Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLídia Gálné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Hozzájárul a költségek csökkentéséhez, versenyképesség javításához, a piaci pozíciók javításához Szervezeti stratégia része a humánstratégia
2
Tanulás, fejlődés A munkaerő tudása, képessége kulcsszerepet tölt be az értékteremtés folyamatában → a képzés, fejlődés stratégiai tényező Fontos a visszacsatolás és az esetleges változtatások végrehajtása Képzési célok Teljesítményértékelés Szervezeti tanulás Karriertervezés
3
Vevői elégedettség 1. a „VEVŐÉRTÉK” fogalma
Stratégiai mutatószámok: eredménymutatók, teljesítményokozó mutatók Európai Vevői Elégedettségi Index (ECSI) Fogyasztói felmérések: fogyasztói bizalom indexe, fogyasztói elégedettségi indexek, fogyasztói magatartás kutatása, trendkutatás
4
Vevői elégedettség 2. Alkalmazottaink emberileg, szakmailag és elkötelezettség, ambíció szempontjából is meg kell, hogy feleljenek az adott szervezet profiljának. Eltérő jellegű készségekkel, képességekkel és adottságokkal, más-más tudással, ismeretekkel rendelkezzenek a különféle szolgáltatási szektorokban. A ~ fontos eleme a gazdasági sikernek. Gazdasági vagyont jelent, amelynek a menedzselése elengedhetetlen a hosszú távú jövedelmezőséghez. Pl.Igazolt az ESCI és a vállalat részvényeinek értéke közötti összefüggés.
5
Pénzügyi nézőpont A tulajdonosok elvárásai
Költséghatékonyság, jövedelmezőség vizsgálata Bérezési- és ösztönzési politika (korszerű kompenzációs rendszer kiépítése) Munkaerőköltség Cafeteria rendszer előnyei
6
Működési folyamatok elemzése és mérhetőségük
A HR kontrolling vezetéstámogató eszköz Szervezeten belül nem igazán jut kifejezésre Mérhetőség szempontjából az alapevékenység a mérvadó A tevékenységeknek egy összefoglalt struktúrában kell megjelenniük A cég stratégiája kell, hogy a mérni kívánt területeket meghatározza
7
HR kulcsfunkciók kapcsolatrendszere
Javadalmazás Teljesítmény Kiválasztás Értékelés Képzésfejlesztés HR kulcsfunkciók kapcsolatrendszere
8
Működési folyamatok nézőpont
Szűkös források Dolgozók elégedettsége Pénzügyi nézőpont Vevői igények Stratégia megvalósulása Vevői nézőpont Működési folyamatok nézőpont Függés a vevőktől Fejlődési-tanulási nézőpont Belső hatékonyság Változó feltételek Munkavégzés hatékonysága
9
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.