Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Agria Media Eger, 2011. október 11-12.
A mestertanárképzés hálózati támogatása Estefánné Varga Magdolna- Magyar István Agria Media Eger, október
2
A tanárképzés új rendszere
Kettős „kényszer” jelentkezett: Bolognai- rendszer Közoktatás (PISA) Alapelvek: egységes tanárképzés, egy tanári mesterszak, két szakképzettség Alapképzés – mesterképzés funkciója: közismereti első és második tanári szakképzettség szakmai, művészeti tanárképzés Képzési változatok: nappali, kiegészítő, részképzés
3
A felsőoktatás válasza a tanárképzés fejlesztésére (TÁMOP- 4. 1
A felsőoktatás válasza a tanárképzés fejlesztésére (TÁMOP /1/B ) A tanárképzést és továbbképzést segítő kutató- és szolgáltató hálózat fejlesztése az észak–magyarországi régióban című pályázattal
4
A mestertanárképzés elektronikus támogatása az EKF-en
Elektronikus portfolió eportfolio.ektf.hu Regionális Hálózati Pedagógiai Tudásmegosztó Fórum epednet.ektf.hu Mestertanár Videoportál mestertanarvp.ektf.hu Hálózat a Tanár Gyakorlati Képzésért htgyk.hu
5
Hálózat a Tanár Gyakorlati Képzésért
6
Előzmények: Kapcsolódás a TÁMOP 3.2.2 pályázathoz
A felsőoktatási intézmények és a közoktatási intézmények együttműködésével jön létre a gyakorlóhelyek hálózata Cél: a partneriskolák-fogadóintézmények országos adatbázisának létrehozása
7
Feladat Országos informatikai rendszer megtervezése és kialakítása címen → indikátor Régiós intézmények és mentorok adatainak összegyűjtése, a gyakorlóhelyek kialakítása
8
Az összefüggő gyakorlat célja
Az iskola társadalmi, és jogszabályi környezetének megismerése; Szakszolgálatok és szakmai szolgáltató intézmények feladatainak megismerése; Az iskola komplex oktatási-nevelési feladatrendszerének megismerése; A szaktárgyak tanítása, a tanári kompetenciák fejlesztése; Az összefüggő gyakorlat helye: partneriskola.
9
A partneriskola Szakképzett gyakorlatvezető mentor
A hallgató tapasztalatszerzését támogató intézményi kultúra Intézményvezető (kulcsszereplő) Fenntartó
10
Partneriskolai kör kialakítása
A felsőoktatási intézmény autonómiája és felelőssége Elvárások, kiválasztási szempontok meghatározása Regionális hálózat kialakítása Országos hálózat kialakítása
11
A kiválasztási folyamat eredménye
Az észak-magyarországi régió 46 intézményével kötöttünk együttműködési megállapodást (nem lezárt folyamat), 80% referencia intézmény 2010. november 24. szakmai konferencia (tanúsítványok átadása)
13
Hálózat a tanár gyakorlati képzésért
Mi is ez? A gyakorlaton lévő hallgatók, a gyakorlatot biztosító közoktatási intézmények és a felsőoktatási intézmények közötti kapcsolatot biztosító elektronikus adatbázis. Célja A hallgatók tanítási gyakorlatra való jelentkezésének leegyszerűsítése és követése.
14
A résztvevők és feladatuk a rendszerben
felsőoktatási intézmény munkatársa felviszi a partnerintézményeket, az ott tanítható szakokat és mentorokat felviszi a hallgatókat a jelentkezési időszak lezárása után „listázza” a hallgatók jelentkezését partnerintézmény (gyakorlóhely) oktatója, mentor az „üzenőfalon” keresztül üzenhet a hallgatóknak hallgató jelentkezik valamelyik gyakorlóhelyre
19
Az intézményválasztás folyamata
Hallgatói jogosultság Hallgatói választás Lista nyomtatása Kapcsolatfelvétel az intézménnyel Megállapodás
20
Eredmények A 2011/12 tanév I. félévében összefüggő gyakorlatát teljesítő valamennyi 5. féléves hallgatónk az adatbázis segítségével talált gyakorló intézményt
21
estefan@ektf.hu magyi@ektf.hu
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.