Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Rangsorok a médiában /A legjobb befektetés a tudás/ Budapest 2006. november 8. Szauer Péter.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Rangsorok a médiában /A legjobb befektetés a tudás/ Budapest 2006. november 8. Szauer Péter."— Előadás másolata:

1 Rangsorok a médiában /A legjobb befektetés a tudás/ Budapest 2006. november 8. Szauer Péter

2 Európai példák I. Szauer Péter 2. The Guardian: Universityguide – 150 egyetem/főiskola – 49 szakterület – interaktív (hallgatók a neten) – +saját rangsor The Times-ranking – oktatás színvonala alapján – nem saját adatforrás, hanem állami szervek: Higher Education Statistical Agency Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / www.swissup.com – független vállalat magánkezdeményezésből; – statisztika és felsőoktatás területén elismert kuratórium+külsős szakértők

3 Európai példák II. Szauer Péter 3. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / Der Spiegel-ranking – 81 egyetem, 12 ezer hallgató, 1600 professzor megkérdezésével – közérzet + oktatási szint – csak szakterületenként rangsorol Focus-ranking – rangsorok szakonként több szempont szerint – a magazinba behúzva+ a Focus Online-on Stern-ranking: – a lapba behúzva+ – online CHE-ranking: – Centrum für Hochsculentwicklung (állami többségű intézm.) – a legtöbb német által használt rangsor Die Zeit-ranking: – különszámban+ – online Lengyelország: – külön lista az állami és a magán-felsőoktatás intézményeiről

4 USA Szauer Péter 4. – a legismertebb amerikai rangsor – összetett szempontrendszer – intézményeknek küldött önkitöltős kérdőívek alapján – oktatási szolgáltató magánszervezet – rangsor több 10 ezer 18 éves amerikai preferenciái alapján Atlantic Monthly: – top 50-es felső- oktatási intézményi rangsor 2003-ban The Gourman Report – a legrégebbi amerikai rangsor – módszertana nem publikus Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

5 HVG Diploma Különszám Szauer Péter 5. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / 2006 Január2006 November 200 oldal 8 fő szempont Kb. 200 oldal 8 fő szempont

6 Kinek jó? Szauer Péter Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / 6. Jelentkezőknek, – orientálja őket a választásukban – megtudhatják, mennyit ér majd a diplomájuk a munkaerőpiacon. Döntéshozóknak – megtudhatják, melyik egyetem/főiskola miben erős – végzettjei várhatóan illeszkednek egy adott cég, intézmény kultúrájához. Felsőoktatási intézményeknek – elősegít egy egészséges piaci versenyt, – támogatja az intézményi önértékelést, – objektív szempontok kerülnek előtérbe a munkaerőpiac értékítéleteiben.

7 Mit akar a ? Szauer Péter 7. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

8 Mit akar a HVG? Változtat-e egy rangsor bármin is? Szauer Péter Forrás: Szonda Ipsos – GfK. Hungária: Nemzeti MédiaAnalízis 2006/I. mint mindig, egy objektív képet felvázolni a felsőoktatás állapotáról; 8. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / elindítani egy kitűnőségi versenyt, vetélkedést az intézmények között /mi akarunk az elsők lenni/ ; segíteni a diákok felsőoktatási orientálódását; informálni a munkaerőpiac döntéshozóit arról, hogy mire számítsanak.

9 HVG-olvasók demográfiája - 2006 Szauer Péter Forrás: Szonda Ipsos – GfK. Hungária: Nemzeti MédiaAnalízis 2006/I. A 26 év alatti „csak” érettségivel rendelkező HVG-olvasók 2/3-a valamelyik felsőoktatási intézményen tanul. 9. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / 442-es affinitás! A HVG-t kb. 85 ezer diák olvassa több-kevesebb rendszerességgel.

10 Tények a HVG diák-előfizetőiről I. Szauer Péter Forrás: HVG Kutatási Osztály 2006. június Átlagosan napi 90 percet töltenek (nem tanulmányi célú) olvasással Az újságok olvasására szánt idő több mint fele a HVG olvasással telik el! 10. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

11 Tények a HVG diák-előfizetőiről II. Szauer Péter Forrás: HVG Kutatási Osztály 2006. június Átlagosan több mint 3 órát szánnak a HVG egy-egy lapszámának az olvasására! 11. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

12 Tények a HVG diák-előfizetőiről III. Szauer Péter Forrás: HVG Kutatási Osztály 2006. június 90%-uk figyelemmel kíséri az oktatási, illetve álláshirdetéseket! 12. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

13 Tények a HVG diák-előfizetőiről IV. Szauer Péter 80%-uk tudott a „Diploma 2006” különszámról 23%-uk olvasta is Diploma 2006 A tartalomból: legnépszerűbb szakok bemutatása munkaerő-piaci elemzések Bologna-kiskáté: BSc, MSc és társaik tanulmányi, elhelyezkedési kilátások szakonként útmutatók felsőiskolába felvételizőknek egyetemek, főiskolák rangsorai 13. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / Marketing célokra alig használták a felsőoktatási intézmények Ebben a célcsoportban kell megtalálni a hallgatóikat/vevőiket

14 Újra HVG Diploma Különszám! Szauer Péter 14. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás / Diploma 2007 A tartalomból: OFIK (Felvi-) rangsorok munkaerő-piaci megközelítés – mennyit ér a piacon…? objektív statisztikai mutatók – pl. PHD-sek, OKTV-sek, elhelyezkedni tudók száma, nyelvismeret, stb. szubjektív vélemények – pl. iskola légköre, munkaerő-piaci várakozások, stb. felvételi+képzési rendszer leírása – pl. bemeneti követelmények, továbblépési lehetőségek, stb.

15 Hirdetési piactér Szauer Péter 15. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

16 Főiskolák, egyetemek reklámköltése médiatípusok szerint – Magyarország Szauer Péter 16. Forrás: TNS Media Intelligence - AdexSpot 110 MFt 164 MFt 137 MFt 9 hónap! Összköltés listaáron Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

17 Top hirdetők felsőoktatási intézmények listaáras print költései – Magyarország Szauer Péter 17. Forrás: TNS Media Intelligence - AdexSpot Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

18 Top lapok nyomtatott lapok listaáras bevételei – Magyarország Szauer Péter Forrás: TNS Media Intelligence - AdexSpot 18. Rangsorok a médiában / A legjobb befektetés a tudás /

19 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Szauer Péter


Letölteni ppt "Rangsorok a médiában /A legjobb befektetés a tudás/ Budapest 2006. november 8. Szauer Péter."

Hasonló előadás


Google Hirdetések