Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZoltán Szilágyi Megváltozta több, mint 10 éve
1
Sörös Csilla SZIE-YMÉK, ÁSZ Tanszék 2011. Január 21. TANSZÉKI WORKSHOP Térszemlélettel kapcsolatos kutakodások
2
2 egyetem közötti mérés Debreceni Egyetem Műszaki Kar és SZIE-YMÉK között Budapest 111, Debrecen 87 építészmérnök hallgató Tesztsor kitöltése a 2. félév végén 45 perc Tesztek összeválogatásának szempontjai: lényeges térszemléleti komponensek mérése
3
Vizsgáltuk Két egyetem közötti eltérés: nem szignifikáns Nemek közötti eltérés: szignifikáns Feladatokra lebontott eltérések az egyetemek között Feladatokra lebontott eltérések a nemek között Tipikus hibák
8
Tesztek mental cutting test 8
9
9
10
10 Eredetileg felvételi feladatsor, USA, 1939 Tsutsumi, 1999 "a lányok kevésbé jó eredményeket tudnak elérni" Tsutsumi, 1999 "a lányok kevésbé jó eredményeket tudnak elérni"
11
Korábbi kutatások Japánban 11 Forma probléma Suzuki Min ő ségi probléma
12
Korábbi kutatások Japánban 12 Forma probléma Suzuki Min ő ségi probléma
13
Korábbi kutatások Japánban 1.) Test felismerése2.) Test és sík helyzete3.) Választás Saito 13
14
14
19
B. Németh, C. Sörös, M. Hoffmann, Typical mistakes in Mental Cutting Test and their consequences in gender differences, Teaching Mathematics and Computer Science, (2007), 1-8. M. G. McGee, Human Spatial Abilities: Psychometric studies and environmental, genetic, hormonal and neurological influences, Psychological Bulletin, 86 (1979), 899–918. L. Séra, A. Kárpáti, J. Gulyás, A térszemlélet, Comenius Kiadó, Pécs (2002). K. Suzuki, S. Wakita, S. Nagano: Improvement of Spatial Ability through Descriptive Geometry Education [Japanese]. J.Graphic Science of Japan 49, March, 21-28 (1990). CEEB Special aptitude test in spatial relations, College Entrance Examination, Board, USA, 1939.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.