Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKornélia Gáspárné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP /1/B
2
Kísérőszeminárium Di Blasio Barbara Pécs,
3
A kísérőszeminárium típusai
Célok és tartalmak Fejlesztendő kompetenciák Portfólió Dilemmák
4
A kísérőszeminárium típusai és céljai
Pedagógiai kísérőszeminárium A tanári szakértelem elmélyítése, ill. az egyéni összefüggő szakmai gyakorlat támogatása (tevékenység-analízis és reflexió). Szakmódszertani kísérőszeminárium Az egyéni összefüggő szakmai gyakorlat helyszínének bemutatása, a szaktárgy tanítási lehetőségeinek és feltételeinek feltérképezése. Egyéni tanítás bemutatása, stb.
5
Célok és tartalmak Az összefüggő, szakképzettségenkénti egyéni gyakorlatok elvégzéséhez nyújt szakmai, főleg általános neveléstudományi és szaktárgyi szempontok szerinti segítséget. A kísérőszemináriumon és a vezetőtanárok által koordinált szakmai gyakorlaton szerzett ismeretek és tapasztalatok rendszerezésével és elméleti beágyazásával a portfólió igényes elkészítéséhez járul hozzá.
6
Célok és tartalmak 2. A KKK-ban rögzített kompetenciafejlesztés is szükségszerűen vállalt feladat. Feladata a pedagógusképzésben kialakuló új paradigma (reflektív és kutatásalapú tanári gyakorlat) támogatása és irányítása.
7
Célok és tartalmak 3. Tartalom:
A hallgató feladata, hogy empirikus kutatással bizonyított hatékonyságú módszereket alkalmazzon, majd a saját gyakorlat hatékonyságát ellenőrizze. Az alapos pedagógiai tartalmi tudás mellett szükséges a megfelelő kutatásmódszertani felkészültség, kritikai tudományos műveltség, az egyéni tervek alapján létrehozott projektek kivitelezése, majd az (ön)értékelésre és reflexióra való képesség és alkalmasság bemutatása.
8
Az alkalmazott tartalmak támogatják:
a kutatásalapú tanárképzés megvalósulását, mely terveink szerint felkészít a tudományos igényű megismerésre, problémamegoldásra, folyamattervezésre, pedagógiai értékelésre, szakmai együttműködésre, és tudatos önfejlesztésre.
9
Fejlesztendő kompetenciák
A tanári kompetenciákat három nagy csoportba rendezhetjük: a tanulási folyamat eredményével kapcsolatos, 2. a tanítási folyamattal kapcsolatos, 3. és a tanár értelmiségi szerepköréhez kapcsolódóak.
10
Portfólió Jelentése: dokumentumdosszié „…Olyan dokumentumok gyűjteménye, amelyek megvilágítják valakinek egy adott területen szerzett tudását, jártasságát, hozzáállását”. (Bird, 1990) Tükrözi a hallgató neveléstudományi, pszichológiai és szakmódszertani ismereteit, amelyet az oktatás különböző színterein meg is valósít.
11
Oktatási segédanyag Bárdossy Ildikó - Dudás Margit (2010): A tanulás tervezése és értékelése. PTE BTK, Pécs Internet:
12
Dilemmák A szemináriumot vezető oktató felkészültsége.
Az időbeosztás nehézsége. A kompetenciák kérdésköre. A portfólió szerepe a minőség irányába történő elmozdulásban. Valóban mérhető-e a változás az egyén személyes és szakmai meggyőződésében és gyakorlatában? A ma iskolája nem egyszerűen a tanulás-tanítás, nevelés színtere, hanem nagyon bonyolult társadalmi problémák kibontakozásának helyszíne is.
13
Köszönöm a figyelmet! Di Blasio Barbara
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.