Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az érzelmek fejlődése
2
Az első életév
3
Érzelmek: elemi érzelmek (öröm, fájdalom, félelem),
tanult érzelmek megjelenése, rövid lefolyás, intenzív kifejezés. szociális mosoly kíváncsiság
4
Anya – gyermek kapcsolat jelentősége és hiányának következményei:
biztonságélmény, kötődés, imprinting, szeparációs félelem, hospitalizáció.
5
Érzelmek a kisgyermekkorban:
erősen polarizáltak, látványosan kifejezettek, rövid lefolyásúak, a tanult érzelmek köre bővül.
6
Az óvodás érzelmei: rövid lefolyásúak, látványosan kifejezettek,
a tanult érzelmek köre jelentősen bővül, érzelmeit már képes szabályozni, esztétikai érzelmeit a forma (szín, ritmus) kelti, erkölcsi érzelmei szokásnormákhoz kapcsolódnak (árulkodás, káröröm, szégyen), intellektuális érzelmeit a kíváncsiság jellemzi (mi ez? , miért?, mit lehet vele csinálni? - játék).
7
A kisiskolás érzelmei:
kiegyensúlyozott időszak, gyakoriak az ambivalens érzelmek, helyzethez igazodó intenzív átélés, adekvát kifejezés, nem jellemzőek a tartós érzelmek (harag, rokonszenv, ellenszenv), egyre inkább az akarat szabályozása alá kerülnek, jelen vannak a magasabbrendű érzelmek.
8
Érzelmek a serdülőkorban
az átmeneti érzelmi labilitás időszaka, az érzelmi kifejeződések sokszor kicsúsznak az akarat szabályozása alól, jellemzőek a szélsőséges, végletes megélések, a hangulathullámzások, az érzelmi kifejeződések gyakran inadekvátak, a serdülőkor a tartós érzelmek (harag, rokonszenv, ellenszenv) kialakulásának az időszaka, a magasabbrendű érzelmek szabályozó hatása egyre erőteljesebb.
9
Köszönöm a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.