Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFerenc Mészáros Megváltozta több, mint 10 éve
1
A thaiföldi turisztikai reklámok társadalomtudományi elemzése OTDK előadás Budai Anna, SZTE Témavezető: Pusztai Bertalan
2
Az előadás felépítése A turizmus és a társadalomtudományok A kutatás ismertetése Módszertani kérdések Értelmezési lehetőségek
3
A turizmusról Kortárs migrációs folyamat Interkulturális rendszer Globalizáció Kulturális közvetítő – médium
4
A dolgozat célja Új téma beemelése a társadalomtudományos vizsgálatokba Új szemléletmód: vizuális kultúrakutatás A reklámokat nem marketingtermékként vizsgálom A turizmus egyfajta médiareprezentációjaként tekintek rájuk
5
Módszertan I. Vizuális kultúrakutatás Hazánkban még kevéssé ismert (de! Magyar Építőművészet – Vizuális Kultúra tematikus számok) William J. T. Mitchell – képi fordulat Interdiszciplinaritás jellemzi
6
Módszertan II. Narratológia – a dolgozatban alkalmazott módszer További lehetőségek: –Tartalomelemzés –Szemiotika Kiegészítő vizsgálat ezen előadáshoz
7
Tartalomelemzés Két thaiföldi és egy dán reklám tartalomelemzéses vizsgálata Különböző vizuális elemek előfordulási gyakoriságának rögzítése Kódolás
8
Amazing Thailand 2010 nyugati változat
9
Amazing Thailand 2010 keleti változat
10
Dánia
11
Címkék Nyugatnak szánt thai reklám Keletnek szánt thai reklám Dánia reklámja A reklámban megjelenő karakterek etnikai hovatartozás „Nyugati”9019 Közel-keleti000 Távol-keleti6110 A reklámban szereplők neme Nő9710 Férfi658 A reklámban szereplők kora 18-309126 30-45004 45-60003 60-401 Gyermekek szerepeltetése106 Család megjelenítése002 Test mutatása kevés ruhában Nő100 Férfi001 Mosolygás15102
12
Értelmezési lehetőségek Turisztikai autentikusság Hatalmi diskurzusok –Posztkolonialitás –Szexturizmus Ezek összefüggésrendszere További kutatási lehetőségek
13
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.