Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSzebasztián Király Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az iskola a XIX.-XX. században, a szépirodalom tükrében
Készítette: Lőrincz Szidónia Rápolti Renáta
2
“Az iskolának az a feladata, hogy a kérdezést természetes és leküzdhetetlen szokásunkká tegye.” ~Örkény István~
3
Ottlik Géza: Iskola a határon
az Iskola a határon a XX. századi magyar irodalom egyik legjelentősebb alkotása az iskola katonai intézmény a növendékek a szülői házból kerülnek a kollégiumba, a civil életből a katonaiba, a gyermekkorból a felnőttek világába, vagyis a védettségből az egyéni helytállást követelőbe, a szabadságból az alávetettségbe és kiszolgáltatottságba a tiszthelyettesek vak fegyelmet és feltétlen alázatot követelnek a növendékektől, gyakran alkalmaznak különböző büntető eszközöket
4
Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig
a regény kezdetén egy másodikos, tizenegy esztendős kisdiák áll szemben a debreceni kollégium „nagy, komor, négyszögletű" épületével a történet végén azonban teljesen másképp viszonyul már a kollégiumhoz, nem akar többé debreceni diák lenni
5
Milyen iskoláról álmodoznak, álmodozhatnak a gyermekek?
Milyen varázslatos iskoláról?
6
Bibliográfia: Ambrus Ágnes, Bodó Anna, Péter Sándor(2003): Metszet, Sepsiszentgyörgy ( ) ( ) ( ) ( )
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.