Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNatália Lukácsné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Református Montessori Iskola bemutatása
2
Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: 1999 - óvoda: 1999 - iskola: 2000 - iskola: 2000 alapítás oka: alapítás oka: - szülők kezdeményezése - szülők kezdeményezése - gyülekezeti igény - gyülekezeti igény az indulás helye: az indulás helye: - a Tóvidéki Református - a Tóvidéki Református Egyházközség templomának alagsorában (az óvoda ott működik még) Egyházközség templomának alagsorában (az óvoda ott működik még)
4
alapító: a Tóvidéki Református Egyházközség alapító: a Tóvidéki Református Egyházközség Iskolánk státusza működtető: gyülekezeti háttérrel rendelkező kuratórium (iskolaszék) működtető: gyülekezeti háttérrel rendelkező kuratórium (iskolaszék) ellenőrzés és szabályozás: egyház és tanfelügyelőség ellenőrzés és szabályozás: egyház és tanfelügyelőség tanfelügyelőségi működési engedély tanfelügyelőségi működési engedély
5
hitbeli elkötelezettség hitbeli elkötelezettség Az iskola két legfontosabb jellemzője alternatív oktatás alternatív oktatás
6
Hitbeli elkötelezettség református hitigazságok és tanítás református hitigazságok és tanítás református örökség ápolása református örökség ápolása keresztyén értékek és erkölcsi normák követése keresztyén értékek és erkölcsi normák követése nyitottság más felekezetűek felé nyitottság más felekezetűek felé lelki élet lelki élet - reggeli csendesség, ima - vallásóra (több, mint az állami iskolában) - református ünnepek - keresztyén világnézet (tanterv)
7
Reggeli csendesség
8
Vallásóra
9
Alternatív oktatás: A Montessori pedagógia elemei A Montessori pedagógia elemei Más hatékony tanítási módszerek Más hatékony tanítási módszerek
10
Gyermekközpontúság Megismerni a gyerek adottságait Megismerni a gyerek adottságait „Hozzásegíteni, hogy azzá legyen, akivé lehet” „Hozzásegíteni, hogy azzá legyen, akivé lehet” Érdeklődését ébren tartani Érdeklődését ébren tartani Montessori pedagógia elemei
11
Motiváló környezet Otthonos berendezés Otthonos berendezés Nyitott polcrendszer Nyitott polcrendszer A Montessori pedagógia elemei A Montessori pedagógia elemei
12
Motiváló környezet vallásterem
13
Különleges eszköztár Különleges eszköztár Montessori-eszközök Montessori-eszközök -gyakorló eszközök -célszerűek -önálló tanulást segítik -önellenőrzésre alkalmasak Könyvtár, internet Könyvtár, internet Egyéb szemléltető eszközök Egyéb szemléltető eszközök A Montessori pedagógia elemei
14
Jellegzetes eszköztár
16
Tanóra az elemiben
17
Tanóra a gimnáziumban
18
Tanórán kivül Nagypénteken a bágyoni öregotthonban
19
Gyermekek által készített bábelőadás
20
A „Föld sója” projekthét a só mint Na Cl
21
Más hatékony tanítási módszerek Projekt-módszer – tantárgyak közötti átjárás megvalósítása Projekt-módszer – tantárgyak közötti átjárás megvalósítása Kooperatív tanulási módszer – csoport-munka Kooperatív tanulási módszer – csoport-munka
22
Tehetséggondozás Tehetséggondozás Felzárkóztatás Felzárkóztatás Egyéni fejlesztés Egyéni fejlesztés Sajátos hibák kielemzése Sajátos hibák kielemzése Önálló tanulás Önálló tanulás Önálló eszközhasználat Önálló eszközhasználat
23
Egyéb jellemzők A gyerekek mentort választanak maguknak A gyerekek mentort választanak maguknak A megszokott jeggyel való értékelés mellett szóbeli és írásbeli részletes kiértékelés A megszokott jeggyel való értékelés mellett szóbeli és írásbeli részletes kiértékelés Szükség esetén pszihológus, gyógypedagógus segíti a gyereket Szükség esetén pszihológus, gyógypedagógus segíti a gyereket
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.