Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKlaudia Ráczné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
2
Termékpolitika I. 113. lecke
3
Vállalati termékpolitika
A termékválaszték piacvezérelt tervezése, fejlesztése és menedzselése. Szintek: Termékkínálat /-választék/: a vállalat összes piacon kínált terméke és szolgáltatása Termékcsalád /-vonal/: Az egymással szoros kapcsolatban álló termékek Egyedi termék: A fogyasztói igények kielégítésére alkalmas fizikai és egyéb tulajdonságok összessége
4
A termékkínálat Szélessége: Hosszúsága:
A gyártott/forgalmazott termékvonalak száma Hosszúsága: A termékvonalakba tartozó elemek száma
5
Termékvonal módosítás
Szűkítés Bővítés: Felfelé Lefelé Kitöltve De! Termék-kannibalizmus!!! ( Az új termék a régi termék(ek) forgalmát csökkenti.)
6
Termékhagyma Alaptermék: alaphasznosság, amiért a terméket megvesszük.
Elvárt termék: az alaphasznosság konkrét formája. Kiterjesztett termék: A termékhez kapcsolódó kiegészítő tulajdonságok. VERSENYSZINTET IS JELENT!
7
Termékhagyma Alaptermék Elvárt termék Kiterjesztett termék
8
A termékéletgörbe A termék értékesítésének mennyiségét az idő függvényében leíró görbét termékélet-görbének nevezzük.
10
A termékélet-görbe és a nyereség kapcsolata
11
Bevezetés szakasza Magas költségek: Jelentős hirdetési ráfordítás
Alacsony forgalom Innovátorok (Fogyasztókat meg kell nyerni) Lefölözéses/Behatolásos árstratégia Bevezető kampány!
12
Növekedés szakasza Bővül a fogyasztók száma Éleződik a verseny
Korai elfogadók Átlagköltség csökken Intenzív hirdetés szükséges
13
Érettség szakasza Piac mérete jelentősen bővül, és egyben differenciálódik is Termékdifferenciálás Alacsony önköltség Magas nyereség Értékesítési utak bővítése Előtérbe kerül az árharc, és az értékesítésösztönzés eszközei A többség vásárolja
14
Hanyatlás szakasza Piac telítődése Csökken a termék iránti kereslet
Már megjelennek a piacon az új termékek Alacsony (de növekvő) egységköltség Lemaradók Érdemes-e a piacon maradni vagy inkább célszerű kivonulni?
15
Fedezeti mennyiség BEQ = Break-Even Quantity / Fedezeti mennyiség
FC = Fixed Cost / Állandó költség p = Price / Ár AVC = Average Variable Cost / Átlagos változó költség
16
Fedezeti pont (BEQ) TR C, R TC VC FC Q
17
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.