Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fejlesztési, stratégiai útmutató

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fejlesztési, stratégiai útmutató"— Előadás másolata:

1 Fejlesztési, stratégiai útmutató
KKV,és Mikro vállalkozások részére

2 Fejlesztési stratégia
„Nincs annál haszontalanabb dolog, mint hatékonyan csinálni azt, amire tulajdonképpen nincs is szükség.” (Mark Twain) Remek Start Kft. Széphegyi Géza

3 Fejlesztési stratégia I.
Stratégiai tervezésen a vállalkozás jövőjére vonatkozó hosszú távú tervek kialakítását értjük. A stratégiai tervezés során a szervezet hosszú távú céljaihoz (jövőkép, küldetés) képest elemezzük a megoldandó problémákat, tekintetbe véve a szervezetünk belső adottságait és a külső feltételeket. Remek Start Kft. Széphegyi Géza

4 Fejlesztési stratégia I.
CÉLOK STRATÉGIA LEHETŐSÉGEK FELTÉTELEK JŐVŐKÉP KÜLDETÉS Remek Start Kft. Széphegyi Géza

5 Fejlesztési stratégia I.
A STRATÉGIAI TERVEZÉS FONTOSSÁGA A világosan megfogalmazott jövőkép belső erőt ad, motivál a célok elérésére. A napi problémák szorításában, passzívvá vált, elkeseredet vállalkozások újra megtalálhatják az eredeti célokat, a tevékenységük értelmét. A világos értékrend és célok kialakítása segít a napi problémák megoldásában. A megvalósítási folyamatban való közös részvétel fejleszti, elkötelezettebbé teszi a vállalkozásban dolgozókat A jól kidolgozott terv segít a tudatosabb és eredményesebb munkavégzésben, az önállóság megőrzésében, mert saját céljainkat fogjuk követni Remek Start Kft. Széphegyi Géza

6 Fejlesztési stratégia I.
Alapelvek: A célokból kell kiindulni A lehetőségek körülmények, amiket tudunk alakítani A jelenlegi hiányosságok: megoldandó feladatok A tervezés, a folyamat ellenőrzése nélkül, és a szükséges változtatások megértése nélkül nem működik. Remek Start Kft. Széphegyi Géza

7 Fejlesztési stratégia I.
A STRATÉGIAI TERVEZÉS LÉPÉSEI: 1. Jövőkép, küldetés, misszió megfogalmazása 2. A jelenlegi adottságok és külső körülmények elemzése. 3. Hiányosságok ok-okozati összefüggéseinek feltárása. 4. Projekt szintű célok megfogalmazása (területenkénti lebontás tervezés) 5. Az értékelés, ellenőrzés módszereinek kidolgozása. Remek Start Kft. Széphegyi Géza

8 Fejlesztési stratégia I.
1)Küldetés kinyilvánítása: A küldetési nyilatkozat adja meg a szervezet identitását, más szervezettől való megkülönböztethetőségét A lényege, hogy a tagok azonosulni tudjanak vele JŐVŐKÉP, KÜLDETÉS, ÉRTÉKEK, DEFINIÁLT FOGALMAK, ELVEK, KONKRÉT CÉLOK, Remek Start Kft. Széphegyi Géza

9 Fejlesztési stratégia I.
2)A jelenlegi adottságok és külső körülmények elemzése. SWOT analízis Angol rövidítés, Erősségeink/Gyengeségeink és a Lehetőségek/Veszélyek felmérése belső erősség gyengeség lehetőség veszély külső Remek Start Kft. Széphegyi Géza erőforrás korlát

10 Fejlesztési stratégia I.
STEP elemzés Szociális, kulturális tényezők: demográfia, jövedelem, életmód környezet, piac, stb. Technológiai tényezők: fejlesztések, új termékek, konkurencia Gazdasági tényezők: gazdasági változások iránya, életszínvonal alakulása, Politikai tényezők: törvények, adópolitika, érdekérvényesítés Remek Start Kft. Széphegyi Géza

11 Fejlesztési stratégia I.
3) Hiányosságok ok-okozati összefüggéseinek feltárása A felmerült problémák rangsorolása fontosság szerint. A kiemelt problémák pontosítása. A kiváltó okok összegyűjtése. Ok-okozati vizsgálata probléma gyökerének feltárása érdekében. Kulcsfontosságú okok és esetleges ördögi körök kiválasztása. Az eredmények alapján célok kijelölése. Remek Start Kft. Széphegyi Géza

12 Fejlesztési stratégia I.
4) Program majd projekt szintű célok megfogalmazása Itt kell „összefésülni” a vállalkozás által vallott értékekből,küldetésből származó célokat a külső/belső környezet által lehetővé tett tevékenységekkel Remek Start Kft. Széphegyi Géza

13 Fejlesztési stratégia I.
5) Értékelés, ellenőrzés A tervezés, megvalósítás, egy folyamat, állandó önkorrekciók sorozata, a tervezéskor meg kell határozni, hogy hogyan és mikor fogjuk stratégiánkat kiértékelni. Remek Start Kft. Széphegyi Géza

14 Fejlesztési stratégia II.
Projekt célok meghatározása, a folyamat kidolgozása 1) rövid, közép, hosszú távú célok, eredmények 2) egységes arculat, marketing, reklám 3) egységes kommunikáció, vezetőképzés Remek Start Kft. Széphegyi Géza

15 Fejlesztési stratégia II.
1) Rövid, közép, hosszú távú célok, eredmények Hová akar a vállalkozás eljutni, létszám, forgalom, terület (ország-ok) A célok meghatározásánál elengedhetetlen, hogy a vállalkozásban dolgozók azonosulni tudjanak a célokkal. egy év öt év tíz év Remek Start Kft. Széphegyi Géza

16 Fejlesztési stratégia II.
2) Egységes arculat, marketing, reklám A vállalkozás egységes marketing, reklám, kommunikáció, költségeinek meghatározása, technikai, anyagi feltételek tervezése, kialakítása. Remek Start Kft. Széphegyi Géza

17 Remek Start Kft. Széphegyi Géza
Hálózati stratégia II. 3) Egységes kommunikáció, képzés A vállalkozás, mit, hogyan kommunikál munkája során A vezetők, mit, hogyan kommunikálnak a termék, marketing, toborzás, értékesítési kommunikáció során. Milyen képzésen vesznek részt, mikor, és mindezt hogyan adják tovább a dolgozóknak Remek Start Kft. Széphegyi Géza

18 Remek Start Kft. Széphegyi Géza
Hálózati stratégia Ez az anyag a Remek Start Kft. és a tulajdonát képezi, része a szervezet fejlesztési tréning anyagának, szerzői jogok védik. Bármilyen továbbadása, nyilvános megjelenítése, -akár részleteiben is- csak a tulajdonosokra való hivatkozással lehetséges. Remek Start Kft. Széphegyi Géza


Letölteni ppt "Fejlesztési, stratégiai útmutató"

Hasonló előadás


Google Hirdetések