Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDonát Biró Megváltozta több, mint 10 éve
1
Villamos és hibrid kishaszonjárművek hajtás problémái
Varga Zoltán PhD, okleveles gépészmérnök, Széchenyi István Egyetem Közúti és Vasúti Járművek Tanszék,
2
Mi a hibrid? Természetesen e hibrid járművekről lesz szó a kerékpártól a tgk-ig
3
Miért kell hibrid? Átmenet a villamos hajtás felé
A belsőégésű motor használatát időben kiterjeszti Időt és pénzt ad a tisztán villamos hajtás fejlesztésre
4
Miért nem kell hibrid? Gazdaságossága kérdéses
A ráfordítás nagyon magas A közlekedést terheli Nagy tömegben nem terjed A belsőégésű motor használatát időben kiterjeszti
5
Kell-e ekkora autó…teljesítmény?
6
Megéri-e egyáltalán a hibrid autó?
7
Villamos és belsőégésű motor
8
Megéri-e egyáltalán a hibrid autó?
9
Energiaköltségek születéstől a halálig
10
Dust to dust costs The Fuel Economy Component
Lifetime Repair and Maintenance Accident RepairDesign and Development Manufacturing Administrative Support Transportation to Retail Dealership Expenses Recyclables Non-Recyclables Reusable Social Energy Expenditures
11
Szimuláció alapján
12
Hibridek Mikro- start stop Mild-fékezési energia visszanyerés
Soros - villamos sebességváltó Párhuzamos-hagyományos és villamoshajtás Full – nagy teljesítményű villamos hajtás Range extender- alárendelt (?) belsőégésű motor Kétfokozatú - (?) hibrid-soros és párhuzamos Háromfokozatú hibrid: three mode h
13
Hibrid hajtások létjogosultsága
A belsőégésű motort az optimum közelében járathatjuk Egyes helyeken nem kell a belsőégésű motort használni
14
Ha a motorral akkut töltünk
15
Mekkora teljesítményű legyen a range extender?
20-40 kW az eddigieknél A járműmotorok teljesítménye szgk-nál 40…150 kW/t A hibridek tömege nagyobb, mit kezdjünk 15 kW/t teljesítménnyel egy kb. 2x annyiba kerülő autóval? Várunk 2 órát, hogy mehessünk negyed órát?
16
The three-cylinder 1.2 litre Range Extender engine is optimised between two power generation points, giving 15 kW of electrical power at 1,500 rpm and 35 kW at 3,500 rpm via the integrated electrical generator. Its low mass of 56 kg makes it ideal for the series hybrid drivetrain configurations for which it is designed. The engine uses an optimised two-valve port-fuel injection combustion system to reduce cost and mass and, in line with Lotus Engineering’s extensive research into renewable fuels, can be operated on alcohol-based fuels or gasoline
17
FiatEV re
18
Tüzelőanyagcella hibrid
19
FEV
20
FEV
21
Two mode hybrid
22
Two mode hybrid
23
Two mode hybrid
24
Two mode hybrid
25
Three mode hybrid
26
Three mode hybrid
27
Three mode hybrid
28
Three mode hybrid
29
Three mode hybrid
30
Villamos hajtás lehetőség
31
Villamos hajtás lehetőség
33
This chart, and the ones that follow, show the efficiency of six kinds of power trains—conventional and hybrid spark ignition, conventional and hybrid diesel, fuel cell, and battery-electric—and six fuels—natural gas, Fisher-Tropsch diesel, an F-T diesel-gas mix, methanol, and both steam-reformed and electrolized hydrogen—in a dozen different combinations.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.