Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁgnes Vörösné Megváltozta több, mint 10 éve
1
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei
2
Cégünkről A Masterplast Group a Közép-Kelet Európai régió egyik vezető építőanyag gyártó és forgalmazó vállalata Az anyavállalatot 1997-ben Magyarországon alapítottuk, csoportszinten közel 700 munkatársat foglalkoztatunk Termékeinkkel energiatakarékos és költséghatékony megoldásokat kínálunk hő-, hang- és vízszigetelés, tetőfedés és szárazépítészet területén
3
MASTERPLAST FÖLDRAJZI JELENLÉTE
4
Fő tevékenységeink Gyártás és innováció Építőanyagok nagykereskedelme
Nemzetközi irányító-, fejlesztő- és képző központ
5
Termékcsoportok Homlokzati hőszigetelő rendszer Tetőfedés
Hő- és hangszigetelés Vízszigetelés Szárazépítészet Vakolóprofilok és kiegészítők OK 5
6
A Masterplast nemzetközi terjeszkedése
2000-ben indítottuk az első leányvállalatunkat Szlovákiában 2002-től már 5 országban működik a Masterplast, ezek a vállalatok ma a csoport fő oszlopai országban vagyunk jelen, de ez a válság alatt túl soknak bizonyul 2011-ben: 12 országban működik leányvállalatunk, sikerrel konszolidáltuk a csoport méretét
7
Masterplast modell - Külső piaci tényezők
Piac mérete, fejletsége, struktúrája A Masterplast induló-fejletlen piacon tudott igazán sikeres lenni, ahol a piac struktúrája még változóban volt. Logisztikai elérhetőség (akció rádiusz) a vállalat által jól megvalósítható körön belül van. A termékek bevezetésével párhuzamosan fejlesztett többfunkciós logisztikai rendszer a hozzáadott érték legfontosabb elemévé válik.
8
Masterplast modell - Személyi tényezők
Az anyavállalat managementje kellő odafigyelést és erős személyes kapcsolatot tud kiépíteni a leányvállalat vezetőivel. Megfelelően motiválható, a munka és a fejlődés iránt alázattal rendelkező személy megtalálása és fejlesztése, aki racionális és komplex gondolkodási képességekkel és jó kereskedelmi érzékkel rendelkezik. Megfelelő motivációs rendszer kidolgozása és a tulajdonosi program biztosítása. Erősen pozitív hatású lehet a nemzetiségi kötődés, a magyar anyanyelvű munkatársakban erősebb az összetartozás érzése. OK
9
Nemzetközi terjeszkedés finanszírozása
Leányvállalat első fázisa – a piaci létjogosultság biztosítása. Ebben a szakaszban nem javasolt banki forrást igénybe venni. Második szakasz: a dinamikus terjeszkedés – itt kismértékű banki finanszírozás már megengedhető. Harmadik szakasz: további fejlődés a piacvezető státusz irányába – nagyobb mértékű banki finanszírozást igényel.
10
Néhány jótanács a terjeszkedéshez
csak úgy érdemes külföldön is próbálkozni, ha az itthoni anyavállalat sikeres egy nemzetközi vállalat létrehozása nagy elkötelezettséget igényel mind emberileg a tulajdonos részéről mind pedig a munkatársak részéről a lehető legkisebb kockázattal kell megpróbálni a nemzetközi terjeszkedést behatóan kell tanulmányozni az adott ország piacát, előzetes felmérése szükséges, a megtérüléshez időt kell adni körültekintően kell a munkatársakat, partnereket megválasztani az adott országban fontos a folyamatos anyacég-leányvállalat közötti együttműködés, kontroll, közös célkitűzések, egyeztetések (monitor and control)
11
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.