Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A magyar vontatási piac helyzete és jövője

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A magyar vontatási piac helyzete és jövője"— Előadás másolata:

1 A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Marketing kommunikációs terv MÁV-TRAKCIÓ Készítette: Borbély Eszter Gárván Kitti Huszár Dóra Magyari Nóra Völgyi Tímea

2 Feladat Készítsenek helyzetfelmérést (mit tudhat ma egy állampolgár a vasúti vontatásról?) a 2009-ben megjelent különböző szak-, illetve napi sajtó anyagokból a MÁV-TRAKCIÓ Zrt., illetve a magyar vontatási piac helyzete és jövője címmel.

3 Amiről szó lesz... Kutatómunka: sajtófigyelés és kérdőívek
Hatékony kommunikáció kidolgozása Célközönség meghatározása Kommunikációs és marketing célok Az üzenet Promóciós mix Promóciós költségvetés Döntés a promóciós mixről, eredmények mérése, marketingkommunikáció irányítása

4 Sajtófigyelés 74 cikk szaksajtóban, informatív írások
Magyar Közlekedés Mozdonyvezetők lapja Vasutas magazin 38 cikk, nem túl informatív írások Magyar Nemzet Népszabadság HVG Világgazdaság

5 Internetes kutatás Keresőprogramok Wikipédia, origo.hu, index.hu
Honlap

6 ÖBB Honlap Veszteséges Adósságot halmoz fel
Cégleírás Szolgáltatások Nincs publikációs rész Veszteséges Adósságot halmoz fel 1800 dolgozó elbocsátását tervezik ÖBB-ről pozitív a vélemény

7 Kérdőívek kiértékelése I.

8 Kérdőívek kiértékelése II.

9 A „termék” A MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zártkörűen Működő Részvénytársaság: személyszállítási és árufuvarozási célú vontatási, illetve tolatási tevékenység a mozdonyvezetői és a vontatási tevékenység szervezésében, kiszolgálásában és irányításában résztvevők foglalkoztatása

10 A célközönség elemzése
Célközönség meghatározása: átlagpolgárok, az „utca embere” Imázselemzés:

11 Ismertségi-kedveltségi mátrix

12 Kommunikációs cél Legfőbb célok: a vállalat ismertségének növelése alapvető információk + új információk kommunikálása „Elkövetkezendő 1 év alatt a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. ismertségét 18%-ról 50%-ra növelni. „

13 Üzenet Célja Eszközeink Szlogen Szóvivő tudatosítás
pozitív attitűd kialakítása Eszközeink racionális meggyőzés egyoldalú közlés Szlogen Szóvivő

14 Promóciós Mix Ismertség növelése Nagy publicitás Elsősorban tájékoztat
A reklám A Public Relations Ismertség növelése Nagy publicitás Elsősorban tájékoztat Felhasznált eszközei: Újságok Televízió Internet Közterületi reklám Reprezentációs ajándékok Pozitív attitűd kialakítása A vállalat és tevékenységének bemutatása Felhasznált eszközei: Image-film/PR-film PR-cikk

15 A médiamix összeállítása I.
Újság Hirdetések – HVG, METROPOL Televízió Napló című tényfeltáró riportmagazin Kupé című vasúti magazin Image –film Internet Saját honlap új design-ja Fórumok (a Web 2.0 adottságainak kihasználása)

16 A médiamix összeállítása II.
Internetes hirdetések Youtube.com Mfor.hu -> Menedzsment Fórum Index.hu HVG Online + PR cikk Közterületi reklám Óriásplakát Szórólap Reprezentációs ajándékok Toll, öngyújtó, kártyanaptár

17

18 Költségcsomagok A teljes ismertetett médiamix 30.782.780 Ft
Költséges Kevésbé költséges A teljes ismertetett médiamix Ft A reprezentációs ajándékok kihagyása Ft

19 Köszönjük megtisztelő figyelmüket!
A készítők: Borbély Eszter Gárván kitti Huszár dóra Magyari nóra Völgyi tímea Hetesi J.: Vihar előtti csend (MOSZ)


Letölteni ppt "A magyar vontatási piac helyzete és jövője"

Hasonló előadás


Google Hirdetések