Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,"— Előadás másolata:

1

2 Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
A Békés Megyei Kormányablak Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai, a további feladatbővülés lehetőségei

3 A Kormányablakok hálózata, tárgyi és személyi feltételek
A Kormányablakok feladatai 2011. évi adatok, tapasztalatok 3. A további feladatbővülés lehetőségei

4 2011. január 3. Országszerte 29 Kormányablak kezdte meg működését Budapest (4 helyszín) Megyeszékhelyek Megyei jogú városok

5 Újdonságok Országosan egységes arculati elemek Egységes képzés és vizsga Ügyfélfogadási idő: Munkanapokon reggel 8.00-tól este ig

6 Személyi feltételek: „Front office” munkatárs
Feladata: Ügyintézés, tájékoztatás, kérelmek átvétele. Ügysegéd Feladata: Az ügyfelek fogadása, irányítása, nyomtatványok átadása, segítségnyújtás a nyomtatványok kitöltésében és az elektronikus ügyintézésben, tájékoztatás. „Back office” munkatárs Feladata: Iktatás, adminisztráció, az átvett kérelmek továbbítása

7 Újdonságok: Feladatvégzés váltott munkakörökben Két műszakos munkavégzés, az ügyfélfogadási időhöz igazodva

8 Az Ügyfélszolgálat feladatai
288/2010. (XII.21.) Kormányrendelet §. Ügyfélkapu létesítése és kapcsolódó szolgáltatások Kérelmek átvétele Tájékoztatás Internetes kapcsolat, szakmai és informatikai segítségnyújtás

9 Ügyfélkapu létesítése
2012. január 1.- március 14.: 316 fő Kapcsolódó szolgáltatások: - Szükség esetén cím létrehozása - Új ügyfélkapu aktiválása Segítségnyújtás elfelejtett jelszó esetén

10 Ügyfélkapuhoz kapcsolódó szolgáltatások
Vállalkozásokkal kapcsolatos bejelentések beküldése Földhivatal Online szolgáltatásainak igénybe vétele Tájékoztatás az e-felvételi rendszeréről Foglalkoztatási jogviszony lekérdezése Betegéletút lekérdezése Erkölcsi bizonyítvány igénylése

11 Állampolgársági ügyek
Az állampolgárság megszerzésére irányuló nyilatkozat és kérelem, továbbá az állampolgárságról lemondó nyilatkozat, valamint az állampolgársági bizonyítvány kiadása iránti kérelem. évi LV. tv. 13.§.(1) b) változása: hatályos től - Cél: elsősorban az egyszerűsített honosítás iránti kérelmek benyújtásának megkönnyítése

12 Egyszerűsített honosítás iránti kérelmek
2011: 1430 fő 2012: március 14-ig: 330 fő Nagyszalonta Arad Nagyvárad Gyergyótölgyes, Gyergyóújfalu, Gyergyóalfalu Csíkszereda Legidősebb kérelmező: 87 éves Legfiatalabb kérelmező: 2 hónapos

13

14 23. §.(2), valamint 2. melléklet 3.1.:
A 288/2010. (XII.21.) Korm. rendelet 23. §.(2), valamint 2. melléklet 3.1.: Internetes kapcsolati lehetőség, szakmai és informatikai segítségnyújtás - Egyéni vállalkozói tevékenység elektronikus bejelentéséhez, - E.V. adatváltozásának elektronikus bejelentéséhez, - E.V. szünetelésének és szünetelés utáni újrakezdésének elektronikus bejelentéséhez, - E.V. megszűnésének elektronikus bejelentéséhez.

15 Tájékoztatási feladatok:
288/2010. (XII.21.) Korm. rendelet §.(2), valamint 2. melléklete 2011: 4309 fő 2012. január 1.- március 14.: 892 fő

16

17 Általános közigazgatási tájékoztatás
- Irányító tájékoztatás (Mit? Hol? Hogyan?) - Nyomtatványkitöltés (Hagyományos és elektronikus) Szakigazgatási szervek, önkormányzatok elérhetősége, ügyfélfogadási idő 2011: 1663 fő 2012. január 1.- március 14.: 485 fő

18

19 2011. tapasztalatai Alkalmazkodás a helyi sajátosságokhoz és igényekhez Hiánypótló tevékenység a személyes tájékoztatás területén Aktuális, eseti feladatok ellátása

20 A további feladatbővülés lehetőségei
Cél: második felére 300 Kormányablak Főváros Megyeszékhelyek Járási központok Azon települések, ahol jelenleg okmányiroda működik Élethelyzet-alapú ügyintézés

21 A megvalósítás feltételei
Kiválasztás, képzés Közigazgatási tudásbázis létrehozása Tárgyi feltételek kialakítása Informatikai háttér biztosítása

22 Elérhetőségeink: Kormányablak – Békéscsaba, Szabadság tér Telefon: Kormányzati Ügyfélvonal: 0-24 óra Magyarországról: 1818 (helyi tarifával hívható kékszám) Külföldről: cím: Sms-száma: 1818 Honlap:

23 Szeretettel várjuk Önöket Békéscsabán, a Kormányablakban!

24 Köszönöm a figyelmet! Készítette: Schreiber Gabriella
Békés Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály Ügyfélszolgálati Osztály


Letölteni ppt "Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések