Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKatalin Dobosné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
2
Szervezeti kultúra 84. lecke
3
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra? A szervezeti tagok által elfogadott alapvető értékek, meggyőződések, hiedelmek, felvetések, amelyek segítségével meghatározzák önmagukat, környezetüket és elkülönülnek más szervezetektől. Az emberek együttélésének és a közös munkának az eredménye.
4
Erős stabil viselkedési stabil kultúra formák struktúra hatékony eszköz erős korlát hatása: lassú és tartós a hibák hatása: azonnali és tartós magyar adózási kultúra
5
SZERVEZETI KULTÚRA Megismerhető-e egy szervezet kultúrája? nehezen tudatosul ha kilépünk a szervezetből vezetői feladatok és hibák
6
A szervezeti kultúra elemei függetlenség hagyományok = múlt ünnepségek, rendezvények, ceremóniák épített környezet személyiségek
7
történetek, sztorik, anekdoták, legendák nyelvezet, szakzsargon szimbólumok szakképzetség kultúra de! van szakmakultúra részkultúrák (szubkultúrák) vezetés vagy hatalomkultúra feladat vagy funkcionális kultúra szerepkultúra viselkedés kultúra Normák, elvárások: munkára viselkedésre öltözködésre
8
A szervezeti kultúra szintjei „Fecseg a felszín, hallgat a mély”
9
SZERVEZETI KULTÚRA A kultúra szintjei
10
SZERVEZETI KULTÚRA KULTÚRATIPOLÓGIÁK Handy-féle
11
SZERVEZETI KULTÚRA KONO: értékek döntés viselkedés - vezető és beosztott közötti viszony
12
Quinn-modell
13
A kultúraváltás típusai
14
SZERVEZETI KULTÚRA Vezetői feladatok avagy kultúra-menedzsment? n normák kialakítása – tudatosítás e elvárások megfogalmazása e etikai kódex e események, rendezvények, programok (bulik!) s szervezet története s személyiségek – történetek e eredmények kommunikálása s személyes példa
15
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.