általános szerződési feltételeket szakmai segítséget nyújt a fogyasztói ismeretek bővítéséhez, a fogyasztói tudatosság erősítéséhez, tájékoztatást nyújt a fogyasztók számára a fogyasztói jogokat ismertető kiadványokat jelentet meg Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
6
A fogyasztóvédelmi hatóság A hatóság feladatai: Kétfokú hatóság: első fok, megyei illetékesség – felügyelőségek másod fok, országos illetékesség – NFH Központi hivatalban működik még pl.: laboratóriumok szakmai főosztályok kommunikációs, nemzetközi tevékenység, civil kapcsolatok Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
7
II. Hatáskör Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
8
Hatáskör Közszolgáltatások és a fogyasztóvédelmi hatóság (pl.): földgázszolgáltatás villamosenergia-szolgáltatás víziközmű-szolgáltatás távhőszolgáltatás Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
9
Hatáskör Feladatok megosztása távhőszolgáltatás esetében: Magyar Energia Hivatal illetékes települési önkormányzat jegyzője fogyasztóvédelmi hatóság önkormányzat képviselő-testülete Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
10
Hatáskör A fogyasztóvédelmi hatóság távhőszolgáltatást érintő hatásköre (Tszt.): üzletszabályzatok véleményezése ászf kifüggesztése, rendelkezésre bocsátása tájékoztatás nyújtása igénybejelentésre előzetes értesítés hiteles hőmennyiségmérés felhasznált hő külön meghatározása és számlázása hiteles mérőeszköz karbantartása, újrahitelesítése, cseréje üzletszabályzat hozzáférhetővé tétele Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
11
Hatáskör Jogkövetkezmények (pl.): elrendelheti a jogsértő állapot megszüntetését megtilthatja a jogsértő magatartás továbbfolytatását határidő tűzésével a feltárt hibák, hiányosságok megszüntetésére kötelezhet fogyasztóvédelmi bírságot szabhat ki Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
12
III. Hatósági tapasztalatok Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
13
Hatósági tapasztalatok Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
14
Hatósági tapasztalatok Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
15
Hatósági tapasztalatok Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
16
Hatósági tapasztalatok Pécs, 2012. május 10.Távhőszolgáltatási Konferencia és Kiállítás
17
Pécs, 2012. május 10. Hatósági tapasztalatok tájékoztatás nyújtása/kérése ügyfélszolgálati működés, panaszkezelés jellemző panaszok pl.: díjszétosztási arányok „minőségi kifogás”
18
IV. A hatóság célkitűzései Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
19
szemléletváltozás tájékoztatás, prevenció, oktatás együttműködés, egyeztetés párbeszéd, partnerség tapasztalatok megosztása A hatóság célkitűzései Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
20
Köszönöm szépen megtisztelő figyelmüket! Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs, 2012. május 10.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.