Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAurél Tóth Megváltozta több, mint 10 éve
1
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt
2
A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése és folyamatos ápolása A szervezet vezetőinek a szervezet tagjaival, csoportjaival, érdekképviseleteivel, valamint tulajdonosokkal folyamatosan fenntartott kommunikációs és kapcsolatszervező tevékenysége A vállalat külső környezetével kiépített kommunikációs kapcsolatok összessége, mely segíti a szervezet társadalmi, illetve piaci elismerését, kedvező image, bizalom kialakítását Mindhárom válasz helyes A belső PR Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja, a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése és folyamatos ápolása A szervezet vezetőinek a szervezet tagjaival, csoportjaival, érdekképviseleteivel, valamint a tulajdonosokkal folyamatosan fenntartott kommunikációs és kapcsolatszervező tevékenysége A vállalat külső külső környezetével kiépített kommunikációs kapcsolatok összessége, mely segíti a szervezet társadalmi, illetve piaci elismerését, kedvező image, bizalom kialakítását Mindhárom válasz helyes X X
3
A külső PR Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése és folyamatos ápolása A szervezet vezetőinek a szervezet tagjaival, csoportjaival, érdekképviseleteivel, valamint tulajdonosokkal folyamatosan fenntartott kommunikációs és kapcsolatszervező tevékenysége A vállalat külső környezetével kiépített kommunikációs kapcsolatok összessége, mely segíti a szervezet társadalmi, illetve piaci elismerését, kedvező image, bizalom kialakítását Mindhárom válasz helyes A szponzorálás Egy intézmény műalkotást, esetleg eseményt anyagilag támogat kommunikációs természetű ellenszolgáltatás fejében Jelentősebb gazdasági erejű szervezeteknek a tágabb közösségi közérdekű céljait, törekvéseit szolgáló támogatás Tartósan vagy váratlanul hátrányos helyzetbe kerülő kisebb csoportok önzetlen, ellentétel nélküli megsegítése pénzzel vagy termékkel Egy esemény, rendezvény, vagy intézmény támogatása konkrétan maghatározott, előre kikötött értékesítést támogató ellenszolgáltatások fejében X X
4
A mecenatúra Egy intézmény műalkotást, esetleg eseményt anyagilag támogatott kommunikációs természetű ellenszolgáltatás fejében Egy esemény, rendezvény, vagy intézmény támogatása konkrétan meghatározott, előre kikötött értékesítést támogató ellenszolgáltatás fejében Tartósan vagy váratlanul hátrányos helyzetbe kerülő kisebb csoportok önzetlen, ellentétel nélküli megsegítése pénzzel vagy termékkel Egy esemény, rendezvény, vagy intézmény támogatása konkrétan maghatározott, előre kikötött értékesítést támogató ellenszolgáltatások fejében Az adományozás Egy intézmény műalkotást, esetleg eseményt anyagilag támogatott kommunikációs természetű ellenszolgáltatás fejében Egy esemény, rendezvény, vagy intézmény támogatása konkrétan meghatározott, előre kikötött értékesítést támogató ellenszolgáltatás fejében Jelentősebb gazdasági erejű szervezeteknek a tágabb közösségi közérdekű céljait, törekvéseit szolgáló támogatás Egy esemény, rendezvény, vagy intézmény támogatása konkrétan maghatározott, előre kikötött értékesítést támogató ellenszolgáltatások fejében X X
5
Sajtótalálkozó Újságírókat megpróbál rávenni a cég, hogy pénzért kedvező cikket írjon a termékükről Szakszerű és pontos információadás a sajtó részére az üzleti törekvésekkel összhangban Sajtóban dolgozók szakmai találkozója a kapcsolatok elmélyítése céljából Újságírók évfolyam- találkozója Road Show A program állandóan változik, a helyszín mindig ugyanaz Utazó cirkusz, országjárás,vidékjárás,kom plex rendezvény Közvetett termék- és szolgáltatáskontaktus Csak televíziós csatornák szervezhetik X X
6
New Realease Újságírók által megírt cikk A vállalat határozza meg, hogy az általa készített cikket a sajtó mire használhatja fel Kész, professzionálisan megírt cikket jelent Olyan cikket jelent, amelyet pénzért ad el a cég Válságkommunikáció gazdasági válság esetén alkalmazott marketingkommunikáció Pénzügyi válság esetén alkalmazott marketingkommunikáció Világválság esetén alkalmazott marketingkommunikáció Általános válsághelyzetekhez kapcsolódó kommunikáció X X
7
A PR azáltal, hogy kialakítja a jó hírnevét, ápolja a bizalmat, azt a képzetet kelti, ha a szervezet jó, akkor jók a termékei és a szolgáltatásai is. PR mint szemléletmód, magába foglalja a tájékozódást, a tájékoztatást es a visszacsatolást. A hírnév annak az eredménye, amit teszel, amit mondasz és amit mások mondanak rólad. I I I
8
A PR céljának főként az eladás növelését tekintik, míg a reklám feladata a bizalomépítés, a jó kapcsolat kialakítása, megtartása Addig nem lehet jó a szervezet belső PR- ja, míg nincs megfelelően megszervezve a kommunikáció. A belső PR célja az, hogy a dolgozó fontosnak érezze a vállalat céljait, ami úgy érhető el, ha a vállalat elhiteti, meggyőzi dolgozóját, hogy ő is fontos a vállalatnak. H I I
9
A munkatársak közötti kapcsolatok feladata, hogy kölcsönösen előnyös kapcsolatokat létesítsen és tartson fenn a szervezet vezetése és alkalmazottai között. A sikeres szponzorálás feltétele csak a vállalat gazdasági, pénzügyi lehetősége. A szponzorálás és a mecenatúra azonos tartalmú kifejezések. Orientációs kézikönyv: az új munkatársaknak készült információs anyaggyűjtemény. H I I I
10
Ágazati kapcsolatok építése Fogyasztói ügyfélkapcsolatok kezelése Issue Management (kiadvány) A fogyasztókkal, ügyfelekkel folytatott kommunikáció és kapcsolatok szervezése. Egy adott témában és/vagy időben megjelenő érdekcsoportokkal folytatott kommunikáció és kapcsolatok szervezése Az ágazati partnerekkel és versenytársakkal folytatott kommunikáció és kapcsolatok szervezése.
11
Kiadói, szerkesztőségi kapcsolatok Újságírói kapcsolatok Pénzügyi kapcsolatok építése Befektetési kapcsolatok A hatóságokkal, szervezetekkel, valamint befektetőkkel és részvényesekkel folytatott kommunikáció és kapcsolatok szervezése A potenciális befektetőkkel szükséges kommunikáció és kapcsolatok szervezése A nyomtatott és elektronikus média intézményeivel, kiadóival, szerkesztőségeivel folytatott kommunikáció és kapcsolatok szervezése, a szerkesztői munka orientálása. A média újságíróival, munkatársaival folytatott kommunikáció és kapcsolatok szervezése, az újságírói munka orientálása.
12
Részvényesi kapcsolatok Civil és nem kormányzati kapcsolatok Érdek-képviseleti kapcsolatok Kisebbségi kapcsolatok A civil szféra szervezeteivel és azok képviselőivel folytatott kommunikáció és kapcsolatok szervezése. A társadalomban sajátos helyzetük alapján elkülönülő kisebbségi csoportokkal, szervezetekkel és azok képviselőivel folytatott kommunikáció és kapcsolatok szervezése. A részvényesekkel folytatott kommunikáció és kapcsolatok szervezése. Az érdek-képviseleti szervezetekkel és azok képviselőivel folytatott kommunikáció és kapcsolatok szervezése.
13
Kormányzati kapcsolatok építése Önkormányzati kapcsolatok építése Public Interest Szakmai kapcsolatok építése Az önkormányzati szervezetekkel és azok képviselőivel folytatott kommunikáció és kapcsolatok szervezése A szakmai szervezetekkel és intézményekkel folytatott kommunikáció és kapcsolatok szervezése A társadalom tagjaival folytatott kommunikáció A döntéshozó és végrehajtó hatalmi, a kormányzati szervezetekkel és azok képviselőivel folytatott kommunikáció és kapcsolatok szervezése
14
Termék-, tevékenység-, szolgáltatás- PR Támogatáspolitika Válságkommunikáció A válsághelyzetekhez kapcsolódó kommunikáció és kapcsolatszervezés szakterülete. A lehetséges támogatókkal történő kommunikáció és kapcsolatok szervezése Értékesítéscentrikus tájékoztató, és piaci környezetet befolyásoló tevékenység.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.