DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, 2010. április 15.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, 2010. április 15."— Előadás másolata:

1 DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, 2010. április 15.

2 Kommunikációs céljaink Közvetlen célcsoport: hallgatók, végzettek 1. A DPR kutatásban való részvétel aktív motivációja a hallgatók, a végzettek körében 2. A DPR eredményeinek nyilvánossága, természetesen a hallgatók felé is… Más célcsoportok, más eszközök és megoldások…

3 Marketingpszichológia Figyelemfelkeltést segítő ingerfaktorok:  Méret  Intenzitás  Kontraszt  Újdonság  Mozgás  Zene Szimbólumok A lényeg: érzékelés - észlelés

4 Fórumok, színterek  Online: internetes és média lehetőségek és  Offline megoldások: eseményszervezés, nyomtatott anyagok Kombinációk  élménymarketing gerillamarketing Alternatív lehetőségek mindenütt vannak…

5 Online akciók 1. kérdés: Mivel? Eszközök: E-hírlevél, e-mailek: VÍRUS MARKETING Banner Pop-up vagy pop-under hirdetések Layerek Keresők 2. kérdés: Hol? Helyek: Coospace, Neptun, ETR Közösségi oldalak: iwiw, facebook és társai hírportálok

6 Alternatív online? Mitől lesz alternatív? Hiszen az eszközök, a helyek adottak… Attól, hogy: Mit, hogyan, kitől, kinek, mikor, mennyit, miért, milyen formában és kombinációban kommunikálok. Egy hagyományos e-mail is hatékony lehet, ha… személyes üzenete van és kapcsolati háló alapú.

7 Offline akciók Események, kitelepülések:  „hálózati csapda” – kikerülhetetlen kommunikációs kapuk  Játék – mézesmadzag, sorsolás  Tesztek – „játék kérdőívek”  Csapatjáték – csapatfotó  FLASHMOB – akciók – avagy fagyjuk meg?  Szóbeszéd, szájreklám – BUZZ MARKETING Tényleg ezt mondták a buszon?

8 Gerillamarketing  Újszerű, szokatlan, meghökkentő módszer az üzenetek célba juttatásához, egy fajta indirekt befolyásolási módszer.  1990-es évektől indult, már hazánkban is van/volt rá példa. Pl.: Balaton kampány (szemtelen, meglepő, szókimondó)  „feszegeti” a megengedhetetlent… aktív reklámkerülőkkel szembeni hatékony eljárás

9 Mi kell hozzá? TERVEZÉS, GONDOS ELŐKÉSZÍTÉS  A célcsoport precíz meghatározása  Jó üzenet / ötlet  Eszközök kombinációja /pl.: szószólók!  HR háttér  Költségterv, időterv  A kommunikáció kommunikációja

10 Minden kommunikálható Üzenetet lehet generálni… de üzenetté válni, az a valódi élmény. Két gerillamarketing példa: Heineken - Olaszország T-Mobile - Anglia

11 Hajrá!Hajrá!


Letölteni ppt "DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, 2010. április 15."

Hasonló előadás


Google Hirdetések