Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Új félév, új kihívások!! 1. hét. A Tanár Úr elmondja, hogy milyen feladatot kellene csinálnunk a félév végére. 1. hét.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Új félév, új kihívások!! 1. hét. A Tanár Úr elmondja, hogy milyen feladatot kellene csinálnunk a félév végére. 1. hét."— Előadás másolata:

1 Új félév, új kihívások!! 1. hét

2 A Tanár Úr elmondja, hogy milyen feladatot kellene csinálnunk a félév végére. 1. hét

3 Ez nem is annyira vészes gondoltuk mi! De a végén kiderült hogy mégis… 1. hét

4 2. hét Most mit csináljunk hmm… Legalább lenne halvány fogalmunk, arról, hogy mit is kellene csinálnunk igazából, de megoldjuk valahogy! A feladat kigondolása közben Éva igen erős fejfással küzdött. A fejfájásra gyógyszert kell keríteni számára, ekkor jött a megvilágosodás. MEGVAN! Mi lenne ha gyógyszerekkel lenne kapcsolatos a feladatunk???

5 Megkaptuk a segédanyagokat a Tanár Úrtól, amelyet fel kell dolgoznunk. A vizsgált gyógyszerek: Amprilan Amprilan Hd Corpril Emren Hartil Meramyl Piramil Ramace Ramivil Prevent Ramivil Ratiopharm Ramitren Ramiwin Ramiwin HCT Triasyn Tritace Tritace HCT 3. hét

6 A feladat menete a következő: Szétválogatni a gyógyszereket mellékhatások szerint Táblázatba foglalni, majd megnézni a gyakoriságukat Elkészítjük a Pivot táblákat a gyakoriságokra Kigyűjteni az árakat a mennyiséget is figyelembe véve Létrehozni a szakértői rendszert Majd végezetül az összes összegyűjtött anyagot össze kell fűznünk egy nagy táblázatba Kitölteni a wikin lévő feladattervet Végül elkészíteni egy Power Pointos bemutatót A feladat lényege: Igaz-e, hogy adott betegség esetén a legolcsóbb gyógyszerkészítmény vezet a legjobb ár-teljesítmény viszony kialakulásához, avagy kísérlet a legjobb ár-mellékhatás arány meghatározására... 3. hét

7 A feladatunkkal kapcsolatban számos konzultációnk volt a Tanár úrral. Esetleges hibákra felhívta a figyelmünket, vagy esetleg meglévőket segített kijavítani. Véglegesítés, a feladat végső befejezése. 3. hét Módosítások:

8 Mellékhatások kigyűjtése: (alapadatok megadása) Ebben az esetben az objektumok a gyógyszerneveknek, a gyakoriságok pedig az attribútumnak felelnek meg. 4. hét

9 Az adatgyűjtés után elkészítjük a Pivot táblát: A kimutatás forrása az adatbázis legyen, típusa pedig Kimutatás. Tovább gombra kattintva haladjunk tovább… 5. hét

10 Pivot tábla folytatása: Az előzőeket folytatva, következő lépésben megadjuk a tartományt vagyis a kigyűjtött adatokat, majd új munkalapra hozzuk létre, és ezután beállítjuk az elrendezést, mint ahogyan az ábrán látható. 5. hét

11 És már el is készült a Pivot táblánk: 5. hét

12 Következő lépésként elkészítjük a különböző táblákat: Első lépésnek elkészítünk az alapadatokból egy táblát. Következő lépésben a meglévő adatokat a SORSZÁM függvénnyel sorba rendezzük. PL: =SORSZÁM(B29,B$28:B$35,1) Ahol nincs semmilyen adat, ott automatikusan 0-val töltjük fel. 6. hét

13 Másodszor pedig számoljuk ki az árakat. Pl:=SZUM(B70:I7 0) Létrehozzuk a lépcsők, majd pedig a COCO táblákat a minta alapján. Először az árakat másoljuk át az alap táblázatunkból. Coco tábla: 6. hét

14 Coco 2: A COCO táblába pedig az FKERES függvényt használjuk. PL:=FKERES(B41, $A$55:$I$62,B$63, 0) A Solver készítés előtt 0-val töltjük fel a lépcsők táblát, és a COCO táblát is. A hibaösszeg számításánál használjuk a NÉGYZETÖSZZEG függvényt. PL:=NÉGYZETÖSSZE G(L70:L77) 7. hét

15 Solver készítése: A célcella lesz az összes eltérés cellája,majd a minimumot jelöljük be, hogy a legkisebb legyen az eltérés.A módosuló cella a Lépcsők táblázat cellái. Korlátozó feltételként adjuk meg, hogy egy cella az előtte levőnél nem lehet nagyobb. 7. hét A célcella az a mező, amelyben a hibaösszeg található. Hibaösszeg

16 Befejezés: A Solver lefuttatása után megkapjuk, hogy mik számítanak zajnak. 8. hét

17 A Wiki kitöltése az alábbi fejezet címek használatával: A tervezett alkalmazás/megoldás címe A feladat előtörténete A feladat megoldás jelenlegi helyzete és ennek értékelése A tervezett megoldás adatvagyonának bemutatása (ANYAG) A feladat által érintett célcsoportok A feladat megválaszolása kapcsán várható hasznosság A válaszokat befolyásoló tényezők A saját megoldás bemutatása (MÓDSZER) Az erdedmények értelmezése (EREDMÉNY) Ajánlások megfogalmazása (KÖVETKEZTETÉS) Az információ többletérték lehetőségének levezetése (VITA) Lépcsős függvény átforgatása szakértői rendszerként értelmezhető táblázatba Kapcsolódó, ill. konkurens megoldások, dokumentumok Kommentárok 9. hét

18 Online COCO készítése: Első lépésként megadjuk a táblázat méreteit, valamint egy olyan azonosítót találunk ki feladatunknak, amelyet még más nem használt. Második lépésként a feliratokat adjuk meg, vagyis azokat a megnevezéseket írjuk ide, ahogy a sorokat ill. az oszlopokat szeretnénk elnvezni. Harmadik lépés az adatmátrix feltöltése, ide a rangsor táblát valamint az árat másoljuk be. Negyedik lépésként csináljuk meg a Lineáris közelítést, majd a kapott adatokat másoljuk át az excelbe. 10. hét

19 Online szakértői rendszer készítése: A 3/b lépésben az SZR Mátrix feltöltése következik, vagyis ide másoljuk be az Alapadat, a Rangsor, a Lépcsők majd pedig a COCO táblát. Utolsó lépésként válasszuk a szakértői rendszer (additív) megközelítést. Majd a kapott eredményeket is másoljuk be az excelbe. 11. hét

20 Végső simítások: Esetleges hibák kijavítása Kitöltjük a wikiben szereplő feladattervet hiánymentesen. A prezentáción is elvégezzük az utolsó módosításokat, szépítéseket. Esetleg néhány animáció elhelyezése…stb. 12. hét

21 KÉSZEN VAGYUNK VÉGRE!!! 13. hét

22 A jól megérdemelt pihenés! Készítette: Hangácsi Éva, Kurucz Eszter


Letölteni ppt "Új félév, új kihívások!! 1. hét. A Tanár Úr elmondja, hogy milyen feladatot kellene csinálnunk a félév végére. 1. hét."

Hasonló előadás


Google Hirdetések