Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A PR TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI
2
A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok TV és rádiós produkciók
Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
3
A PR eszközei Informatikai eszközök
Internet Honlap CD Digitális kamera Digitális fényképezőgép DVD
4
A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok Road show Informatikai
eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
5
PR filmek Referenciafilmek http://www.b-roll.net/today/
Belső PR filmek Image-filmek Video News Release B-roll filmek Egyes a vállalatról szóló riporthoz szükséges háttéranyag (kép, történés) ami az archívumból szerezhető be > bevágott képanyag erend.com/hu/latogatas/porcelanium/herendfilm/+film+h erendi&cd=1&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&lr=lang_hu
6
A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok Road show Informatikai
eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
7
ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring
Sajtó-kapcsolatok ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring
8
New Release Professzionálisan megírt cikk,
a sajtó számára + sajtófotó. en-us
9
New Release hatékonysága
A sajtópublicitás „kék szalagja”: kék: a remény szalag: a körforgás a szervezet információs törekvése és annak sorsa 1., Kiindulópont vállalat, 2., piac vagy környezet, piaci konkurencia, 3, média – szerkesztők
10
Forma New Release készítése felirat: sajtóanyag! fejléc tartalmi cím
lap egyik oldalára írva, számozva széles margó kontakt személy
11
ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring
Sajtó-kapcsolatok ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring
12
Sajtótalálkozók Formái Sajtótájékoztató Sajtóreggeli,-ebéd,-vacsora
Sajtóreggeli,-ebéd,-vacsora Sajtó-háttérbeszélgetés
13
Sajtótalálkozók szervezése
Naprakész címlista Meghívók eljuttatása, kontrollálás Helyszín biztosítása Catering Információs háttéranyagok Nyilatkozó vezetők felkészítése Témakör egyeztetés a sajtóval Follow up
14
ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring
Sajtó-kapcsolatok ESZKÖZÖK New Release Sajtótalálkozók Sajtóklub Sajtómonitoring
15
Sajtóklub A szervezet és egy újságírói kör között létrejött tartós együttműködés, rendszeres információcsere Pl.: Peugeot
16
Két résztevékenység 1. Sajtófigyelés 2. Sajtóelemzés
Sajtómonitoring Két résztevékenység 1. Sajtófigyelés 2. Sajtóelemzés nk.jsp Observer, Newzeus IDS
17
Sajtómonitoring 1. Sajtófigyelés a szervezetről szóló cikkek figyelése kulcsszavak alapján, cikkek rendszerezése médiakör (hatókör, gyakoriság, médiatípus) kronológia szerint
18
2. Sajtóelemzés Mennyiségi szempontok Minőségi szempontok
Sajtómonitoring 2. Sajtóelemzés Mennyiségi szempontok téma, hatókör, hány cikk, MTI hír Minőségi szempontok Hány negatív, pozitív, tárgyilagos írás?
19
Keresztértékelési szempontok
Dinamikus szempontok Változott-e a publikációk mennyisége, a témák szubjektív értékelése? Keresztértékelési szempontok Mekkora az időszak összes kommunnikációs kontaktusa?
20
A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok Rendezvények Road show
Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
21
Eseményteremtés formái
Konferenciák, kongresszusok Kiállítások, árubemutatók, vásárok Évfordulók Bálok, estélyek, vacsorák Versenyek, vetélkedők Nyílt napok Hétvégék szervezése
22
Rendezvények szervezésének 3 tényezője
Időpont Helyszín Program
23
Szimpóziumszervezés ellenőrző listája
Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős 1. Szimpózium neve 2. Időpontja 3. Helyszíne, címe, terem 4. Program tervezése 5. Előadók nevei 6. Előadók életrajza
24
12. Nyomtatványigény felmérése
Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős 7. Az előadások nyelve 8. Tolmácsok 9. Igényelt technika 10. Előadások határideje 11. Fotók sokszorosítása 12. Nyomtatványigény felmérése
25
Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős
13. Költségvetés elkészítése 14. Meghívandók listája 15. Meghívók szétküldése 16. Kommunikáció tervezése 17. Helyszínre szállítás 18. Regisztráció megszervezése
26
Tevékenység Eszköz\feladat Határidő Felelős
19. Helyszíni felügyelet biztosítása 20. Sajtóközpont felállítása 21. Helyszíni dekoráció 22. Fotó- és videó rögzítés 23. Follow up (nyomon követés) 24. Rendezvény szakmai értékelése Mérés: résztvevők, tudósítások
27
A PR eszközei PR filmek Sajtó-kapcsolatok Road show Informatikai
eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
28
Belső PR Külső PR Nyomtatványok Belső jelentések
„Új belépők kézikönyve” Belső jelentések Faliújság, hirdetőtábla Belső újság Arculati kézikönyv Kríziskommunikációs kézikönyv Külső PR Kézikönyvek Emlékkönyvek Referencia kiadványok Cégismertetők Üdvözlőkártyák
29
A PR eszközei Road show PR filmek Sajtó-kapcsolatok Informatikai
eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
30
Road show „Utazó cirkusz, országjárás, komplex rendezvény több, változó helyszínnel” Totális kommunikáció eszköze Közvetlen kontaktus a célcsoporttal Médiapublicitás!
31
A PR eszközei Road show TV és rádiós produkciók PR filmek
Informatikai eszközök TV és rádiós produkciók Road show Nyomtatványok Rendezvények Sajtó-kapcsolatok
32
TV és rádiós produkciók
Tervezés Létrehozás Közzététel TV2 produkció
33
Különféle egyéb eszközök
Belső PR Ötletdoboz Nyitott ajtó Külső PR Teleinformációs szolgálat PR ajándékok
34
PR ÜGYNÖKSÉG Cikkügynökség Rendezvényszervezők Produkciós ügynökségek
Full service
35
Briefing Ajánlat Kutatás és tervezés Dokumentálás Megvalósítás Értékelés
36
Cikkügynökségek: Kizárólag sajtókapcsolatokra szakosodott
Cikkeket írat és helyez el, jelentet meg különböző technikákkal Célja, hogy a vállalati információt jól mérhető publicitással helyezze el (hány újságban jelentet meg, milyen helyen az ügynökség cégről szóló információkat) Nem csupán nyomtatott, hanem elektronikus sajtó is a hatáskörükbe tartozik
37
Rendezvényszervező cég:
Rendezvényeket talál ki Ezek megszervezését és lebonyolítását végzi magas fokon Ezeken keresztül juttatja el a vállalat üzentét a közönséghez, a külső és estlegesen belső kapcsolatokhoz A rendezvények hírértéke miatt gyakori résztvevők itt a sajtó képviselői is. (közvetett sajtónyilvánosság)
38
Produkciós ügynökségek:
Háttérszolgáltatók, nem tekinthetők a szoros értelemben vett PR szolgáltatónak Munkájuk fontos, sok múlik rajtuk, hisz a kommunikációs folyamat üzenethordozóit eszközeit (nyomtatványok, CD-k, filmek stb.) állítják elő profi szinten Tevékenységük kapcsolódhat közvetlenül a vállalathoz, de PR ügynökséghez is.
39
: Full service ügynökség
Tanácsadó és kivitelező ügynökség Tanácsot ad, majd annak elfogadása után a programszerű megvalósítást is az ügynökség végzi, minden produkciós feladatával egyetemben
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.