Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKrisztina Balázsné Megváltozta több, mint 10 éve
1
A MÁV Zrt. beszámolási gyakorlatának korszerűsítése
Készítette: Bálint Brigitta Bán Edina Plaszauer Zsanett Pohli Krisztina Szeitz Anita
2
Amiről szó lesz… A projekt feladat ismertetése
A jelenlegi beszámolási gyakorlat bemutatása Problémák meghatározása Módszerünk bemutatása Eredményeink ismertetése Javaslataink MÁV
3
A projekt feladat Beszámolási gyakorlat korszerűsítése
Humánerőforrás Igazgatóság Cél: tisztább kép, átláthatóság teljesítménymutatók rendszerével MÁV
4
Jelenlegi beszámolási gyakorlat
486 soros eredmény kimutatás Humánerőforrás Igazgatósága: szervezeti, személyi kontrolling SAP, GIR, COGNOS MÁV
5
Problémák Átláthatatlan Túl hosszú Elmaradnak a segítő megbeszélések
Munkafolyamatok hatékonysága lecsökken Nem egységes MÁV
6
Összehasonlítás Cél Jelenleg Értelmezhető Nehezen érthető Átláthatóbb
A havi is fontos Több szint Igényekhez igazított Jelenleg Nehezen érthető Strukturálatlan A negyedévesen a hangsúly Egy szint Általános MÁV
7
Módszer Célok meghatározása Helyzet- felmérés Kutató- munka
Elsődleges mutatók Véglegesítés Probléma- azonosítás MÁV
8
A beszámoló felépítése
A szervezeti beszámoló mutatói Egész igazgatóságra vonatkozó mutatószámok Szolgáltatásra vonatkozó mutatószámok A személyi teljesítményre vonatkozó mutatószámok: Költségekkel kapcsolatos mutatók Hatékonysággal kapcsolatos mutatók MÁV
9
Eredmény – Szervezeti kontrolling
Egész igazgatóságra vonatkozó mutatószámok Működési hatékonyság 1 főre jutó költség Az igazgatóság összes bevételeinek megoszlása az egyes szervezeti egységek között Bevétel és költség tervezettől való százalékos eltérésének egymáshoz viszonyított aránya MÁV
10
Eredmény – Szervezeti kontrolling
Szolgáltatásra vonatkozó mutatószámok Külső és belső feleknek nyújtott szolgáltatási bevétel százalékos aránya az összes árbevétel tekintetében Külső és belső oktatási szolgáltatási bevétel százalékos aránya az összes oktatási szolgáltatási árbevételhez képest Külső és belső humánszolgáltatási bevétel százalékos aránya az összes humán szolgáltatási árbevételhez képest Élőmunka termelékenység (szolgáltatási egységenként) MÁV
11
Eredmény - Személyi kontrolling
Költségekkel kapcsolatos mutatók Személyügyi költséghányad 1 fő munkavállalóra jutó személyi jellegű költség 1 fő munkavállalóra jutó anyagköltség 1 főre jutó képzési költség 1 főre jutó képzés ideje Átlagkereset MÁV
12
Eredmény - Személyi kontrolling
Hatékonysággal kapcsolatos mutatók Munkaidő kihasználási mutató Fluktuáció Túlórák aránya MÁV
13
Összegzés Alacsony költségek Hatékonyság, termelékenység Magas profit
Működési hatékonyság Élőmunka termelékenység Munkaidő kihasználási mutató Bevétel és költség tervezettől való százalékos eltérésének egymáshoz viszonyított aránya Alacsony költségek - Egy főre jutó költség - Személyügyi költséghányad - 1 fő munkavállalóra jutó személyi jellegű költség - 1 fő munkavállalóra jutó anyagköltség - 1 főre jutó képzési költség Dolgozók - 1 főre jutó képzés ideje - Túlórák aránya - Átlagkereset - Fluktuáció Magas profit - Az igazgatóság összes bevételeinek megoszlása az egyes szervezeti egységek között - Külső és belső feleknek nyújtott szolgáltatási bevétel százalékos aránya az összes árbevétel tekintetében - Külső és belső oktatási szolgáltatási bevétel százalékos aránya… - Külső és belső humán szolgáltatási bevétel százalékos aránya… MÁV 13
14
Javaslatok A bevezetéshez a feltételek adottak
Rugalmas mutatószámrendszer – bővíthető Negyedéves beszámolási rendszer hasonló korszerűsítése Hatékonyságvizsgálat MÁV
15
Köszönjük a figyelmet ! MÁV
16
Várjuk a kérdéseket! MÁV 16
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.