Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP /2/B KMR PÁLYÁZAT

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP /2/B KMR PÁLYÁZAT"— Előadás másolata:

1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP- 4.1.2.-08/2/B KMR PÁLYÁZAT
A mentorfelkészítés rendszere, próbája, a mentorképzés szakterületi előkészítése EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP /2/B KMR PÁLYÁZAT 3.2 ALPROGRAM Alprogramvezető: M. Nádasi Mária

2 I. kötet: A mentorképzés nemzetközi áttekintése
M. Nádasi Mária: A közoktatási mentor szerepe a tanárképzésben Vámos Gabriella: Szakpolitikai implikációk Major Éva: Mentorképzés Nagy Britanniában Tivolt Tímea: Mentortanárok a tanárképzésben német nyelvterületen: Németország, Ausztria, Svájc Vámos Gabriella: Francia nyelvterületek az Európai Unióban Bodonyi Edit: Tanárképzés - és tanártovábbképzés Szlovákiában Bodonyi Edit: Tanárképzés Csehországban Birta - Székely Noémi: A tanári gyakorlatra való felkészítés Romániában Czető Krisztina: Mentorálás öt észak- európai országban Gordon Győri János: Mentortanárok a kelet-ázsiai közoktatásban Szénásiné Steiner Rita: Mentorprogramok az Egyesült Államokban Vámos Gabriella: Kezdő tanárok támogatása Kanadában H. Nagy Anna: A mentorképzés nemzetközi áttekintésének tanulságai

3 II. kötet: A mentorképzés koncepciójáról
I. rész A közoktatási mentorképzés koncepciója felé vezető úton M. Nádasi Mária: A közoktatási mentorképzési koncepció előkészítésének folyamatáról M. Nádasi Mária (alkotószerkesztő): A közoktatási mentorképzés koncepciója – nyitott kérdések II. rész A közoktatási mentorképzési koncepciót előkészítő tanulmányok: irodalom szemlézés, empirikus kutatások, tapasztalat elemzések Dömsödy Andrea: Tanárjelölt és pályakezdő pedagógusok támogatása, mentorálása - Szemletanulmány a közötti magyar szakirodalom alapján Czető Krisztina: Összefoglaló áttekintés a jelenlegi hazai gyakorlatvezető mentortanár képzésekről Jáki Gábor: Tanárjelöltek és pályakezdő tanárok mentorálása az iskola világában M. Nádasi Mária: Tanárjelöltek, pályakezdők, vezetőtanárok a tanárrá válás kritikus szakaszairól – Tapasztalat bemutatás Sági Mónika: Tanárjelöltek oktatással kapcsolatos nézeteinek alakulása a tanítási gyakorlat folyamán – Empirikus vizsgálat, szakdolgozat részlet Antalné Szabó Ágnes-Major Éva: Elmélet és gyakorlat. - A bölcsész mentorok képzésének tartalma és keretei Schróth Ágnes: A gyakorlóiskolák javaslata természettudományos mentortanárok képzésére Zsakó László: Javaslatok az informatikai mentortanárok képzésével kapcsolatban Fótiné Hoffmann Éva: Gyakorlatvezető mentorok képzése a gyógypedagógiai terepgyakorlatok irányítására

4 A közoktatási mentorképzési koncepció fő témái, utalva a vitatémákra 1.
A közoktatási mentor feladatköre Vitatémák: - a vezetőtanár és a közoktatási mentor feladatkörének viszonya; - a közoktatási mentor iskolán belüli lehetőségei.

5 A közoktatási mentorképzési koncepció fő témái, utalva a vitatémákra 2.
Ki lehet/legyen közoktatási mentor? Melyek legyenek a továbbképzés képzési és kimeneti kompetenciái? Vitatéma: az általános tanári és a szakspecifikus kompetenciák aránya. Mi legyen a mentori felkészítés tartalma? Vitatéma: a pedagogikum és a szakterületi továbbképzés aránya. Melyek legyenek a felkészítés módszerei?

6 Hogyan alakuljanak az időbeli keretek?
A közoktatási mentorképzési koncepció fő témái, utalva a vitatémákra 3. Hogyan alakuljanak az időbeli keretek? Vitatéma: a pedagogikum és a szaktárgy, illetve a szaktárgyakra fordítandó képzési idő aránya. Az értékelés alternatív módjai.

7 III. kötet: Oktatási segédletek a közoktatási mentorképzéshez
A kötet készülőben van. Már elkészült, kipróbálás alatt levő tanulmányok: A pedagógiai tervezés A tanítási óra elemzése A reflektív gondolkodás fejlesztése

8


Letölteni ppt "EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP /2/B KMR PÁLYÁZAT"

Hasonló előadás


Google Hirdetések