Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Reklámozás, Public Relations
12. Előadás Reklám
2
Tartalom Reklám, és reklámprogram lépései Vásárlásösztönzés szerepe
Marketingmix tekintetében a public relations és publicitás lehetőségei
3
Marketing kommunikációs mix
Reklám Eladásösztönzés Személyes eladás Public Relations
4
Reklám Eszmék, javak, szolgáltatások nem személyes bemutatásának és
ösztönzésének minden olyan fizetett formája, amelynek finanszírozója azonosítható.
5
A reklámprogramok tervezése: 5M
MISSION Küldetés MONEY Pénz MESSAGE Üzenet MEDIA Reklámeszközök MEASUREMENT Mérés
6
Reklám Reklámcélok megfogalmazása Tájékoztató jellegű
Meggyőzés (Chivas) Emlékeztető (Coca Cola)
7
Társadalmi felelősség
Üzenetek Üzenet megalkotása Üzenet kivitelezése Stílus Hangvétel Szavak Forma Társadalmi felelősség
8
Vásárlás ösztönzés Közvetlenül ösztönzik a fogyasztót vásárlásra,
Rövid távon hat külön értéket kínálnak fel a vevőnek, mely indító lökést ad a vásárláshoz 4 típusa: Fogyasztói ösztönzés, Kereskedelemösztönzés, Üzleti és Eladószemélyzet ösztönzése (összejövetelek, ügynökverseny) Kereskedelemösztönzés fejlődése
9
Vásárlásösztönzés módjai
FOGYASZTÓKAT ÖSZTÖNZŐ Nyereményakciók Vásárlói pályázatok Kuponok Ajándékok Árengedmények Fogyasztói minták KERESKEDŐKET ÖSZTÖNZŐ Kapcsolattartás Betanítás Termékbemutatók Eladók ösztönzése Árvisszatérítések
10
Public Relations Olyan interaktív kommunikációs
tevékenység, melynek célja: a vállalkozás és környezete közötti bizalom építése, folyamatos ápolása „90 %-ban tégy jót és 10 %-ban beszélj róla” Cég imázs, termékek védelme és segítése
11
A PR célcsoportjai KÜLSŐ PR BELSŐ PR Sajtó Vevők Szállítók
Önkormányzatok Részvényesek Bankok Állam A vállalat dolgozói
12
Külső PR eszközei Prospektusok Éves jelentések Különleges események
Kiállítások Évfordulók Szponzorálás
13
Információáramlás biztosítása Vállalati ünnepségek, rendezvények
Belső PR eszközei Belépők fogadása Információáramlás biztosítása Hírlevelek, újságok Faliújság Viták, ötletnapok Képzés, oktatás Vállalati ünnepségek, rendezvények x
14
Marketing PR eszközei Reklámköltség töredékéért való tudatosítás
PR Üzenetek Hordozók kiválasztása Tudatosítás/Megértés/Attitűdválasztás
15
MPR eszközei Piaci várakozás megteremtése a
Médiareklámok megjelenése előtt Törzsfogyasztói bázis kialakítása Személyes kapcsolat építése fogyasztókkal Az elégedett fogyasztók szószólóvá tétele A befolyások befolyásolása
16
Vizsga Célpiaci Marketing, Pozicionálás 4 P Marketing stratégiák
Stratégiák, Stratégiai tervezés BCG Mátrix Piackutatás És minden más alapos ismerete!!!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.