Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Aleva István, L-SOFT KFT 2008. április 18.
A személyügyi informatika, mint megoldási lehetőség „Cool túra a Piramis TM-ban” Aleva István, L-SOFT KFT 2008. április 18.
2
Előadás áttekintés Cégismertető A vállalati információ szükséglet kielégítési lehetőségei A HR szerepe a vállalati információáramlatban HR kontra HR informatika A személyügyi informatikai támogatás formái A PIRAMISTM vezető megoldásai Összegzés, kitekintés
3
L-SOFT KFT Cégjellemzők
1992 – L-SOFT megalakulása Tevékenység: humáninformatikai rendszerek fejlesztése, értékesítése, a rendszer bevezetése során hozzá kapcsolódó tanácsadás, szakértői tevékenység ellátása (helyzetelemzés, BPR, implementáció, stb.) Termék: PIRAMISTM humán szakértői rendszer Telephelyek: Nyíregyháza / központ Budapest Téglás Pécs Compfair’98 Nemzetközi Vásárdíj
4
divíziók - referenciák
L-SOFT KFT Cégjellemzők divíziók - referenciák HR informatikai rendszerek fejlesztése divízió: közép, nagyvállalatok pl. Budapest Airport Zrt., HUNGERIT Rt., Dunapack Zrt., ELCOTEQ Magyarország Kft., Friesland Hungária Zrt., Groupama Biztosító Zrt, HUNGEXPO Rt., MICHELIN Hungária Abroncsgyártó Kft., OTP Garancia Biztosító Rt., Integris-Rendszerház Kft. (RÁBA vállalatcsoport), TEVA vállalatcsoport, Capro Hungary Kft., People Rent Magyarország Kft., BorsodChem Nyrt.,QBE Atlasz Biztosító Zrt., SopronVíz Zrt., stb.) Bérügyviteli outsourcing divízió: pl. HAJDU Zrt., Trenkwalder-Multiman Személyzeti Szolgáltató Kft., IFSZ Kft., FERTILIA Kft., TELMEX Zrt., SGS Hungária Kft., Celebi GH, Weber Terranova Kft., stb. )
5
Feladatok, tevékenységi körök
Vállalatirányítás, termelésirányítás (VIR, TIR) Gazdasági információs feladatok (GIR) Controlling Humáninformatikai tevékenységek Alvállalkozói elszámolások Be- kiléptetési folyamatok Milyen támogatással?
6
Integrált rendszer kontra egyedi rendszerek
7
Integrált rendszer Előnyök: Hátrányok: Egységes felület
Integrált funkciók, nincs interfész Teljes körű, egységes informatikai támogatás Egységes HW/SW platform Kisebb informatikai háttércsapat szükséges Nemzetközi tapasztalatok Hátrányok: Egy szállítótól való függés Az egyes területek nem egyforma erősségűek Kötött HW/SW Specialisták szükségesek Helyi igények nehezen érvényesíthetők
8
Egyedi rendszerek Előnyök: Hátrányok:
Az adott terület legjobb szoftverei érhetők el A területek speciális igényeihez jobban alkalmazkodik Teljes körű informatikai támogatás Egységes HW/SW platform Hazai szabályzók ismerete, gyors követése Hátrányok: Eltérő felület Interfészek szükségesek Eltérő HW/SW igények Nagyobb támogatói háttércsapat szükséges
9
Informatikai rendszerek kapcsolatai
10
HR TOTÓ … a teljesség igénye nélkül…
Kiválasztás (munkaerő biztosítás)* Személyügyi nyilvántartás kezelés* Kompenzáció* Oktatás, fejlesztés* Karriertervezés, - építés Értékelés (munkakör, TÉR, TMR) Utánpótlás tervezés Budgeting, tervezés* Bérgazdálkodás* Érdekképviseleti „együttműködés” Szervezet átalakítás, - fejlesztés Belső kommunikáció, adatszolgáltatás* Elbocsátás* Milyen támogatással?
11
HR menedzsmenttel szemben támasztott követelmények
Ismerje és támogassa a vállalat célkitűzéseit. Aktív tanácsadó szerepet vállaljon a humánerőforrás gazdálkodásra vonatkozóan a vezetés számára. Naprakész információkkal rendelkezzen saját munkavállalóiról és a munkaerőpiacról. Folyamatosan gyűjtse és elemezze a humánerőforrásra vonatkozó információkat, visszacsatolással ellenőrizze a HR irányelvek betartását. Folyamatosan tájékoztassa a vezetést, elősegítve azt, hogy ez által az adott döntések az irányelvek keretein belül legyenek meghozva. Állandó és folyamatos információ - és adatszolgáltatási kötelezettség!!
12
Vállalati információ szükséglet vizsgálat
Mi a vállalat szükséglete és igénye? Menedzsment információk: döntés előkészítés, adatválasz magyarázatok, stb. Társosztályok adatigénye: HR mutatók értelmezése, elemzések támogatása input adatokkal, stb. Mi a munkavállaló szükséglete és igénye? Ár – érték arány kimutatása: mennyit ér a vállalatnak az adott dolgozó. Vállalati szolgáltatások megjelenítése: támogatások, szociális csomag, egyéb juttatási rendszer, stb. Mi a HR szükséglete és igénye? Üzleti szemlélet (partnerség) támogatása: HR hozzájárulás megjelenítése a szervezet sikerében, versenyképesség kimutatása. HR tevékenység elemzés: értelmezhető, elemezhető mutatókon keresztül látatni a HR munkát.
13
V E R S E N Y K É P E S H R
14
A vállalatvezetés által megfogalmazott követelmények
A dokumentumok munkajogi és hatósági megfelelése Pontos és gyors kiszolgálás Az erőforrások racionális felhasználása „Láthatatlan üzemmód”- önjáró és önfenntartó Minimális ráfordítás – maximális információ áramlás Megoldás: Integrált személyügyi informatikai támogatás
15
Személyügyi informatika
Adat A HR információs rendszer gyűjti, tárolja, elemzi az emberekre, munkájukra, a személyzeti költségekre vonatkozó információkat, melyekről jelentést is készít. A HR IT hatékonysága a bemenő adatok minőségétől függ! Információ Felhasználó Adatbázis
16
HR kontra HR informatika
A személyügyi informatikának, mint ESZKÖZnek, a HR mindennapi tevékenységét kell támogatnia a következő módon: A munkafolyamatok hatékony lebonyolításának erősítése. A rendszerben lévő adatok többszintű elemzésének elősegítése. Riportok generálásának biztosítása. Adattárolás, adatáramlás költségének csökkentése. Elvárások a személyügyi informatikai rendszerrel szemben: Megbízható adatok (egységes definíció, összehasonlítható számok, stb.). Integráció a vállalatirányítási rendszerekkel. Naprakész információtárolás, de mindeközben visszakereshetőség biztosítása.
17
Elvárásoknak történő rendszermegfelelés
Nincs adatduplikáció Hisztorika – időbélyeg, történetiség (pl. adatrögzítés időben előre) Összesen adatok analitikus lekérdezése Adatbetöltés külső rendszerből Munkafolyamat támogatottság Széles körű funkcionalitás A nagyszámú beépített, széles körűen paraméterezhető lekérdezések mellett a felhasználó tetszőleges adattartamú, szabad formátumú listákat is létrehozhat Multidimenziós felületek, lekérdezések Beépített automatizmusok (pl. MT figyelés - Munkaidő rögzítés) Csoportmunka támogatás - az időigényes tevékenységek csoportos végrehajtásának támogatására általánosan alkalmazott a folyamatvezérlési technológia A rendszerben tárolt adatok kinyerése más irodai alkalmazásoknak megfelelő formátumokban Papírmentes iroda
18
A HR vállalati területe / a vállalat HR területe
„HR piramis” - feladatok és kötelességek együttese A HR vállalati területe / a vállalat HR területe HR rész területek Mindennapi feladatok
19
Miért pont PIRAMIStm? Piacvezető termék Nagyvállalati ügyfélkör
Hatékony megoldások ORACLE alapú rendszer Nyílt architektúra Szerver-kliens felépítés Finoman szabályozható jogosultságok Egységes felület Könnyű menedzselhetőség Nagyfokú adatbiztonság Rugalmas, modulrendszerű felépítés Integrált megoldások Felhasználói tevékenységek monitorozása
20
PIRAMISTM felépítés és integráció
Adatbetöltés beléptető rendszerből, VIR-ből, ERP-ből Controlling felé történő feladás
21
„Egy gombnyomás, és…” Analitika Hisztorika Adat- bevitel Paraméterezhető- ség HRIS (PiramisTM) Adat- strukturálás Adatelemzés Adat- feldolgozás Eredmény
22
HR igény – PIRAMISTM megoldás
Munkaügyi nyilvántartás kezelése Szerződések előállítása, e-tárolása, szerződés változások kezelése Cafeteria nyilatkozatok előállítása, e-tárolása Munkavállalói értesítések előállítása, nyomtatványok kezelése Oktatás, Képzés adminisztrálása Tanulmányi szerződés kezelése Vállalati kurzusok felépítése Helyszínfoglalás, csoportkialakítás, dokumentumok nyilvántartása, e-tárolása Foglalkozás egészségügyi feladatok koordinálása Vizsgálatok figyelése, munkavállalói alkalmasság e-tárolása Orvosi alkalmassági feladatok támogatása Bér – és munkaügyi modul Munkavállalói szerződések, szerződésmódosítások előállítása, nyomtatása, értesítések nyomtatása (bérváltozás, áthelyezés, stb) Cafeteria modul Dolgozói nyilatkozatok nyomtatása, utalvány megrendelések előállítása, dolgozói számlák nyilvántartása Dolgozói juttatások modul Vasúti kedvezmény nyilvántartás kezelése, nyomtatvány előállítása Tanulmányi szerződés és Oktatás modul Szerződéses feltételek nyilvántartása, nyomtatvány előállítása, oktatási folyamat menedzselése – képzés felépítés, helyfoglalás, csoportkialakítás, vizsgarendszer felépítés, értékelés, eredmény tárolás, stb. Egészségügy modul Alkalmasság érvényesség figyelése, vizsgálati eredmények tárolása,
23
PIRAMISTM rendszer fejlesztése során használt fejlesztő eszközök
ORACLE adatbázis szerver Delphi vizuális fejlesztési eszköz Crystal Report riport tervező eszköz Devexpress komponens készletek
24
PIRAMISTM rendszer vezető technológiai megoldásai
EXCEL táblából történő betöltések Word dokumentumok előállítási lehetősége Dokumentumok – Ahogy a nyomtatványon láthatjuk MET-es megjelenítési lehetőségek PIVOT táblás megjelenítések EXCEL-be történő közvetlen mentési lehetőség Szabadformátumú lekérdezés AD-HOC lekérdezések tervezése
25
EXCEL táblás betöltés Szerződésváltozások betöltése
Önkéntes pénztári szerződések betöltése Távollét adatok betöltése Számfejtés előkészítés betöltése Nem számfejtett adatok betöltése Bérváltozás betöltése Cafeteria keretösszegek betöltése Gk. eseti elszámolások betöltése Gk. átalány elszámolások betöltése
26
GK. elszámolás EXCEL táblás betöltés
27
WORD dokumentum nyomtatás
Munkaszerződések nyomtatása Szerződésváltozások nyomtatása Tanulmányi szerződések nyomtatása Tanulmányi szerződés felmondásakor a megállapodás nyomtatása Cafeteria nyilatkozat formanyomtatvány előállítása
28
Szerződésnyomtatás folyamata a PIRAMISTM - ban
30
Dokumentum – ahogy a nyomtatványon láthatjuk
Hatósági adatszolgáltatások Munkavállaló felé előállítandó dokumentumok Statisztikák
31
SZJA adatszolgáltatás
32
MET-es megjelenítései lehetőségek
Tetszőleges oszlop sorrend Összegfokok kezelése Csoportosítási lehetőségek Oszlopok ki-bekapcsolási lehetősége Beállított nézetek mentése EXCEL táblába történő mentési lehetőség
33
MET-es megjelenítései lehetőségek
PIRAMISTM - DEMO
34
PIVOT táblás megjelenítés
Tetszőleges oszlop sorrend Összegfokok kezelése Csoportosítási lehetőségek Oszlopok ki-bekapcsolási lehetősége Beállított nézetek mentése EXCEL táblába történő mentési lehetőség
35
PIRAMISTM Bértervezés modul – HR budgeting
36
PIVOT táblás megjelenítés
PIRAMISTM - DEMO
37
EXCEL táblába történő közvetlen mentési lehetőség
Felhasználó által megadott mentési útvonal és név Amit látunk a képernyőn az kerül az EXCEL táblába Az EXCEL-ben további feldolgozási lehetőség
38
EXCEL táblába történő közvetlen mentési lehetőség
PIRAMISTM - DEMO
39
Szabadformátumú lekérdezés
A felhasználó által szabadon összeállított lekérdezés Tetszőleges szűrési lehetőségek A MET-es lekérdezés összes beállítása használható A beállított lekérdezések menthetők Nem igényel informatikai ismereteket
40
Szabadformátumú lekérdezés
PIRAMISTM - DEMO
41
AD-HOC lekérdezés tervező
A felhasználói IT által szabadon összeállított lekérdezés Tetszőleges szűrési lehetőségek A MET-es lekérdezés összes beállítása használható A beállított lekérdezések menthetők Csak SQL ismereteket igényel, nem szükséges speciális tudás
42
AD-HOC lekérdezés tervező
PIRAMISTM - DEMO
43
Összegzés Eszköz! – Megoldás! – Segítség!
Támogató funkció kiaknázása a háttérfolyamatokban. Nem helyettesíti az emberi erőforrást, hanem felszabadítja a rutin feladatok napi végzése alól. Megfelelően definiált működési keretek, validált háttérfolyamatok, jól szervezett, logikus ügyvitel megléte előkövetelmény! A fentiek teljesülése után, illetve ezek megvalósulását támogatva lehet teret adni a személyügyi informatikának. Az integrált személyügyi informatikai támogatás kiaknázása teszi lehetővé a humán erőforrás gazdálkodáshoz kapcsolódó adatok elemzését, értelmezését, a folyamatos információszolgáltatást az erőforráshoz kapcsolódó döntések előkészítésében.
44
Köszönöm a figyelmet! Aleva István vezető tanácsadó L-SOFT KFT
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.