Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLőrinc Farkas Megváltozta több, mint 10 éve
1
Presentation Title Mozdonyvezetők információs rendszerének bővítése a Rail Cargo Hungaria Zrt-nél Készítette: Dányi Attila
2
Az információs rendszer megvalósításának előzményei
Tartalom Bemutatkozás Az információs rendszer megvalósításának előzményei A mozdonyvezetők munkájának támogatása A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken. További fejlesztési tervek és lehetőségek
3
A megvalósítás előzményei
Belső tényezők: Nyomtatott szolgálati menetrendkönyvek, ÖBB, DB menetrendek. Menetrendi segédkönyvek Lassúmenet kimutatások Útvonalkönyvek megjelenése Menetlevelek folyamatos ellátásának biztosítása A szolgálati menetrendkönyvek megrendelése, kiszállítása, módosítása, pótlása, ÖBB mozdonyokon, MÁV, GySEV, idegen mozdonyokon nehézkes és nem aktuális a menetrend. (több verziós vonatok, vg.zári menetrendek) Nincs külön öltözőszekrény, így a mozdonyvezetőknek a szolgálatban maguknál tartandó utasításainak elhelyezését rendelkezésre állását meg kellett oldani. (Tartózkodók, tartalék eszközök biztosítása fordatáska) A lassúmenet kimutatások ellátása sok esetben az utolsó pillanatokban történt, ugyanez a helyzet a szolgálati menetrendekkel is. 2012/2013-ban az RCH nem kapott egyetlen szolgálati menetrendet sem, mert véletlenül a MÁV nem számolt az RCH igényekkel, így a Pályavasút vállalta, hogy minden vonatunkhoz külön nyomtat menterendet amíg nem érkezik meg a nyomdából az érvényes szolgálati menetrend. Az útvonalkönyvek méretüknél fogva rengeteg helyet foglalnak és használatuk vezetés közben kezelhetetlen. A menetlevelek kezelése rengeteg felesleges munkát generál és a pályavasúti elszámolásnak sem ez az alapja.
4
A megvalósítás előzményei
Belső tényezők: Eseménylapok eljuttatása Időadatlapok nyomtatása beküldése Parancskönyvi rendelkezések Bérelszámolás nehézségei Szolgálatban több mozdonyon való munkavégzés Az eseménylapok gyors eljuttatása csak áttételesen oldható meg. (kapcsolattartók, mozdonyvezetők otthoni szkennelése, word dokumentumban céges en.) Havi záráskor az időadatlapok időbeni bejuttatása hasonló az eseménylapokéhoz. A parancskönyvi rendelkezések kijuttatása, tudomásulvételének ellenőrzése, több időt vett igénybe. Szolgálatban nem RCH mozdonyon (ÖBB, MÁV, GySEV, idegen mozdonyokon) biztosítani kellett a személyzetnek a fordatáskában a szükséges segédkönyveket menetrendeket, stb-t.)
5
A megvalósítás előzményei
Külső tényezők: Szigetszerűen működő IT rendszerek alkalmazások. VPE menetvonalak szerkesztése. (hosszútávú, operatív, vágányzári.) MÁV FOR, PASS2 rendszerei MÁV START Zrt. régi (MÁV-TRAKCIÓ Zrt.) informatikai alkalmazásai.(Vontat, EMIG, Vontat1, TOFI, TEFI) SZIR megszűnése RCA-RCH saját informatikai rendszereinek átvétele. Magasabb fuvaroztatói igények: minőségi vonattovábbítási igény, (Just in time beszállítások AUDI, MERCEDES)
6
A mozdonyvezetők munkájának támogatása
Havi munkaidőbeosztás és napi vezénylés elérhetővé tétele. Vezetési idők elektronikus dokumentálásának lehetősége. Utazási idők elektronikus rögzíthetősége Külföldi tartózkodások rögzítése Eseményjelentések gyors továbbítása
7
A mozdonyvezetők munkájának támogatása
8
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
9
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
10
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
11
A mozdonyvezetők munkájának támogatása
Riasztási funkció lehetősége vészhelyzet esetére (gázolás, elütés, szolgálatképtelenség….) Az idő tényező az ilyen esetekben!! Késési események dokumentálásának lehetősége a mozdonyvezető szempontjából. (TÖR, fuvaroztatói igények megkövetelik) Elektronikus menetlevél Elektronikus szolgálati menetrendek (RCH finanszírozott VPE fejlesztés, RailML 1.1) Az összes papíralapú utasítás, dokumentum elektronikus elérhetősége.
12
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
13
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
14
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
15
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
16
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
17
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
18
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
19
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
20
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
21
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
22
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
23
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
24
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
25
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
26
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
27
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
28
A megvalósított alkalmazás (RailApp) a táblagépeken.
29
A mozdonyvezetők munkájának támogatása
Megnövekedett információigény a mozdonyvezetők részéről. RCH intranet elérési lehetősége. Céges biztosítása Folyamatos önképzési lehetőség (KTI) MÁV-START Zrt. Elektronikus személyvonati menetrendjének elérési lehetősége. Privát tablet használat engedélyezése WIFI hálózatokon.
30
Az Ifleet felület
31
További fejlesztési tervek és lehetőségek
Fényképezési lehetőség és fénykép küldés a Railapp alkalmazásból. (Baleseti helyszín megörökítésének lehetősége) Rendkívüli megállások helyszíneinek rögzítése. (vonat dézsmálások helyszíneinek könnyebb azonosíthatósága) Elektronikus írásbeli rendelkezés fogadásának lehetősége Elektronikus lassúmenet kimutatások fogadási lehetősége akár menetvonalhoz rendelten (bővített RailML szolgálati menetrend) Fuvaroztatók magasabb szintű informálásának lehetősége.
32
Köszönöm a figyelmet!
33
Rail Cargo Hungaria Zrt.
1133 Budapest, Váci út 92.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.