Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Marketing kommunikációs terv MÁV-TRAKCIÓ Készítette: Borbély Eszter Gárván Kitti Huszár Dóra Magyari Nóra Völgyi Tímea
2
Feladat Készítsenek helyzetfelmérést (mit tudhat ma egy állampolgár a vasúti vontatásról?) a 2009-ben megjelent különböző szak-, illetve napi sajtó anyagokból a MÁV-TRAKCIÓ Zrt., illetve a magyar vontatási piac helyzete és jövője címmel.
3
Amiről szó lesz... Kutatómunka: sajtófigyelés és kérdőívek
Hatékony kommunikáció kidolgozása Célközönség meghatározása Kommunikációs és marketing célok Az üzenet Promóciós mix Promóciós költségvetés Döntés a promóciós mixről, eredmények mérése, marketingkommunikáció irányítása
4
Sajtófigyelés 74 cikk szaksajtóban, informatív írások
Magyar Közlekedés Mozdonyvezetők lapja Vasutas magazin 38 cikk, nem túl informatív írások Magyar Nemzet Népszabadság HVG Világgazdaság
5
Internetes kutatás Keresőprogramok Wikipédia, origo.hu, index.hu
Honlap
6
ÖBB Honlap Veszteséges Adósságot halmoz fel
Cégleírás Szolgáltatások Nincs publikációs rész Veszteséges Adósságot halmoz fel 1800 dolgozó elbocsátását tervezik ÖBB-ről pozitív a vélemény
7
Kérdőívek kiértékelése I.
8
Kérdőívek kiértékelése II.
9
A „termék” A MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zártkörűen Működő Részvénytársaság: személyszállítási és árufuvarozási célú vontatási, illetve tolatási tevékenység a mozdonyvezetői és a vontatási tevékenység szervezésében, kiszolgálásában és irányításában résztvevők foglalkoztatása
10
A célközönség elemzése
Célközönség meghatározása: átlagpolgárok, az „utca embere” Imázselemzés:
11
Ismertségi-kedveltségi mátrix
12
Kommunikációs cél Legfőbb célok: a vállalat ismertségének növelése alapvető információk + új információk kommunikálása „Elkövetkezendő 1 év alatt a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. ismertségét 18%-ról 50%-ra növelni. „
13
Üzenet Célja Eszközeink Szlogen Szóvivő tudatosítás
pozitív attitűd kialakítása Eszközeink racionális meggyőzés egyoldalú közlés Szlogen Szóvivő
14
Promóciós Mix Ismertség növelése Nagy publicitás Elsősorban tájékoztat
A reklám A Public Relations Ismertség növelése Nagy publicitás Elsősorban tájékoztat Felhasznált eszközei: Újságok Televízió Internet Közterületi reklám Reprezentációs ajándékok Pozitív attitűd kialakítása A vállalat és tevékenységének bemutatása Felhasznált eszközei: Image-film/PR-film PR-cikk
15
A médiamix összeállítása I.
Újság Hirdetések – HVG, METROPOL Televízió Napló című tényfeltáró riportmagazin Kupé című vasúti magazin Image –film Internet Saját honlap új design-ja Fórumok (a Web 2.0 adottságainak kihasználása)
16
A médiamix összeállítása II.
Internetes hirdetések Youtube.com Mfor.hu -> Menedzsment Fórum Index.hu HVG Online + PR cikk Közterületi reklám Óriásplakát Szórólap Reprezentációs ajándékok Toll, öngyújtó, kártyanaptár
18
Költségcsomagok A teljes ismertetett médiamix 30.782.780 Ft
Költséges Kevésbé költséges A teljes ismertetett médiamix Ft A reprezentációs ajándékok kihagyása Ft
19
Köszönjük megtisztelő figyelmüket!
A készítők: Borbély Eszter Gárván kitti Huszár dóra Magyari nóra Völgyi tímea Hetesi J.: Vihar előtti csend (MOSZ)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.