Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
7. Előadás Termék stratégia
2
Ismétlés a tudás anyja Mit jelent a termékéletciklus?
Milyen versenytársakat különböztetünk meg? Melyek a piacvezető versenytársak stratégiái?
3
Tartalom A termék Termékvonal és termékválaszték karbantartás
Márkadöntések Csomagolás és címkézés marketingeszközként
4
Termékstratégia A marketingmix első és legfontosabb eleme
Összehangolt döntéseket kell hozni a termékmix-vel, a termékvonallal, a márkákkal, a csomagolással, és a címkézéssel kapcsolatban
5
A termék öt szintje “Termék- mag” Potenciális Kiterjesztett Elvárt
Generikus “Termék- mag”
6
A marketing termékfelfogása
Fizikai és szimbolikus fogyasztás Érthető, funkcionális fogyasztás Problémamegoldás (kényelem, olcsóság, „low-involvement” termék haszonképződés fogyasztás funkcionális problémamegoldás
7
2. Érthetetlen, szimbolikus fogyasztás (érzelemfogyasztás)
Önmegnyugtató fogyasztás Jutalmazás, kényeztetés, védelem, megnyugtatás, örömszerzés, személyes involvement termék fogyasztás haszonképződés A fogyasztóban kiváltott érzelmek
8
Termékhierarchia Szükségleti csoport Termékcsoport Termékosztály
Termékvonal Terméktípus Márka Termékegység
9
Termék osztályzás Tartósság és tárgyiasultság Fogyasztási javak
Napi cikkek (Alapszükségleti cikk, impulzuscikk, szükségleti cikk ) Tartós fogyasztási cikkek (homogének vagy heterogének) Luxuscikkek
10
Termelési javak osztályzása
Anyagok és Alkatrészek (nyersanyagok) Alkotórészek (felszerelés, eszközök) Segédanyagok és üzleti szolgáltatások (gyártási segédanyagok, üzleti szolgáltatások)
11
Termék mix Adott vállalat több terméket ad el
Termékmix: szélesség, hosszúság, konzisztencia, mélység Termékvonalak stratégiája Termékvonal értékesítés, nyereségesség, profil
12
Marketing mix megváltoztatása
Termékvonal bővítéssel Lefelé, fölfelé, mindkét irányba Termékvonal kiegészítésével Termék korszerűsítésével Egyes termékek megfelelő szerepeltetésével Termék csökkentésével
13
Üzleti szempontból a jövő üzleti hasznának biztonsága
Márkateremtés A márka egy védjegy (TRADEMARK) kézzelfogható és elvonatkoztatott, szimbolikus jellemzőinek keveréke, mely, ha helyesen menedzselt, értéket és befolyást hoz létre. Fogyasztói szempontból egy tapasztalati jelenség, élmény ígérete és előadásmódja. Üzleti szempontból a jövő üzleti hasznának biztonsága
14
Márkateremtés Márka költséges Márkának eszmei értéke van
Termelői vagy forgalmazói márka Milyen márkanév Márka, multimárka, új márka, társmárka Legjobb márkanév (felismerhető, megkülönböztethető, kimondható, no negative image)
15
Márkaidentitás és márkapiramis
Doyle A márka DNS-e A márka magja A márka háttere és értékei Kultúra a márka stílusa Ahogy a vevő látja magát, ha a márkát használja A márka jelleme Személyiség Énkép A célcsoport imázsa, ahogy a kommunikációban vissza-tükröződik márkatéma Anyagi tulajdonságok Vissza-tükröződés A márka fizikai megjelenése Kapcsolat Ahogy a vevőhöz viszonyul
16
Miért buknak meg a márkák?
Elavul a termék (új szokások, divat) Elavul a márkatéma (frissítés, új üzenet) Eltűnik a piac (radikális újrapozícionálás) A márka felszámolása Fokozatos felszámolás Gyors elpusztítás Márkatársítás (co-branding)
17
Csomagolás és címkézés
Kényelmi érték a fogyasztó felé Promóciós érték termelő felé „5 perces” reklám hatással ér fel Kitűzött célok teljesítése, összeegyeztethetőség a közfelfogással, társadalmi felelőséggel Tárgyiasult termékek címkézése azonosítás céljából, termékösztönzés, osztályba sorolás Törvény a fogyasztó védelemre
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.