Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A thaiföldi turisztikai reklámok társadalomtudományi elemzése OTDK előadás Budai Anna, SZTE Témavezető: Pusztai Bertalan.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A thaiföldi turisztikai reklámok társadalomtudományi elemzése OTDK előadás Budai Anna, SZTE Témavezető: Pusztai Bertalan."— Előadás másolata:

1 A thaiföldi turisztikai reklámok társadalomtudományi elemzése OTDK előadás Budai Anna, SZTE Témavezető: Pusztai Bertalan

2 Az előadás felépítése A turizmus és a társadalomtudományok A kutatás ismertetése Módszertani kérdések Értelmezési lehetőségek

3 A turizmusról Kortárs migrációs folyamat Interkulturális rendszer Globalizáció Kulturális közvetítő – médium

4 A dolgozat célja Új téma beemelése a társadalomtudományos vizsgálatokba Új szemléletmód: vizuális kultúrakutatás A reklámokat nem marketingtermékként vizsgálom A turizmus egyfajta médiareprezentációjaként tekintek rájuk

5 Módszertan I. Vizuális kultúrakutatás Hazánkban még kevéssé ismert (de! Magyar Építőművészet – Vizuális Kultúra tematikus számok) William J. T. Mitchell – képi fordulat Interdiszciplinaritás jellemzi

6 Módszertan II. Narratológia – a dolgozatban alkalmazott módszer További lehetőségek: –Tartalomelemzés –Szemiotika Kiegészítő vizsgálat ezen előadáshoz

7 Tartalomelemzés Két thaiföldi és egy dán reklám tartalomelemzéses vizsgálata Különböző vizuális elemek előfordulási gyakoriságának rögzítése Kódolás

8 Amazing Thailand 2010 nyugati változat

9 Amazing Thailand 2010 keleti változat

10 Dánia

11 Címkék Nyugatnak szánt thai reklám Keletnek szánt thai reklám Dánia reklámja A reklámban megjelenő karakterek etnikai hovatartozás „Nyugati”9019 Közel-keleti000 Távol-keleti6110 A reklámban szereplők neme Nő9710 Férfi658 A reklámban szereplők kora 18-309126 30-45004 45-60003 60-401 Gyermekek szerepeltetése106 Család megjelenítése002 Test mutatása kevés ruhában Nő100 Férfi001 Mosolygás15102

12 Értelmezési lehetőségek Turisztikai autentikusság Hatalmi diskurzusok –Posztkolonialitás –Szexturizmus Ezek összefüggésrendszere További kutatási lehetőségek

13 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A thaiföldi turisztikai reklámok társadalomtudományi elemzése OTDK előadás Budai Anna, SZTE Témavezető: Pusztai Bertalan."

Hasonló előadás


Google Hirdetések