Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az internetes kereskedelem (B2B, B2C) sajátosságai

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az internetes kereskedelem (B2B, B2C) sajátosságai"— Előadás másolata:

1 Az internetes kereskedelem (B2B, B2C) sajátosságai
Dunder Krisztián Webáruházak, Webkereskedelem – a nyerő értékesítési forma KKV-Akadémia, BKIK / Piac&Profit rendezvénye Budapest,

2 BEMUTATKOZÓ Dunder Krisztián – digitális üzletfejlesztési szakértő
PARTNEREK / REFERENCIÁK TAGSÁG ÜGYNÖKSÉGÜNK

3 AZ ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
Néhány fogalom B2B: a kereskedelmi tranzakció üzletfelek között jönnek létre gyártó és nagykereskedő nagykereskedő és kiskereskedő B2C: az üzlet a végfelhasználónak ad el B2G: üzlet a kormányzatnak C2C: végfelhasználó a végfelhasználónak Niche: réspiacon működő B2B, B2C szolgáltatások

4 SZEREPLŐK B2C és B2B márkák B2C: Amazon, Zappos.com, stb.
Shopline.hu, Mall.hu, stb. B2B: Alibaba.com (a globális piacvezető e-kereskedelmi platform kisvállalkozásoknak további 55 szereplő a Bloomberg listáján

5 B2B: MI JELLEMZI? Értékesítés A B2C-hez képest sokkal nagyobb volumen
Hosszabb sales cycle (gyakran direkt sales-szel támogatva) Nem csak termék értékesítés: Szoftver (Adobe, Sony, stb.) Szolgáltatás hozzáférés (pl. TalentScreener) Marketing Konferencia, Expo Adatbázis építés Webináriumok PR, stb.

6 B2C: MI JELLEMZI? Értékesítés
Kimagasló tranzakciószám (self-service, profi UX-et igényel) Szezonalitás egyes szektorokban nagyon jellemző Gyakori árakciók, csomagajánlatok Ajánlórendszerek Marketing Keresőoptimalizálás (SEO) Keresőmarketing (SEM) marketing Közösségi felületek Márkaépítés (PR, display, broadcast, stb. eszközökkel)

7 A TECHNOLÓGIAI OLDAL Főbb jellemzők technológiai megközelítésből B2B
B2C Alkalmazott technológia Általában JAVA, .NET, stb. Belépési szint: OS, bérelt Fizetési módok Nemzetközi tranzakciókhoz igazított fizetési szolgáltatások Még mindig túlsúlyban az utánvét Back-office Vállatirányítási rendszer Admin felület, esetleg CRM Felhő / Cloud Árazás (SW), tárhely Tárhely User adatbázisok Szegmentálás

8 PÉLDÁK Megkülönböztetés: ki hogyan tűnt ki a tömegből? Zappos.com:
ingyenes szállítás mindkét irányba 24/7 ügyfélszolgálat helyi csapattal ingyen hívható számon Alibaba.com Kína -> Európa, USA kisvállalkozói B2B platform Edigital.hu: Reputáció építése profi ügyfélszolgálattal (pl. fórumok) Aktív márkaépítés Kisvállalkozási példák: Farmer szóra SEO-ban első helyen -> többmilliós megrendelés Még meg sem nyílt szállodának weboldal Kelet-Magyarországon

9 MIT HOZ A KÖZELJÖVŐ? A technológia folyamatosan változik
Konverzió növelése ajánlórendszerekkel, user szegmentálásokkal Konverzió növelése konverzióoptimalizással M-kereskedelem terjedése In-App-purchase (okostelefonok) T-Commerce, azaz TV-n keresztüli kereskedelem

10 TANULJON MÁSOK TAPASZTALATAIBÓL!
A sikeres e-kereskedelemről bővebben:

11 TANÁCSADÁS KÉPZÉSEK KOORDINÁCIÓ:
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! SEGÍTHETÜNK? TANÁCSADÁS KÉPZÉSEK KOORDINÁCIÓ: DIGITÁLIS MARKETING:


Letölteni ppt "Az internetes kereskedelem (B2B, B2C) sajátosságai"

Hasonló előadás


Google Hirdetések