Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAdél Ballané Megváltozta több, mint 10 éve
1
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B
2
Intézményfelkészítés Tematika
3
Munkakonferencia 2010. 11. 08. A képzés célja: -partnerintézmények bevonása a tanárképzés folyamatába -olyan ismeretek közvetítése, illetve olyan kompetenciák fejlesztése, melyek alkalmassá teszik az intézményt a felsőoktatási gyakorlóhelyi funkció ellátására.
4
Munkakonferencia 2010. 11. 08. Az elsajátított ismeretek, valamint a kialakított és megerősített kompetenciák segítségével a résztvevő intézményvezetők képessé válnak a várható teendők számbavételére és elvégzésére, valamint a prognosztizálható problémák megelőzésére, azok megfelelő kezelésére.
5
Munkakonferencia 2010. 11. 08. 1. A tanárképzés eddigi és új struktúrája és gyakorlata A)Az eddigi gyakorlat szerkezete és főbb jellemzői B)Az új típusú tanárképzés Bologna folyamat kompetencia alapú tanárképzés MA képzés a gyakoroltatás új rendszere
6
Munkakonferencia 2010. 11. 08. Fogalmak: szerkezet felsőoktatási gyakorlóhely gyakorlatvezető mentor gyakorlatvezető oktató partneriskola gyakorlóiskola regionális pedagógusképzési szolgáltató és kutatóközpont Fogalmak: hallgatói oldal portfolió tevékenységi háló egyéni fejlesztési terv reflektív értékelés szakdolgozat tanulmány
7
Munkakonferencia 2010. 11. 08. 2. A felsőoktatási gyakorlóhely intézményi hátterének bemutatása a közoktatásban betöltött szerepe az intézményi jogi környezet infrastrukturális feltételek finanszírozás személyi, szakmai erőforrás-bázis
8
Munkakonferencia 2010. 11. 08. intézményi szervezet és támogató rendszere tanulói kör, tanulói összetétel az intézmény társadalmi környezete (fenntartó, szülői háttér, partnerek, kapcsolatrendszer) intézményi specialitások
9
Munkakonferencia 2010. 11. 08. 3. Az intézmény alapvető tanügyi dokumentumai a gyakoroltatás tükrében pedagógiai program helyi tanterv SZMSZ házirend
10
Munkakonferencia 2010. 11. 08. 4. A gyakorlatra érkezők fogadásának előkészítése A)az intézményvezető /vezetés feladatai tervezés tevékenységi formák szervezéskompetenciák folyamatkövetés ellenőrzés értékelés
11
Munkakonferencia 2010. 11. 08. B) a gyakoroltatáshoz kapcsolható egyéb szereplők feladatai tantestület szakmai munkaközösségek, szakcsoportok mentorok hallgatók oktatást segítő dolgozók DÖK szülők közössége külső partnerek a felsőoktatási intézménnyel/intézményekkel kapcsolatot tartó megbízott C) tanórán kívüli tevékenységek, lehetőségek
12
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.