Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRezső Vincze Megváltozta több, mint 10 éve
1
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
TÁMOP /A
2
Továbbképzések diplomásoknak
Szakirányú továbbképzések Adaptált testkultúra és sport Autizmus spektrumzavarok pedagógiája Családközpontú koragyermekkori intervenció Foglalkozási rehabilitációs szaktanácsadás Gyermekjátékdráma Gyógypedagógia alapképzési szak egyes szakirányai (ld. ott) Gyógypedagógus szakvizsga Gyógypedagógiai rehabilitációs konzultáció Hallássérült gyermekek bilingvális oktatás Hallássérült gyermekek és felnőttek komplex ellátása Integrációs fogadó pedagógus Óvodás és kisiskolás gyermekek nyelv- és beszédfejlesztése Rehabilitációs úszásoktatás Súlyosan és halmozottan fogyatékos emberek gyógypedagógiája Zeneterapeuta
3
4 félév A közoktatási ellátórendszerben hasznosítható új tevékenységei a képzésben választott tanulmányi terület szerint: ― közoktatási szakértő, gyógypedagógiai és gyógypedagógiai nevelésben-oktatásban résztvevő nevelési-oktatási intézményben, egységes gyógypedagógiai módszertani központban, illetve egységes pedagógiai szakszolgálatban vagy bármely gyógypedagógiai tevékenységre vonatkozóan; ― gyakorlatvezető tanár, gyakorlatvezető mentor a fenti intézményekben az alapvégzettségének megfelelő színtereken;
4
Tölgyszéky Papp Gyuláné
1. félév 75 óra Tanegységek: A nevelési-oktatási intézmény szervezetének működése A különleges gondozást igénylők nevelése-oktatása Közigazgatási vezetési ismeretek Minőségirányítás a pedagógiai szolgáltatásban Oktatók: Tölgyszéky Papp Gyuláné Dr. Koller Edit Dr. Torda Ágnes A nevelesi-oktatasi intezmeny szervezetenek műkodese A kozoktatas rendszere, a nevelesi-oktatasi intezmeny szervezesi sajatossagai, a korszerű műkodes feltetelei, az intezmeny szervezetet meghatarozo belső dokumentumok, szervezetfejlesztes strategiai Kozigazgatasi vezetesi ismeretek Jogi, kozigazgatasi alapismeretek, a magyar kozigazgatas es az Europai Unio intezmenyrendszere, valamint a magyar es az unios jogrendszer Minősegiranyitas a pedagogiai szolgaltatasban Minősegiranyitasi rendszerek, a minősegfejlesztes feladatai, a hatekonysag, eredmenyesseg minősegszempontu ertelmezese, alapvető minősegugyi fogalmak, a rendszerszemleletű, folyamatszabalyozott oktatasi szervezet
5
Szakvizsga csoport 68 fő vizsgázott
6
Tölgyszéky Papp Gyuláné
2. félév 75 óra Tanegységek: A nevelési-oktatási intézmény szervezetének működése A különleges gondozást igénylők nevelése-oktatása A pedagógus a közoktatásban, a fogyatékosok ellátásában Minőségirányítás a pedagógiai szolgáltatásban Oktatók: Tölgyszéky Papp Gyuláné Dr. Torda Ágnes Dr. Takács István A pedagogus a kozoktatasban, a fogyatekosok ellatasaban témakörben a következő ismereteket szerezhettük: A pedagogus, gyogypedagogus valtozo szerepei, feladatai a kozoktatasban es mas ellatorendszerekben, a kulonböző felkeszultsegű szakemberek egyuttműkodesi formainak, szakmai onismeret, onfejlesztes, mentalhigiene A kulonleges gondozast igenylők neveleseoktatasa területén pedig - A kulonleges gondozast igenylő populacio azonositasa, kulonboző szempontu definialasa, atfogo kep kialakitasa a specialis ellatasrol, az egyuttneveles es az elkulonitett neveles aktualis problemairol.
7
Büszke vagyok az ősökre!
8
Szakválasztás az első év után
Gyógypedagógiai szakértő, gyógypedagógiai gyakorlatvezető, vezetőtanár választott modul vagy Gyógypedagógiai szakismeret és gyakorlat megújítása választott modul
9
3. félév 120 óra Tanegységek: Kötelező tárgyak:
A fogyatékosok integrációjának elvei és modelljei Szakdolgozat készítése Gyógypedagógiai szakismeret és gyakorlat megújítása választott modul Ismeretek a gyógypedagógus képzés tartalmi átalakulásáról A gyógypedagógiai kompetencia változása a pedagógiai szolgáltatásban Gyógypedagógiai szakértő, gyógypedagógiai gyakorlatvezető, vezetőtanár választott modul A gyakorlatvezetés, vezetőtanári munka pedagógiája Szakértői munka a gyógypedagógiában Szakertői munka a gyogypedagogiaban A kozoktatasi szakertő, a szaktanacsado feladata, szerepe, felkeszites a megvaltozott szakertői, szaktanacsadoi es vezetői feladatokra A gyakorlatvezetes, vezetőtanari munka pedagogiaja A gyakorlatvezetői, vezetőtanari, gyakorlatvezető mentori munka valtozasai, korszerű pedagogiajanak elmelete es gyakorlata, A gyakorlatvezető tanari/mentori feladatok tervezese es gyakorlati megvalositasa
10
3. félév oktatói Tölgyszéky Papp Gyuláné Dr. Torda Ágnes
Dr. Perlusz Andrea Dr. Márkus Eszter Fótiné Hoffmann Éva
13
Dr. Perlusz Andrea óráján
14
4. félév Tanegységek: Kötelező tárgy:
A fogyatékosok integrációjának elvei és modelljei Gyógypedagógiai szakértő, gyógypedagógiai gyakorlatvezető, vezetőtanár választott modul: Szakértői munka a gyógypedagógiában A szakértői munka minőségbiztosítása, szervezetfejlesztés 4. félév oktatói: Tölgyszéky Papp Gyuláné Dr. Torda Ágnes Dr. Perlusz Andrea A szakertői munka minősegbiztositasa, szervezetfejlesztes A szakertői munkaban alkalmazhato minősegiranyitasi ismeretek, technikak, a szervezeti kultura jelentősege es fejlesztesi lehetősegei a kozoktatasi intezmenyekben
15
… és az államvizsga…
16
Mit hozott a képzés? Három fő teljesítette 7 évenkénti kötelező továbbképzését Új szakmai képzettség Új gyógypedagógiai szemlélet 3 db laptop Friss szakmai anyagok, szakirodalom, szakkönyvek KAPCSOLATOK
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.