Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZalán Gáspár Megváltozta több, mint 10 éve
1
Szatmárnémeti magyar nyelvű felsőoktatásának kialakulása és perspektívái Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program keretében Készítette: Hollósi Hajnalka PhD hallgató
2
Szatmárnémeti térsége Szatmárnémeti lakossága Összlakosság 131.987 Magyarok Magyarok száma 54.013 aránya 40,92%
3
A „láncos” templom
4
A város főtere
5
A főiskola alapítása A „forradalmat” (1989) követő években merült fel a gondolata. A helyi magyar értelmiség a „változások hordozói” kezdeményezték. Ún. „felzárkózási stratégiákat” alkalmaztak. Egy volt kaszárnya épületében kezdte meg működését 1998-ban.
7
Babeş- Bolyai Tudományegyetem (Kolozsvár) Szatmárnémeti Kihelyezett Tagozat Babeş- Bolyai Tudományegyetem (Kolozsvár) Szatmárnémeti Kihelyezett Tagozat
8
(Csak) román nyelvű tábla hirdeti a „magyar főiskolát”
9
„Termek, irodák”
10
A háromnyelvű képzés „demonstrálása”
11
Az intézmény felépítése A Babeş –Bolyai Tudományegyetem Politológia Kara kihelyezett tagozata a Helyi Közigazgatási Főiskola. A Babeş - Bolyai Tudományegyetem Pszichológia és Neveléstudományok Kara kihelyezett tagozata a Tanítóképző Kar.
12
Az intézmény jelentősége Nemzeti identitás megőrzése. Szimbolikus jelentés. A magyarság érdekérvényesítési terepe.
13
A 2005-ös „Bologna Folyamat” eredményei 2005/06-os tanévtől bevezetik a háromlépcsős modellt (BA, MA, PhD) Főiskola Szatmárnémeti Kihelyezett Tagozat (3 éves bachelor képzés) Főiskolai diploma Egyetemi diploma
14
Változások a „Bologna Rendszer” bevezetése után Stabilizálódik az intézmény helyzete. Az intézmény kikerül a helyi értelmiség és a városi vezetés kezéből. Megfosztja az intézményt a legfőbb hajtóerejétől: a helyi önkormányzat kezdeményezéseitől és támogatásától.
15
Köszönöm a figyelmüket! Budapest, 2008. november 13.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.