Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaJózsef Molnár Megváltozta több, mint 10 éve
1
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER 2011. október 11.
2
Három nagy kutatás (OECD 1999-2001,) megállapította, hogy világszerte nem az infrastruktúra megléte vagy hiánya, hanem a tanárok szerepvállalása vagy ellenállása határozza meg az oktatási módszertani újítások elterjedését A pedagógus szerepe a legfontosabb: az oktatási informatikai reformok sikere a tanárok felkészültségén és motiváltságán múlik Magyar Bálint 2004.
3
A számítógéphasználat lehetősége képessége és motivációja
7
Nem tanultaElfelejtetteRosszul válaszoltJól válaszolt 56,4%16,414,512,7 Kiss Gábor 2009. Gépészmérnök hallgatók vizsgálata a Budapesti Műszaki Főiskolán A vizsgálat alábbi eredményei, a NAT szerint kötelező informatikai kompetenciák, 8. osztályos szintjéig elsajátítandó ismeretek szintjét mutatják A felsőoktatásnak tudomásul kellene venni, hogy jelenleg még a közoktatás számottevő hányadában egyáltalán nem, többségében nem NAT szerinti informatikaoktatás történik!
8
Maximalista NAT és kerettantervek Eldöntetlen szakmai vita a felhasználó orientáltságról Gyakorlatilag ahány iskola annyi féle gyakorlat Taneszközök, tankönyvek orientálatlansága Tanári képesítési követelmények igen hiányos teljesítése
9
Education at a Glance 2010.
12
PISA 2009. Digitális szövegértés
14
Minden tanuló úgy lépjen ki a közoktatás rendszeréből, hogy tud „tíz ujjal” billentyűzetet használni. Pedagógus diplomát csak az kaphasson aki az iskolákban lévő IKT eszközöket készségszinten képes használni. A tanítási órák egyre nagyobb arányát IKT eszközök támogatásával szervezzék. Minden iskola adminisztrációja számítógépen történjen.
15
Környei László elnök HunDidac Szövetség
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.